تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی کتاب «قدرت تنفس؛ تأثیر قدرت تنفس عمیق بر افزایش بهره‌وری، خلاقیت و شفافیت ازطریق قدرت ذهن‌آگاهی»

بدیهی‌ترین و ساده‌ترین کاری که اغلب ما انسان‌ها به‌شکلی غیرارادی انجام می‌دهیم، شاید «نفس‌کشیدن» باشد؛ موضوعی که در لحظه‌های سخت زندگی، همیشه درمعرض فشار است و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. هزاران سال است که سالکان و عارفان به قدرت ذاتی و معنوی تنفس پی برده‌اند. اگر فقط برای چند لحظه از نفس‌کشیدن دست برداریم، می‌میریم. پس نیروی حیات در هوایی که تنفس می‌کنیم، نهفته است.

سال‌ها است که مرتاضان هندی از قدرت تنفس برای انتقال هوشیاری استفاده می‌کنند. درواقع با استفاده از این شیوه‌های تنفس، واکنش شیمیایی اتفاق می‌افتد. تغییر وضعیت‌های هوشیاری و شفای عمیق فقط با استفاده از تنفس مقدور است. بدن ما برای فعالیت صحیح و مطلوب و دور‌انداختن مواد زائدی چون مونواکسیدکربن، نیازمند مقدار زیادی اکسیژن است. تمام سلول‌های بدن ما به مقدار زیادی اکسیژن نیاز دارند. امروزه، تعداد بسیاری از افراد به آنچه می‌خورند و می‌نوشند، توجه و در این مسیر آگاهانه عمل می‌کنند؛ اما تعداد کسانی که درباره‌ی تنفس تفکر می‌کنند، بسیار اندک است.

آخرین‌باری که نفسی عمیق و آهسته و آرام کشیدید، چه زمانی بود؟ اکثر مردم نمی‌توانند به‌یاد بیاورند. همین حالا با نفسی عمیق خود را درمان کنید. آماده‌اید؟ یک دم طولانی و عمیق و یک بازدم آهسته و طولانی انجام دهید. بگذارید تا با نفس‌کشیدن ساده، معجزه‌ی تنفس برای رسیدن به موفقیت به شما یادآوری شود. کنترل افکار و احساسات ازطریق تنفس به‌طوری‌که هدایتگر آن باشید، به کارتان ارزش فوق‌العاده‌ای می‌بخشد؛ خواه مدیر اجرایی، کارآفرین، کارمند، رهبر، مدیرعامل، همکار یا بازیکن تیم باشید. استفاده از قدرت نفس شما را به سطح جدیدی از وضوح، خلاقیت، مثبت بودن، بهره‌وری و... می‌رساند و احساس جدید و قدرتمندی به شما خواهد داد. 

سندی آبرامز، از کارآفرینان با‌سابقه، در کتاب «قدرت تنفس» نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم با نفس‌کشیدن تعادل را به زندگی پرمشغله و دیجیتالی دنیای امروز بازگردانیم و درنتیجه‌ی‌، عملکرد و زندگی بهتری برای خود رقم بزنیم. در کتاب «قدرت تنفس»، ابزاری ارائه شده است که انسان را برای تنفس‌هایی طلایی مجهز می‌سازند و مسیر دستیابی به خلاقیت، شفافیت، قدرت و موفقیت را پیش روی او قرار می‌دهد. هر شخصی فارغ از هر شغل و موقعیت اجتماعی، می‌تواند با کمک این کتاب و شیوه‌های معرفی‌شده در آن، برای بهبود اوضاع زندگی‌اش تلاش کند.

معرفی کتاب «قدرت تنفس»

کتاب «قدرت تنفس» به تأثیر شگفت‎انگیز تنفس عمیق روی افزایش بهره‌وری و خلاقیت و شفافیت ازطریق قدرت ذهن آگاهی متمرکز است. مجله‌ی فوربس این کتاب را  به‌عنوان بهترین کتاب در حوزه‌ی خودارتقایی و موفقیت شخصی انتخاب کرده است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های وب‌سایت آمازون نیز قرار دارد. سندی آبرامز در این کتاب درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند که احساس‌کردن و اندیشیدن، می‌تواند یکی از انتخاب‌ها باشد؛ انتخابی بسیار مهم که ارتباطی با بخت‌واقبال ندارد.

