تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتیاط کره جنوبی در قبال مطالبات ایران 

چین، هند، کره جنوبی و ... به دلیل اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، جوانب احتیاط را در انجام معاملات و معاهدات بین المللی با ایران رعایت می کنند و تعدادی از این کشورها با وجود اینکه از دایره هم پیمانان و شرکای آمریکا هم خارج هستند و حتی مانند چین به نوعی رقیب ایالات متحده هم محسوب می شوند اما در انجام معامله با ایران، محافظه کارانه عمل می کنند.
در واقع علت اصلی عدم پرداخت بدهی میلیاردی کره جنوبی به ایران مربوط به اعمال تحریم های آمریکاست و سئول از اعمال فشار توسط ایالات متحده با پرداخت بدهی به تهران نگران است.
البته کره جنوبی با عدم بازپرداخت بدهی های ایران هم گرفتار تحریم های آمریکا علیه ایران نمی شود و هم اینکه از پیامدهای مسدود ماندن پول ها در بانک هایش بهره برداری اقتصادی می کنند.
اما از سوی دیگر ایران ، نیازمند دریافت پول های بلوکه شده خود از سوی کره جنوبی، چین و هند است و در شرایط کنونی رییس کل بانک مرکزی، معامله نفت به جای غذا را یک پیروزی قلمداد می کند.
درحال حاضر بازار کالاهای با دوام، طلا، مسکن و... شاهد نوعی بحران معنادار است و افزایش قیمت ها از تورم نقطه به نقطه ماهیانه به تورم نقطه به نقطه در هر ساعت تبدیل شده و فضای نگران کننده ای بر اقتصاد کشور حکمفرماست و همین موضوع ضرورت بازپس گیری پول های بلوکه شده ایران را دو چندان می کند.
ناگفته نماند که اگر ایران مشمول تحریم های آمریکا نمی شد، کره جنوبی مجبور به انجام تعهدات خود علیه ایران بود و در صورتی که به تعهداتش در قبال تهران پایبند نبود ایران می توانست از طرق مختلف با این موضوع برخورد کند اما بحث تحریم های آمریکا علیه ایران، مانع اصلی در این پرونده محسوب می شود و راه های پیگیری این پرونده را مسدود کرده است.
ضمن اینکه نباید این موضوع را فراموش کنیم که کره جنوبی جزو هم پیمانان آمریکاست و از نزدیکان واشنگتن است که در تزاحم با کره شمالی در آسیای جنوب شرقی و هم چنین چین قرار دارد.
درواقع این کشور طی سال های گذشته نشان داده است که نسبت به چین در نزدیکی با آمریکا بهتر عمل می کند اگرچه کشورهایی مانند چین و هند که به عنوان هم پیمانان واشنگتن نبوده و از نزدیکان ایالات متحده نیستند هم بدهی هایی به ایران دارند که آنها را پرداخت نکرده اند.
درواقع، پرونده اقتصادی ایران در جامعه بین الملل از جمله عدم پرداخت بدهی های ایران توسط کره جنوبی، چین، هند و ... تحت تاثیر پرونده های سیاسی قرار دارد و تا مسایل سیاسی حل نشود، وضعیت اقتصادی کشور همین گونه خواهد بود. 
برهمین اساس پیشنهاد می شود که در گام نخست به دنبال حل مسائل سیاسی و بازکردن گره های دیپلماتیک باشیم و سپس برای بازپس گیری مطالبات و پول های بلوکه شده ایران توسط برخی کشورها اقدام کنیم.

تحلیلگر امور بین الملل

223224




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتیاط کره جنوبی در قبال مطالبات ایران »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..