تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید محصولات فولادی از گروه بازرگانی آهن پویا

شرکت پویا صادرات نقش جهان با نام تجاری گروه بازرگانی آهن پویا با راه اندازی خدمات اینترنتی به شما مشتریان این امکان را می‌دهد تا درخواست خود را به بهترین نحو  ثبت کنید همچنین کارشناسان ما در هر زمان پاسخگوی سوالات شما هستند تا بتوانید خرید خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

از آن جایی که ساختمان سازی در حیطه ی مشاغل دشوار محسوب می‌شود، باید توجه داشت که تمامی مراحل تولید آن ریز به ریز رعایت شود. در صورت عدم رعایت هر یک از مراحل ممکن است با مشکلات جدی مواجه شویم. در متن زیر به خط تولید محصولات فولادی می‌پردازیم و بعد از آن مراحل ساخت و ساز ساختمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

مراحل تولید محصولات فولادی:

 به‌طور کلی برای ساخت محصولات فولای پرکاربرد در ساختمان سازی از شمش های فولادی استفاده می‌شود که این شمش های فولادی، خود از مواد اولیه ای مانند آهن اسفنجی تولید می‌شود درواقع برای تولید آهن اسفنجی که این محصول خود از سنگ آهن درست می‌شود، سنگ آهن با قرار گرفتن در کوره و کم کردن ناخالصی های موجود از کوره در می آید. با کم کردن ناخالصی های موجود و مضر می توانیم کیفیت شمش فولادی تهیه شده از آهن اسفنجی را بالاتر ببریم به همین دلیل آنالیز آهن اسفنجی برای تولید شمش های فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه آهن اسفنجی آنالیز مناسب تری داشته باشد محصول مدنظر از کیفیت بالاتری برخوردار است بنابراین برای تهیه ی هر یک از محصولات باید به آنالیز محصول مورد استفاده دقت کرد.

 نحوه ی تولید میلگردهای فولادی با روش نورد:

 به‌طور کلی برای ساخت محصولات فولادی از فرایند نورد استفاده می‌شود. فرایند نورد محصولات فولادی شامل مراحلی است که برای شکل دهی محصولات مورد بهره بردای قرار می‌گیرد. در فرایند نورد محصولات فولادی قابلیت هایی وجود دارد که نقش موثری را در تهیه و تولید ایفا می‌کنند از جمله نقشهای مؤثر که در نورد محصولات فولادی قابلیت انعطاف پذیری فلز در این مرحله است. این حالت شمش های فولادی در دمای پایین‌تر از ذوب در کوره وارد مرحله ی نورد گرم می‌شوند. برای تولید هر یک از محصولات فولادی، شمش ها با قرار گرفتن در فرایند نورد گرم، محصول مدنظر تولید می‌شود. به‌طور معمول محصول نهایی که از شمش تهیه می‌شود یا میلگردهای فولادی است یا ورق های فولادی که در فرایند نورد گرم این محصولات یا دچار تغییر فرم می‌شوند یا توسط دستگاه‌های برشی در خط نورد کنترل می‌شوند و عملیات نورد پایان می‌یابد و در آخر هم نیز محصول مدنظر بسته‌بندی شده و مورد مصرف قرار می‌گیرد یا به انبار انتقال داده می‌شود. باتوجه‌به اینکه کیفیت میلگردها از اهمیت خاصی برخودار است بنابراین روشهای گرم کاری و سرد کاری و به‌خصوص دستگاه‌های نورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین آلیاژ فلزات موجود و اینکه درصد کربن یا دیگر مواد پایین‌تر باشد نیز قابل بررسی خواهد بود. به‌طور مثال شمش های فولادی در سایزها و کیفیتهای مختلفی استفاده می‌شود شمش های قوسی علاوه بر اینکه از کیفیت بالاتری برخوردار است. شمش های قوسی با قرار گرفتن در کوره های قوس الکتریکی با آنالیز مشخصی در کوره ی مدنظر تهیه می‌شوند. بنابراین برای تولید محصولات فولادی بهتر است تا جای ممکن از شمش های قوسی استفاده کنید. بعد از اینکه شمش های فولادی در فرایند نورد گرم قرار می‌گیرند می‌توان با این شمش ها یا میلگرد تهیه کرد یا در تولید ورق از آن‌ها بهره برد. با قرار گرفتن در غلتک ها نیز می‌توان شمش های فولادی را به ورق تبدیل کرد.