به‌گفته‌ی آبرامز، انسان به‌کمک قدرت انتخاب می‌تواند سرنوشتش را کنترل کند. همچنین، انرژی افکار مثبت انسان در دستیابی به رؤیاهای او بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا پیامدهای مثبتی به‌همراه خواهد داشت. در کتاب «قدرت تنفس»، بخش‌هایی با عنوان «سند علمی» وجود دارد که نتایج پژوهش‌های مرتبط با قدرت تنفس و طرزفکر را به‌اشتراک می‌گذارد. با مطالعه‌ی این کتاب نتیجه می‌گیرید که اگر تنفسی خودآگاهانه نداشته باشید، ممکن است افکار منفی و شک‌و‌تردیدهای آسیب‌زننده در ذهنتان جای گیرند؛ از‌این‌رو، ذهن و جسم خود را به انرژی و افکاری باید متصل کنید که به موفقیتتان منجر می‌شوند.

به‌گفته‌ی نویسنده‌ی کتاب، افکار و انرژی تا حد زیادی می‌توانند به ایجاد زندگی رؤیایی شما کمک کنند؛ زیرا افکار و انرژی مثبت برخلاف افکار و انرژی منفی که به نتایج منفی تمایل دارند، نتایج مثبتی ایجاد می‌کنند. نویسنده در سراسر کتاب که برمبنای علمی نگاشته شده، تحقیقات علمی مبتنی‌بر قدرت نفس‌کشیدن و ذهنیت مثبت و منفی را به‌اشتراک می‌گذارد. بدون تنفس آگاهانه، افکارتان می‌توانند منفی و با تردید همراه باشند. در عوض، با اتصال ذهن و بدن به افکار و انرژی مثبت، می‌توان رسیدن به موفقیت را تضمین کرد.

نفس‌کشیدن در هر لحظه، وسیله‌ای آماده و دردسترس برای تحول است. حتی تنها سه تنفس عمیق نیز، می‌تواند واقعا دگرگون‌کننده باشد و هرکسی را از ترس به هیجان و از عصبانیت به آرامش و از شک به یقین برساند. وقتی با کمک ذهن خود نفس می‌کشید، بدون اینکه مجبور باشید مدت زمان طولانی بی‌حرکت بنشینید، از مزایای مراقبه بهره‌مند می‌شوید. بنابراین، برای بهره‌مند‌شدن از ذهنی آرام و موفقیت در ابعاد کوچک، نفس‌کشیدن نیز می‌تواند معجزه‌آفرین باشد.

سندی آبرامز معتقد است سه نفس عمیق و دیگر شیوه‌های ساده‌ی تنفس، به‌راحتی می‌توانند اَبَرقدرت شما برای کنترل سریع و تغییر انرژی‌ و خلق‌و‌خو باشند. همچنین در هر زمان و مکانی، قدرت تنفس چشم‌اندازی مثبت برای انسانی است که به توانمند‌سازی نیاز دارد. درحال‌حاضر، دیگر نفس‌کشیدن‌های کم‌عمق و بی‌جان نمی‌توانند به بدن و ذهن شما خدمت کنند و مطمئنا انرژی و بخت شما را برای موفقیت و تجارت افزایش نمی‌دهند‌. پس باید آماده شوید تا نفس‌کشیدن خود را ارتقا دهید و افکار و احساسات و انرژی‌تان را کنترل کنید. آبرامز تمرینی ساده را برای رسیدن به آرامش معرفی کرده است: «نفس بکشید تا موفق شوید».

برای بهره‌مندشدن از ذهنی آرام و موفقیت در ابعاد کوچک، نفس‌کشیدن نیز می‌تواند معجزه‌آفرین باشد

فناوری و تکنولوژی انقلابی در بخش تجارت ایجاد کرده است. چه‌بسا اگر کارآفرین، کارمند، مدیرعامل یا مدیر اجرایی باشید، احتمالا تأثیرات فناوری را بیشتر احساس خواهید کرد. در دنیای دیجیتال، ذهن ما بیشتر منحرف می‌شود و طول توجه ما کوتاه‌تر است؛ به‌همین‌دلیل و نیز اعتیاد ما به شبکه‌های اجتماعی، انرژی ما اغلب منفی است. کتاب «قدرت تنفس» از تنفس تحول‌گرا در کسب‌و‌کار صحبت می‌کند. آبرامز برای مواقعی که حتی سه بار تنفس عمیق در لحظات مهم نمی‌تواند معجزه‌آسا باشد، روش‌هایی پیشنهاد می‌کند.

