تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نارضایتی اتحادیه‌های کارگری اروپا از واردات خودروهای ساخت چین توسط رنو

داچیا اسپرینگ یک خودروی الکتریکی مخصوص بازار اروپا و ساخت چین است که در استان هوبئی و در کارخانه سرمایه‌گذاری مشترک رنو و دانگ‌فنگ ساخته می‌شود. این خودرو مدتی قبل برای عرضه در برخی کشورهای اروپایی معرفی شد؛ اما حواشی زیادی در مورد این محصول جدید وجود دارد. 

نمای سه چهارم کراس اور برقی داچیا اسپرینگ / Dacia Spring Electric سفید رنگ در حال شارژ

به ‌نظر می‌رسد گروه‌های کارگری فرانسه از تولید رنو داچیا اسپرینگ الکتریکی در خارج از فرانسه و فروش آن در اروپا راضی نیستند. علاوه بر این، با توجه ‌به اینکه بسیاری از خودروسازان به انجام چنین ایده‌ای فکر می‌کنند، تولید خودرو در چین و فروش آن در سایر بازارها می‌تواند در آینده بیشتر رایج شود. پیش‌بینی می‌شود که شکایات از طرح خودروسازان در آینده بیشتر خواهد شد. سایر خودروسازان همین برنامه را در دستور کار دارند و از کارخانه‌های چینی، مدل‌های جدید را به اروپا وارد می‌کنند؛ از جمله این موارد می‌توان به بی‌ام‌و iX3، تسلا مدل ۳ ساخت چین و پل‌استار اشاره کرد. 

کارگران فرانسوی قبلا از ارائه طرح کاهش شغلی که رنو مدتی قبل اعلام کرده بود، ناراضی بودند. رنو پس از گرفتن وامی با حمایت دولت در ماه جون، از طرح کاهش برخی مشاغل خبر داد. فرانک داووست، سخنگوی اتحادیه CFDT، می‌گوید:

ما اساساً مخالف تولید داچیا اسپرینگ در چین هستیم. این کار با حمایت دولت از صنعت خودروسازی و مشاغل در فرانسه مطابقت ندارد.

نمای عقب کراس اور برقی داچیا اسپرینگ / Dacia Spring Electric سفید رنگ

رنو ‌اکنون بخش كمی از وام ۵ میلیارد یورویی (۵/۹ میلیارد دلاری) خود را كه دولت فرانسه در اوایل سال جاری از آن حمایت كرد، دریافت كرده است. امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) این بودجه را فقط با شرط موافقت رنو با مشورت با اتحادیه‌های کارگری درباره برنامه‌های مدنظر برای احیای دو كارخانه بومی، دردسترس قرار داد.

اتحادیه کارگری FO که نمایندگی کارگران رنو را نیز بر عهده دارد، خواستار آن شد که این شرکت از هدف خود برای ایجاد فرانسه به مرکز برتر جهانی برای خودروهای الکتریکی منحرف نشود. به گزارش اتونیوز اروپا، این اتحادیه همچنین استدلال می‌کند که میزان تولید کربن و انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید اسپرینگ در چین و حمل آن به اروپا، «فاجعه‌بار» خواهد بود.

گروه کارگری FO در بیانیه‌ای گفت:

ساختن این خودروهای الکتریکی در کشوری به غیر از فرانسه، غیر قابل تصور و غیر مسئولانه است.

مقاله‌های مرتبط:

خودروسازان بزرگ جهانی برای تولید موجی از صادرات مشابه برنامه‌ریزی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها خودروهای برقی هستند. اخیرا تولید بی‌ام‌و iX3 در شن‌یانگ و تسلا مدل ۳ در نزدیکی شانگهای آغاز شده است. چند برند دیگر نیز قصد دارند تولید کل مجموعه‌های خود را در چین پایه‌گذاری کنند؛ از جمله این شرکت‌ها می‌توان به  اسمارت دایملر، پل‌استار ولوو و لینک‌اندکو اشاره کرد که هر سه به‌طور مشترک متعلق به گروه هولدینگ جیلی هستند.

رنو در کارخانه‌ای که مشترکاً با گروه دانگ‌فنگ موتور و شریک اتحاد نیسان در شهر شی‌یان تأسیس کرده است، کراس‌اور برقی داچیا اسپرینگ را تولید می‌کند. در این کارخانه همچنین رنو سیتی K-ZE، نسخه چینی اسپرینگ برای بازار چین تولید می‌شود.

نمای داخل کابین کراس اور برقی داچیا اسپرینگ / Dacia Spring Electric

رنو در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی با زیان درخور توجه ۶/۵ میلیارد یورویی روبه‌رو شد. مدتی قبل ژان دومینیک سنارد (مدیرعامل رنو) به نمایندگان پارلمان فرانسه درباره تهدید صادرات خودروهای برقی توسط چین به اروپا هشدار داد. سنارد در ماه جون گفت:

ما از داخل و خارج اروپا با رقابت وحشیانه‌ای رو‌به‌رو خواهیم شد. ما باید سریع برگردیم تا بتوانیم با این ورودی‌های جدید مقابله کنیم.

داچیا اسپرینگ برقی به‌تازگی همراه‌ با مگان eVision مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد. مگان ای‌ویژن در کارخانه Douai رنو در شمال فرانسه به تولید خواهد رسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نارضایتی اتحادیه‌های کارگری اروپا از واردات خودروهای ساخت چین توسط رنو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..