تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هواوی از برنامه خود برای خلق شبکه هوشمند فراگیر پرده‌ برداشت

هواوی در بین اکثر مردم به‌عنوان تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند شناخته می‌شود؛ بااین‌حال این شرکت چینی در حوزه‌های مختلف نظیر شبکه و ارتباطات هم حضور دارد و به‌مرورزمان حضور خود را در این بازارها پررنگ‌تر از قبل می‌کند. با وجود تحریم‌های سخت ایالات متحده‌ی آمریکا، به‌نظر می‌رسد هواوی قصد ندارد دست از تلاش بردارد.

هواوی کنفرانس مطبوعاتی جدیدی برگزار کرد تا از برنامه‌ی ویژه‌‌اش برای روی‌کار‌آوردن شبکه‌ای هوشمند سخن بگویید. هواوی می‌گوید این شبکه‌ی هوشمند ازلحاظ تئوری می‌تواند یک‌تریلیون دستگاه را به یکدیگر متصل کند. هواوی این خبر را در ششمین دوره از کنفرانس UBBF (انجمن فوق پهن‌باند) در شانگهای اعلام کرد. در کنفرانس آنلاین هواوی با شعار «ارتباط هوشمند، ارزشی جدید» به مباحثی مهم با محوریت فناوری‌های ارتباطی اشاره شد. 

پوستر رویداد UBBF 2020 هواوی

رایان دینگ، مدیر بخش مخابرات هواوی و مدیرعامل فعلی شرکت، روی صحنه حاضر شد تا توضیحاتی درباره‌ی برنامه‌های هواوی در حوزه‌ی ارتباطی ارائه دهد. دینگ در سخنان آغازین خود گفت شکوفایی کسب‌و‌کارها و پیشرفت‌های صنعت فناوری دو عامل به‌هم ‌وابسته هستند و تا وقتی کسب‌و‌کارها به شکوفایی نرسند، در صنعت فناوری پیشرفت حاصل نمی‌شود و برعکس. طبق گفته‌ی رایان دینگ، هواوی در حوزه‌ی ارتباطات هوشمند قصد دارد روی سه عامل کلیدی تمرکز کند: ۱. ساختار شبکه‌ی هوشمند؛ ۲. ساختار ابری هوشمند؛ ۳. ارتباط مؤثر بین پردازش رایانه‌ای و شبکه‌ها.

هواوی می‌خواهد امکان دسترسی به شبکه‌ی هوشمند را در هر زمان و هر مکان فراهم کند

به‌گفته‌ی مدیر بخش مخابرات هواوی، غول بزرگ چینی می‌کوشد در هر زمان و هر مکان، امکان دسترسی به شبکه‌ی هوشمند را برای مشتریان فراهم سازد. درواقع، دینگ این موضوع را سیاست اصلی هواوی می‌داند.

هواوی قصد دارد با مشتریان خود ارتباط تجاری نزدیک‌تری برقرار کند. هواوی می‌گوید با ارائه‌ی امکانات جدید به خانه‌ها و دفاتر کاری، درنهایت صنایع مختلف بهبود پیدا می‌کنند. شرکت چینی از تغییراتی که به‌لطف سیاست‌های جدیدش اعمال می‌شوند، به‌عنوان «دگرگونی دیجیتالی» با تریلیون‌ها دلار سود برای اقتصاد کشورها یاد می‌کند.

رایان دینگ / Ryan Ding هواوی / Huawei مشغول سخنرانی در رویداد UBBF 2020

هواوی در پروژه‌ی ویژه‌اش روی خدمات خانگی تمرکز خاصی دارد. آمار نشان می‌دهد در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر دانش‌آموز در چین آنلاین درس خوانده‌اند که این موضوع به دنیاگیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس حضوری مربوط می‌شود. به‌علاوه دنیاگیری ویروس کرونا روی جوانب دیگر زندگی روزمره‌ نیز اثر گذاشته‌ است. هواوی می‌گوید در بازه‌ی زمانی یادشده درحدود هفت‌میلیون نفر کشاورز چینی محصولات خود را بر بستر آنلاین فروخته‌‌اند. تمامی این مزیت‌ها به‌لطف شبکه‌ی هوشمند فراگیر به‌دست می‌آید. 

شبکه‌ی هوشمند فراگیر هواوی نه‌تنها برای کاربران عادی، بلکه برای سازمان‌ها نیز پرکاربرد خواهد بود

از قرار معلوم هواوی قصد دارد اینترنت پرسرعت را برای خانه‌ها ارائه دهد. هواوی برای موفقیت در این حوزه باید مشکلات متعددی را پشت‌سر بگذارد که یکی از آن‌ها، تضمین باکیفیت‌بودن سرویس اینترنت است.

هواوی از تولید نوعی سخت‌افزار خاص به‌منظور نظارت روی وضعیت اینترنت‌های خانگی خبر می‌دهد. این سخت‌افزار به هواوی کمک می‌کند برای شناسایی و رفع مشکلات تلاش کند؛ البته جزئیات نحوه‌ی کارکرد این سیستم را نمی‌دانیم. هواوی می‌گوید قصد دارد در همکاری نزدیک با ارائه‌دهندگان اینترنت در چین، اینترنت فیبر نوری (UFB) را برای خانه‌ها ارائه دهد. 

