تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شارژر MagSafe اپل، آیفون‌های نسل گذشته را با سرعت کمتری شارژ می‌کند

فردی به‌تازگی یکی از لوازم جانبی اپل را مورد آزمایش‌ قرار داده است. براساس آزمایش وی، اگر برای شارژ گوشی‌های نسل گذشته اپل از شارژر MagSafe استفاده کنید، سرعت شارژ شدن دستگاه بسیار پایین خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشرشده، سرعت شارژ نسل‌های گذشته‌ی آیفون توسط شارژر MagSafe در مقابل شارژرهای معمولی بی‌سیم Qi به اندازه‌ی قابل توجهی کمتر است. برای مثال اگر از شارژر جدید آیفون برای شارژ آیفون ۱۱ پرو استفاده شود، میزان شارژدهی به‌جای ۷٫۵ وات، ۰٫۹۶ خواهد بود که کاهش قابل توجهی است و به‌راحتی احساس می‌شود.

اپل می‌گوید شارژر MagSafe که هفته گذشته عرضه شد با Qi سازگار است؛‌ بنابراین برای آیفون‌های قدیمی نیز مناسب است:

شارژر MagSafe سازگاری با شارژ Qi را حفظ می‌کند. بنابراین می‌توان از آن مانند هر شارژر دارای گواهی Qi برای شارژ بی‌سیم آیفون ۸ یا بالاتر و همچنین ایرپاد با یک کیف شارژ بی‎سیم استفاده کرد.

ادعا می‌شود میزان شارژدهی این وسیله هنگام شارژر کردن آیفون ۱۲، ۱۵ وات است. اما آیفون ۱۱ تنها می‌تواند از ۷٫۵ وات پشتیبانی کند؛ این همان میزانی شارژدهی است که از MagSafe هنگام استفاده برای این گوشی هوشمند انتظار می‌رود. اکنون چند شارژر بی‌سیم ساخته‌شده توسط شرکت‌های شخص ثالث وجود دارند که این ویژگی را ارائه می‌دهند؛ حتی بعضی از این مدل‌ها در دسته مقرون‌به‌صرفه‌ قرار می‌گیرند.

شارژر بی سیم آیفون

بااین‌حال هنگامی که مکس یوریف، یکی از یوتیوبرهای معروف دنیای فناوری، این مسئله را در کانال Max Tech مورد آزمایش قرار داد، متوجه شد که به ‌نظر می‌رسد شارژر MagSafe نرخ شارژ پایین ۰٫۹۶ وات را ارائه می‌دهد.

این فرد برای اینکه متغیرهای مختلف روی نتیجه این آزمایش تأثیر نگذارند، اطمینان حاصل کرد که در همه‌ی گزینه‌ها از آداپتور برق ۲۰ واتی اپل استفاده شود. همچنین او باقی مواردی که ممکن بود روی نتیجه‌ی آزمایش تأثیر بگذارند، بررسی و شرایطی ایده‌آل برای آن ایجاد کرد تا دقیق‌ترین نتایج حاصل شوند.

دو عامل ممکن است آزمایش مکس یوریف را تحت تأثیر قرار دهند

البته با وجود تلاش‌های یوریف برای دقیق انجام شدن این آزمایش، ما به دو دلیل باید کمی به نتیجه به‌دست‌آمده از آن شک داشته باشیم. اولین دلیل این است که یوتیوبر مذکور به‌جای محاسبه‌ی زمان پر شدن باتری دستگاه از صفر تا ۱۰۰ درصد، به یک اپلیکیشن برای اعلام اطلاعات مربوط به این بخش اعتماد کرده است. محاسبه‌ی میزان زمان مورد نیاز برای پر شدن یک باتری خالی می‌تواند به‌طور بالقوه یک روش مطمئن‌تر برای ارزیابی قدرت شارژ در یک دوره کامل باشد.

مورد دوم به حلقه‌ مغناطیسی شارژر آیفون ۱۲ مربوط می‌شود که برای هماهنگی کامل شارژر با دستگاه نیاز است؛ تنها جدیدترین خانواده آیفون‌های اپل به این قطعه مجهز هستند. نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های یوریف در بعضی بخش‌ها متناقض است. این حلقه‌ی مغناطیسی می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تناقض‌های پیش‌آمده باشد.

پد شارژر بی‌سیم MagSafe نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در بازار کوچک‌تر است

اندازه‌ی بسیار کوچک MagSafe نسبت به دیگر پدهای شارژ موجود در بازار، می‌تواند یکی از دلایل اصلی قدرت کم شارژدهی باشد. البته حتی اگر این مسئله درست باشد،‌ آزمایش این یوتیوبر می‌تواند نمونه‌ای از استفاده‌ی کاربران از این شارژر در زندگی واقعی تلقی شود. اگر فردی بخواهد آیفون ۱۱ را با استفاده از  MagSafe شارژ کند، با مشکل کوچک بودن پد شارژ روبه‌رو خواهد شد؛ درنتیجه دستگاه او با سرعت بسیار کمتری شارژ می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود تمام مطالبی که در این مقاله به آن اشاره شد، هنوز نمی‌توانیم به‌طور دقیق درباره‌ی قدرت شارژ MagSafe اپل برای گوشی‌های هوشمند نسل پیشین صحبت کنیم و باید برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر، کمی منتظر بمانیم. اما اگر دارای آیفون‌های نسل پیش هستید و قصد دارید شارژر MagSafe را خریداری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مدتی دست نگه دارید؛ زیرا به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی این محصول و سازگاری آن با گوشی‌های هوشمند اپل منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی نتیجه آزمایش این یوتیوبر چیست؟ آیا ممکن است شارژر MagSafe به‌طور کامل از آیفون‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نکند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شارژر MagSafe اپل، آیفون‌های نسل گذشته را با سرعت کمتری شارژ می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..