تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونا سیستم بهداشتی ایران را اشباع کرده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رکسانا مصلحی ادامه داد: به نظر می‌آید که سیستم بهداشتی ایران اشباع شده باشد، اینکه آیا ناتوان شده، البته سوالی است که همکارانمان در وزارت بهداشت یا مسئولان بیمارستان‌ها جوابش را بهتر می‌دانند. اما برای پاسخ دادن به این سوال باید به این هم توجه کنند که آیا به مریضی‌های دیگری که روند طبیعیشان را طی می‌کنند به اندازه کافی توجه می‌شود یا نه.

او افزود: جواب این سوال صرفا این نیست که ایران چقدر می‌تواند از عهده بیماران کرونایی بربیاید بلکه میزان "مرگ اضافی" چقدر است. "مرگ اضافی"  یعنی تفاوت بین میزان مشاهده شده و میزان تخمینی (انتظاری) کلی مرگ و میر (از تمام بیماری‌ها) در چند ماه پاندمی.

مصلحی توضیح داد: به زبان دیگر، جواب این سؤال باید شامل این هم بشود که آیا مثلأ سرطان یک فرد به سرعت قبل تشخیص داده می‌شود؟ آیا ناراحتی قلبی یک شخص به موقع درمان می‌شود؟ یا این که بیمارهایی دیگری هستند که قربانی کرونا می‌شوند؟

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونا سیستم بهداشتی ایران را اشباع کرده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..