در این کتاب، با استفاده از شیوه‌های تنفسی سریع و ساده و مؤثر، ذهنیت بهتر و اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنید. همچنین، حالت‌ها و دیدگاه‌های آرام‌تر و انرژی مثبت‌تری تجربه خواهید کرد که به بهره‌وری و خلاقیت و شفافیت در سطوح بعدی منجر می‌شود.

کتاب «قدرت تنفس» نسخه‌ای عالی برای هر فرد مشتاق است. کتاب جدید سندی آبرامز دیدگاه‌های ارزشمندی درباره‌ی پرداختن به برنامه‌های شلوغ و پراسترس تمام افراد، از کارمند گرفته تا مدیرعامل، ارائه می‌دهد. با درک دلیل‌ها و تأثیرهای استرس بر بدن انسان، سندی آبرامز ابزار ذهن و تنفس را برای یافتن راه خود از میان طوفان و دستیابی به سلامتی مطلوب ارائه می‌دهد.

فرسودگی شغلی کارمندان مسئله‌ای واقعی و عادی است. تمام ما در این زمینه‌ داستان‌هایی شنیده‌ایم، تحقیقات علمی خوانده‌ایم و حتی شاید فرسودگی شغلی را در خودمان نیز تجربه کرده‌‌ایم. این کتاب گام‌های ساده‌ای درباره‌ی چگونگی تلفیق ذهن و شیوه‌های تنفس در زندگی برای بازپروری کارمند فرسوده و تبدیل دوباره‌ی او به کارمند مغرور و موفق سازمانی در محیط کار ارائه می‌کند.

همچنین، در دنیای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری با استرس و حواس‌پرتی رو‌به‌رو هستیم. شیوه‌های تنفسی سندی آبرامز بلافاصله راه‌های عملی برای حفظ تمرکز و آرامش پیشنهاد می‌کند. این راه‌حل‌ها حتی کمک می‌کند تا در موقعیت‌های ویژه و حساس، تأثیر مثبتی نیز بر اطرافیان خود بگذاریم. این کتاب به همه‌ی ما یادآوری می‌کند که بهترین و تأثیرگذارترین ویژگی‌ها و منابع الهام‌بخش از درون می‌آیند و دوباره به خود متصل می‌شوند. کتاب جدید سندی آبرامز نشان می‌دهد راز انسان ماندن در هر محیطی، ازطریق ذهن‌آگاهی و مراقبت از خود است. هماهنگی با خود و دیگران نه‌تنها برای شادماندن، بلکه برای سالم نگه‌داشتن روابط نیز حیاتی است.

بخش‌های کتاب «قدرت تنفس»

خلاقیت از ذهنی خالی ناشی می‌شود که در آن فضایی برای گسترش وجود دارد. وقتی احساس کردید ذهنی آشفته دارید که اتفاق‌های زیادی در آن رخ می‌دهد، باید آن را پاک‌سازی کنید. پاک‌سازی مانند بازکردن پنجره برای خروج هوای ساکن و شنیدن صدای پرندگان و وِزوِز زنبورها و واردکردن انرژی تازه و شفاف برای شروعی دوباره است. باید بدانید که شفافیت در تعیین هدف و شکل‌گیری ارتباط مهم است. در مقاله‌ای با عنوان «شفافیت؛ اولویت اول شما» آمده است که شفافیت از دیدگاه رهبری و مدیریت، به‌معنای داشتن برداشتی نامحدود از دیدگاه شما است که به‌دنبال آن هستید و هدف و ارزش آن را درک می‌کنید.

مقاله‌های مرتبط:

در گذشته، مدیران اجرایی نیازی نداشتند تا دلیل انجام کارها را توضیح دهند و انتظار داشتند افراد آنچه می‌شنوند، به‌درستی انجام دهند. بااین‌حال، هنگامی‌که افراد دلیل (هدف و ارزش) کارها را درک کنند، سطحی از شفافیت را شکل می‌دهند که ممکن است تأثیر یا کشش کافی را برای افزایش انگیزه فراهم کند. در‌این‌میان، شفافیت به سوختی تبدیل می‌شود که به‌کمک آن می‌توانید به‌جای دور‌شدن از دیدگاه خود، به‌سوی آن حرکت کنید. به‌کمک تنفس خود، شفافیت و خلاقیت را زنده کنید و بدانید که شفافیت باعث می‌شود با قدرت و اعتماد‌به‌نفس چشمگیر به مسیر خود ادامه دهید.

