تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودروهای گران‌تر از یک میلیارد تومان، مشمول مالیات می‌شوند

براساس پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده و مراحل بررسی نهایی در هیات وزیران را طی می‌کند وضعیت اخذ مالیات از خودرو مشخص شد. کلیه مالکان خودرو (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) برای انواع مدل‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی به‌نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هرسال مجموع ارزش آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو هستند:

 تا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال یک درصد  تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد ریال دو درصد  تا مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۳۰ میلیارد ریال سه درصد  نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال چهار درصد

 مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این ماده، قیمت روز انواع خودرو باتوجه‌به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان مالیاتی کشور تا پایان دی‌ماه هرسال برای اجرا در همان سال تعیین و اعلام می‌شود. مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان و تا پایان سال تولید یا وارد می‌شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

 وزارت اقتصاد درباره این موضوع در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، پیشنهاد داده بود که مالیات از خودرو‌های بالای بیش از پانصد میلیون تومان گرفته شود. همچنین بالاترین پله مالیاتی برای خودرو‌های گران‌تر از چهار میلیارد تومان و معادل پنج درصد بود.

اگر لایحه دولت به تصویب نهایی برسد، خودرویی با قیمت ۴ میلیارد تومان، سالانه ۳۰ میلیون تومان هزینه مالیات برای مالک خواهد داشت. همچنین، مالیات یک خودرو با قیمت کارشناسی ۱/۵ میلیارد تومان، ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودروهای گران‌تر از یک میلیارد تومان، مشمول مالیات می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..