هواوی می‌خواهد واحدهای تجاری مختلف شرکت‌ها را ازطریق شبکه‌های ویژه با یکدیگر در ارتباط نگه دارد. بستری که هواوی در پی پیاده‌سازی‌ آن است، به کارکنان شرکت‌ها امکان می‌دهد به‌سادگی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و پرونده‌ها و داده‌های لازم را با هم به‌اشتراک بگذارند و سریع‌تر به اطلاعات و قوانین شرکت دسترسی پیدا کنند.

کسب‌و‌کارها و سازمان‌های مختلف به بستری امن برای اتصال به اینترنت نیاز دارند و هواوی می‌خواهد تلاش‌هایی در این حوزه انجام دهد. هواوی اعتقاد دارد با بستر ارائه‌شده به‌منظور برقراری ارتباط هوشمند در شرکت‌ها سه مزیت ارائه می‌شود: دسترسی همگانی به اینترنت باکیفیت و معماری ساختاری پرکاربرد و یکپارچه‌سازی فرایند انجام کارها. هواوی می‌گوید این سه مزیت باعث می‌شوند سازمان‌ها به سازمان‌های دیجیتالی کارآمد تبدیل شوند. 

اینترنت

هواوی از مزیت‌های هوشمندسازی شبکه در بورس هنگ‌کنگ می‌گوید. طبق آمار، در روزهای کاری شلوغ‌ در هر میلی‌ثانیه ۳۰۰ معامله در بورس هنگ‌کنگ رخ می‌دهد. بورس هنگ‌کنگ به‌لطف داشتن شبکه‌ای سریع، امکان انجام معاملات را در زمانی کوتاه فراهم کرده است. هواوی می‌گوید شبکه‌های هوشمند در صنایع مختلف کاربردهای متعدد این‌چنینی به‌همراه می‌آورند.

همان‌طورکه اشاره کردیم، چینی‌ها برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ی خود موانعی پیش رو دارند. هواوی می‌گوید متخصصان حوزه‌ی شبکه‌سازی هوشمند در سال‌های اخیر با بررسی دقیق، متوجه وجود مشکلاتی شده‌اند که این شرکت باید آن‌ها را پشت‌سر بگذارد. در نظر داشته باشید که برای ایجاد شبکه‌ی هوشمند به دستگاه‌هایی با توانایی اتصال به شبکه نیاز است. این یعنی تا زمانی‌که گوشی‌های هوشمند در تمامی نقاط دنیا به‌صورت گسترده دردسترس نباشند، بستر لازم برای ایجاد شبکه‌ی هوشمند فراگیر ارائه نمی‌شود.

هواوی برای اجرای شبکه‌ی هوشمند فراگیر مشکلات مهمی پیش روی خود می‌بیند

در سال‌های اخیر، هواوی تعداد درخورتوجهی گوشی به بازار عرضه کرده است و می‌کوشد گوشی‌هایش را برای انواع بودجه‌ها دردسترس قرار دهد. البته تحریم‌های آمریکا باعث کاهش شدید فروش گوشی‌های هواوی در مرزهای خارج از چین شده‌اند و همین موضوع مشکلات هواوی را دوچندان کرده است.

متخصصان قبلا می‌گفتند اگر تمام خانه‌ها به اینترنت متصل باشند، امکان ایجاد شبکه‌ی هوشمند فراگیر فراهم می‌شود. اینترنت اشیاء (IoT) در سال‌های اخیر پیشرفت‌های عظیمی تجربه کرده است و امروزه در برخی خانه‌ها چندین دستگاه با توانایی اتصال به اینترنت وجود دارد. متخصصان می‌گویند تا سال ۲۰۳۵ بیش از یک‌تریلیون دستگاه با توانایی اتصال به اینترنت وجود خواهد داشت. هواوی و شرکت‌های دیگر فعال در حوزه‌ی شبکه‌سازی مشکل بزرگی برای برقراری ارتباط در بین این حجم عظیم از دستگاه‌ها پیش روی خود می‌بینند. 

کسب‌و‌کارهای امروزی تفاوت‌های محسوسی با چند سال پیش دارند و در این کسب‌و‌کارها، نه‌تنها ساختار اداری، بلکه ساختار تولید محصول نیز زیر نظر شبکه‌ی هوشمند است. هواوی می‌گوید یکی دیگر از مشکلات، تأمین شبکه‌ی هوشمند فراگیر برای کسب‌و‌کارهای امروزی است. هواوی می‌کوشد با سرویس‌های مختلف نظیر شبکه‌ی تلفن 4G و 5G و فیبر نوری در مسیر ایجاد شبکه‌ی هوشمند قدم بردارد. نحوه‌ی استفاده از این سرویس‌ها درکنار‌هم یکی دیگر از مشکلات هواوی محسوب می‌شود. 

هواوی فعلا توضیحاتی کلی درباره‌ی برنامه‌ی بزرگ خود برای ایجاد شبکه‌ی هوشمند فراگیر ارائه داده است و قطعا در آینده جزئیات بیشتری دربار‌ه‌ی سازوکار این پروژه اعلام خواهد کرد. هواوی به‌خوبی می‌داند که در عصر ارتباطات، ایجاد چنین شبکه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش می‌کند خودش را به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌گام در زمینه‌ی ایجاد شبکه‌ی هوشمند معرفی کند؛ البته تحریم‌های آمریکا کار را برای هواوی سخت‌تر از قبل خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هواوی از برنامه خود برای خلق شبکه هوشمند فراگیر پرده‌ برداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..