به‌نظر می‌رسد بیشتر افراد به مدیتیشن علاقه دارند؛ اما باید بدانید که بین خواستن و انجام‌دادن آن گسستگی وجود دارد. این گسستگی ناشی از زمانی است که باید برای مدیتیشن و نشستن به‌صورت ثابت در نظر گرفت. انجام‌دادن روزانه‌ی مدیتیشن برای بسیاری از افراد، به‌ویژه کارمندان و رؤسای شرکت‌ها و کارآفرین‌ها دشوار است؛ زیرا به‌دلیل مشغله‌ی زیاد وقت کافی برای مدیتیشن ندارند. این روش تمرکز افکار فردی و شخصی را شامل می‌شود که در جست‌وجوی روشنگری و آرامش شبه‌بودایی هستند؛ اما مدیتیشن فراتر از این است.

تنفس عمیق نیز می‌تواند مدیتیشن باشد. تنفس مبنایی علمی دارد و ساختگی و خیالی نیست. این عمل نه‌تنها به آرامش و صلح منجر می‌شود؛ بلکه دیگر احساسات مثبت را نیز دربر می‌گیرد و به شما کمک می‌کند به اهداف خود دست پیدا کنید و بهره‌وری خویش را افزایش دهید. تنفس شما را به شور‌و‌شوق هدفتان بازمی‌گرداند و به‌کمک آن می‌توانید خود را نیز کنترل کنید. کریستال گو، یکی از کارکنان آزمایشگاه اپلاید نوروساینس می‌گوید:

تنفس مانند سیستم کنترل از‌راه‌دور برای مغز انسان محسوب می‌شود. تنفس از راه بینی تأثیر مستقیمی بر سیگنال‌های الکتریکی مناطق «بویایی» ما می‌گذارد که به‌شکلی غیرمستقیم سیگنال‌های الکتریکی حافظه و مراکز عاطفی مغز ما را کنترل می‌کند. بدین‌ترتیب، با استفاده از تنفس عملکرد مغز را می‌توانیم کنترل و آن را بهینه‌سازی کنیم و قوه‌ی تشخیص و شناخت احساسات خود را نیز سریع‌تر و قوی‌تر کنیم تا به داشتن حافظه‌ی بهتر نیز منجر شود.

درباره‌ی ناشر و نویسنده‌ی کتاب

عنوان انگلیسی «قدرت تنفس» Breathe to Succeed: Increase Workplace Productivity, Creativity, and Clarity Through the Power of Mindfulness» است که در سال ۲۰۱۹، انتشارات Red Wheel/Weiser آن را منتشر کرد. در سال ۱۳۹۹، انتشارات هورمزد کتاب یادشده را در دسته‌بندی مدیریت و روان‌شناسی کار و تجارت، با عنوان کامل «قدرت تنفس؛ تأثیر قدرت شگفت‌انگیز تنفس عمیق بر افزایش بهره‌وری خلاقیت و شفافیت ازطریق قدرت ذهن‌آگاهی» و ترجمه‌ی محسن پرویز در ۲۱۶ صفحه به بازار عرضه کرد.

سندی آبرامز، کارآفرین باسابقه و نویسنده‌ی کتاب «ایده‌ی شما شرکت شما است»، در زمینه‌ی کسب‌و‌کارهای کوچک مشاوره می‌دهد و مطالبی درباره‌ی کارآفرینان کسب‌وکارهای کوچک تنفس یوگا و سلامتی می‌نویسد. آبرامز تمرین‌های یوگا و تنفس خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرده و سهم آن‌ها را در کسب موفقیت‌هایش، مؤثر و ارزشمند می‌داند.

آبرامز با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی «نفس‌کشیدن مانند رئیس»، کارآفرینان، کارمندان، رهبران، تیم‌ها و مدیران اجرایی را به‌کمک قدرت تنفس توانمند می‌کند و درنتیجه، آن‌ها را به موفقیت و ذهن‌آگاهی در کسب‌وکارشان سوق می‌دهد. سندی آبرامز بنیان‌گذار و مدیرعامل Moisture Jamzz، Inc است که آن را در سال ۱۹۹۳ تأسیس کرد. این شرکت دستکش‌های مرطوب و جوراب‌های مرطوب ساخت آمریکا را عرضه می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی کتاب «قدرت تنفس؛ تأثیر قدرت تنفس عمیق بر افزایش بهره‌وری، خلاقیت و شفافیت ازطریق قدرت ذهن‌آگاهی»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..