تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باند باج‌گیر مجازی‌ «رابین هود» می‌شود

تقریبا همه‌ی ما شخصیت رابین‌ هود را از فیلم‌ها و انیمیشن‌های ساخته‌شده برای او می‌شناسیم. این شخصیت با دزدی از پادشاه و آدم‌هایی که به ناحق پول مردم را در دست داشتند، مال مردم فقیر را به آن‌ها باز می‌گرداند. اکنون، باند باج‌گیر مجازی وجود دارد که به چند خیریه کمک کرده است. البته باید به این مطلب اشاره کنیم که این باند خلاف‌کار از شرکت‌هایی باج‌گیری می‌کند که حق مردم را نخورده‌اند.

بر‌اساس جدیدترین خبر منتشر‌شده از دنیای فناوری،‌ باند باج‌گیر مجازی بخشی از پول‌هایی که از قربانیان خود گرفته، به سازمان‌های خیریه اهدا کرده‌ است. اولین خیریه‌هایی که بخشی از کمک‌های این باند را دریافت کرده‌اند، عبارت‌اند از: Children International و سازمان غیرانتفاعی حمایت از کودکان در فقر شدید و Water Project (طرح غیرانتفاعی با هدف دسترسی به آب پاک و سالم در سراسر صحرای آفریقا). طبق معاملات بلاک‌چین، هرکدام از این سازمان‌ها هفته‌ی گذشته ۰٫۸۸ بیت‌کوین معادل ۱۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند. فرستنده‌ی این پول باندی با‌ج‌گیر بود که خود را Darkside می‌نامند.

باند باجگیر مجازیگروه Darkside از آگوست ۲۰۲۰ در حال فعالیت هستند. این گروه از شیوه‌ای کلاسیک برای به‌دست‌آوردن پول استفاده می‌کند و آن ‌هم هدف قرار‌دادن شرکت‌های بزرگ است. در روشی که Darkside به‌کار می‌برد، اطلاعات این شرکت‌ها رمزگذاری و برای دردسترس قرار‌گرفتن دوباره‌ی آن‌ها از شرکت‌ها درخواست پول بسیاری زیادی می‌شود. باج‌هایی که این باند از قربانیان خود می‌گیرد، میلیون‌ها دلار آمریکا است.

اگر قربانیان هزینه‌ی گفته‌شده را پرداخت نکنند، ‌گروه Darkside اطلاعات آن‌ها را آنلاین در پورتالی فعال در دارک‌وب فاش می‌کنند. این گروه حتی روز دوشنبه در صفحه‌ای از پورتال خود در دارک‌وب نوشت:

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طورکه پیش‌تر نیز به مطبوعات گفته بودیم، تنها شرکت‌های بزرگ سودآور را هدف قرار داده‌ایم. فکر می‌کنیم این عادلانه است بخشی از پولی که آن‌ها پرداخت کرده‌اند، صرف خیریه شود. مهم نیست کار ما چقدر بد باشد، خوشحالیم که می‌دانیم به تغییر زندگی کسی کمک کرده‌ایم.

پس از انتشار این مطلب، این گروه اسناد انتقال پول به حساب این دو خیریه را نیز به‌اشتراک گذاشت تا به همه ثابت کند این کار را انجام داده است.

سند ارسال پول به خیریه

هیچ‌یک از این دو سازمان غیرانتفاعی نمی‌توانند این «کمک‌ها» را نگه دارند؛ زیرا دریافت و استفاده از وجوه به‌دست‌آمده درنتیجه‌ی جرم غیرقانونی است؛ بنابراین، این کمک‌های مالی به‌احتمال زیاد توقیف یا برگشت داده می‌شود. در مطالبی که این باند منتشر کرده است، آن‌ها اعلام کرده‌اند که هیچ‌گاه اطلاعات مربوط به بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و به‌طور‌کلی سازمان‌های غیر‌انتفاعی و بخش دولتی را رمزگذاری نخواهند کرد. اینکه آیا این گروه به‌ قول خود پایبند خواهند بود یا خیر، درحال‌حاضر نامعلوم است. پیش‌تر نیز بعضی از باند‌های باج‌گیر اعلام کرده‌ بودند که به بخش‌های مرتبط با اطلاعات ویروس کرونا حمله نخواهند کرد؛ اما سرانجام این کار را انجام دادند.

Darkside اولین باند مجازی خلاف‌کار نیست که به خیریه‌ها و سازمان‌های غیردولتی پول اهدا می‌کند. در سال ۲۰۱۶، گروه هکر دیگری به‌نام Phineas Fisher ادعا کرد که بانکی را هک و پول به‌دست‌آمده را به استانی در سوریه به‌نام روژاوا اهدا کردند. در سال ۲۰۱۸ نیز، باند باج‌افزاری به‌نام GandCrab کلیدهای رمزگشایی رایگانی برای قربانیان مستقر در سوریه جنگ‌زده ارسال کرد. این گروه حتی یک قدم فراتر نهاد و بخشی به کدهای خود اضافه کرد که فایل‌های موجود این کشور را رمزگذاری نمی‌کرد. این کدهای غیرمتعارف برای قربانیان سوری سرانجام باعث شد محققان امنیتی بتوانند با GranCrab مقابله کنند. البته این گروه بعدها تلاش کرد با عملیاتی جدید به‌نام REvil یا Sodinokibi کارش را دوباره آغاز کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام این باند باج‌گیر مجازی چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باند باج‌گیر مجازی‌ «رابین هود» می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..