ahanpouya

مقاومت میلگرد ساختمان سازی

 میلگردهای فولادی از ان جایی که کاربرد گسترده ای در صنعت های ساخت و ساز دارند به همین دلیل جز پرکاربردترین محصولات فولادی محسوب می‌شوند، میلگردها علاوه بر اینکه در سازه های بتنی ساختمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند در صنعت ساخت و ساز برای مقاومت سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهای فولادی ازآنجاکه در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شوند بنابراین باید برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی نیز مراحلی را طی کرد. میلگردهای فولادی نمی‌توانند به‌تنهایی در ساختمان سازی به کار روند میلگردهای فولادی را یا باتوجه‌به کاربردشان در بتن ریزی به کار می‌برند یا باتوجه‌به کاربردهای مختلف با اتصالات میلگرد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. میلگردهای فولادی با بتن برای ساخت سازه ها مورد مصرف قرار می‌گیرند. اما در این مورد نیز باید توجه کرد تا میلگرد در صورت ترکیب با خوردگی مواجه نشود. بتن در ساختمان سازی از مقاومت فشاری مطلوبی برخورد نیست به همین دلیل برای جبران این عدم مقاومت باید از میلگردهای فولادی در ساخت سازه ها به کار برد. اما شرایط قلیایی شدن میلگردهای ساختمانی در برابر ترکیب بتن و آب از عوامل حائز اهمیت است. ازآنجاکه بتن باید با آب ترکیب شود و همچنین در این ترکیب ممکن است ترکیبات شیمایی را مورد تغییر قرار دهد. بنابراین شرایطی را باید برای عدم ترکیب شیمیایی ایجاد کرد هرچند که این ترکیب با اختلاف درصد زیادی ایجاد شود اما راه‌هایی نیز وجود دارد تا این درصد احتمال ترکیب را کمتر کند. خوردگی در بتن ها نیز سبب می‌شود تا استحکام سازه بیشتر مورد توجه قرار گیرد یعنی باید ترکیبات بتن و میلگرد را مورد بررسی قرار داد زیرا بعضی از میلگردها در هنگام تولید درصد کربن بالاتری دارند به همین دلیل زودتر دچار زنگ خوردگی می‌شوند بنابراین ممکن است در اثر زنگ‌زدگی استحکام ساختمان را با مشکل رو‌به‌رو کنند. از جمله نکات دیگری که در ساختمان سازی باید به آن توجه کرد شرایط آب و هوایی است. احتمال زنگ‌زدگی در شرایط آب و هوایی مرطوب می‌تواند مقاومت ساختمانها را کمتر کند و این کمتر شدن مقاومت نیز خود به دلیل وجود یون های هیدروکسید است و این مشکل به‌خصوص در مناطق آب و هوایی مرطوب سبب می‌شود تا ترکیبات شیمیایی میلگردها با بتن سبب هیدارته شدن شود.

کوچک‌ترین تغییرات در ترکیبات شیمیایی به‌خصوص ترکیب شدن کربن با میلگردها است. ترکیب کربن با میلگرد سبب می‌شود تا مقاومت و استحکام میلگردها از همان ابتدا دچار مشکل شود و اشکال ایجاد کند هر چند که مشکلات دیگری نیز وجود دارد که استحکام و مقاومت را کاهش دهد اما عامل اصلی ترکیب کربن های موجود یعنی همان هیدارته شدن توسط سیمان و ترکیب آن با آب باشد.

  مشخصات مکانیکی میلگرد

 میلگردهای فولادی در انواع سایزها تولید می‌شوند که هرکدام از این میلگردها مقاومت کششی متفاوتی را دارا هستند. به همین منظور نحوه ی بکار گیری آن‌ها در صنعت ساخت و ساز متفاوت است به‌طور مثال میلگردهای مورد استفاده در ساختمان برای ساخت و سازهای ساختمانی و خاموت زنی از میلگرد A3 , A2  استفاده می‌شود. اگر بخواهیم روند فروش و استفاده ی گسترده ی میلگردها را بررسی کنیم میلگردهای A4 ، یه جزA3 پرفروش‌ترین میلگردها محسوب می‌شوند و اما اگر بخواهیم میلگردها را استانداردهای دیگر بررسی کنیم استاندادرهای A4 , A1 هم در ساختمان سازی کاربرد دارند. میلگردهای A1  بیشترین کاربرد را در آهنگری و جوشکاری دارند اما ناگفته نماند که این نوع استاندارد میلگرد به‌طور غیرمستقیم در ساختمان سازی می‌تواند کاربرد داشته باشد. میلگردهای A1  به دلیل اینکه صاف و بدون آج است برای تغییر شکل و عملیات جوشکاری مناسب ترین گزینه هستند. بنابراین این میلگردها غیرمستقیم می‌تواند نقش موثری را در ساختمان سازی ایفا کند. اگرچه کاربردهای گوناگون دیگری هم دارد و به‌طور کلی به‌عنوان میلگرد داکتیل شناخته می‌شود. میلگرد A2  برای خاموت زنی بسیار مناسب است و عملیات جوشکاری روی این میلگرد به‌طور حتمی انجام می‌شود. علاوه بر خاموت زنی برای مش بندی از میلگرد فولادی استفاده می‌شود. مش بندی میلگرد در ساختمان سازی سبب می‌شود تا علاوه بر اینکه مصرف میلگرد به‌صورت بهینه تری به کاری می‌رود مقاومت شبکه‌ها نیز افزایش یابد. مش بندی میلگردهای فولادی سبب می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی شود و همچنین مصالح کمتری برای ساخت و ساز استفاده شود.

مش بندی میلگردهای فولادی بیشتر برای سازه های بتنی، سقف های کامپوزیت نرده کشی و ایجاد مانع برای انبارها و کارخانجات ساخت سیلوهای بتنی ساخت پی ها و فونداسیون بندی ساختمان استفاده می‌شود.

این نوع میلگرد به دلیل مقاومت کششی بالایی دارد. برای این امور استفاده می‌شود البته ناگفته نماند که فرایند تولید این میلگردها باتوجه‌به عملیات حرارتی و سرد کاری متفاوت است.

استانداردهای مختلف میلگردها به‌گونه‌ای است که پرکاربردترینشان نوع آجدار آن‌ها است، نوع آجدار میلگردها به سبب آجدار بودنشان در حوزه ی ساخت و ساز کاربرد ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

ahanpouya

 نحوه نگه‌داری میلگردها:

میلگردهای فولادی به سبب اینکه از فولاد درست شده‌اند امکان اکسید شدن را دارند این اکسید شدن سبب می‌شود تا میلگردهای فولادی مقاومت خود را از دست دهند یا حتی می‌توانند خسارت های جبران ناپذیری را بر جای بگذارند. این خسارت ها نه‌تنها به ساختمان آسیب می‌رساند بلکه ممکن است خسارت های جانی ایجاد کند. اکسید شدن میلگردهای فولادی سبب می‌شود تا قطر میلگردهای فولادی کمتر شود. به همین دلیل بهتر است میلگردهای فولادی در فضاهای خشک و ترجیحا سرپوشیده نگه‌داری شوند. همچنین در شرایط حمل‌و‌نقل و باربری باید دقت لازم را به خرج داد تا میلگردها دچار خم شدگی نشود زیرا میلگردها در ساختمان سازی باید مقاومت خود را داشته باشند باید دقت نمود تا این خمیدگی صورت نگیرد که این خمیدگی سبب می‌شود تا میلگرد دچار شکستگی و کم شدن مقاومت شود. از جمله مسائل دیگری که باید به آن توجه کرد شرایط آب و هوایی و قرارگیری میلگردها در محل است. میلگردهای فولادی در شرایط آب و هوایی مرطوب امکان زنگ‌زدگی و اکسید شدگی بالایی را دارا هستند بنابراین باید به شرایط قرارگیری میلگرد توجه کرد.

میلگرد های A3 در صنعت ساخت و ساز کاربرد ویژه‌ای دارد این نوع میلگردها باتوجه‌به آجدار بودن و اینکه به‌صورت جناقی است. این نوع میلگردها از نظر مقاومتی تنش‌های جاری در ساختمان را بیشتر تحمل می‌کند. تنش جاری میلگردهای A3 به 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌رسد و تنش گسیختگی آن بر 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌رسد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که میلگردها در استانداردهای مختلف کاربرد خاص خود را دارا هستند. اما میلگردهای دیگری نیز وجود دارند که جنس این نوع میلگردها از جنس محصولات کامپوزیتی هستند. این میلگردها در مکان هایی به کار می‌رود که میدان های الکتریکی و مغناطیسی زیاد باشد. همچنین درباره ی استفاده از این نوع میلگردها مشکلات و نگرانی های به وجود آمده را کمتر می‌کند. میلگردهایی که از جنس کامپوزیت تهیه می‌شوند همان میلگردهای FRP  هستند. میلگردهای FRP درواقع یک پوشش زیرزمینی را دارا هستند که این ویژگی سبب می‌شود تا الیاف ترکیبی آن غیرقابل رسانش باشند. به همین جهت میلگردهای FRP در مقابل حمله ی سولفات ها و کلرید ها مقاومت خوبی دارند به این منظور که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از خود مقاومت نشان می‌دهند. این نوع میلگردها از شرایط آب و هوایی خاص مانند شرایط آب و هوایی مناطقی  که محیطی خورنده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید محصولات فولادی از گروه بازرگانی آهن پویا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..