تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندازه‌گیری دمای داخلی کنسول ایکس باکس سری ایکس با دوربین‌ حرارت‌سنج

طبیعتا فعالیت هر دستگاه الکتریکی منجر به تولید گرما می‌شود و به همین دلیل، چنین دستگاه‌هایی مجهز به سیستم تهویه برای مدیریت و پخش گرمای تولیدشده به بیرون هستند. در کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی چنین وظیفه‌ای به فن‌ها سپرده می‌شود. بااین‌حال، در آستانه‌ی عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی، گزارش‌هایی راجع ‌به نگرانی از تولید گرمای ایکس باکس سری ایکس از کسانی که برای اولین‌‌بار آن‌را تجربه کرده‌اند، مطرح شده است.

در همین راستا، وب‌سایت ویندوز سنترال تصمیم گرفت درجه‌ی حرارت کنسول نسل بعد مایکروسافت را با استفاده از دوربین حرارت‌سنج اندازه بگیرد. آن‌ها نه‌تنها می‌خواستند دمای کلی کنسول را اندازه بگیرند، بلکه فصد داشتند مشخص کنند کدام قسمت‌ کنسول بیشترین حرارت را تولید می‌کند؛ برای مثال، اعضای ویندوز سنترال بازی Monster Hunter را در رزولوشن 1800p اجرا کردند و نتیجه این بود که بازی در نرخ فریم میانه‌ی ۵۰ فریم‌بر‌ثانیه نوسان دارد. در این بین، حرارت کنسول از ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تجاوز نکرد. اگر دوست دارید بدانید که کدام قسمت‌های کنسول بیشترین گرما را تولید می‌کنند، می‌توانید ازطریق این لینک نگاهی به عکس‌های منتشرشده از آزمایش‌ها بیندازید.

در ادامه، ویندوز سنترال کنسول را در حالت استند‌بای قرار داد و در این حالت درجه‌ی حرارت کنسول روی حدود ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد باقی ماند. باید در نظر داشت که نتایج به‌دست‌آمده می‌تواند با شرایط محیطی آزمایش رابطه مستقیم داشته باشد؛ این آزمایش‌ها در کشور انگلستان انجام شده که این وقت سال بسیار سرد است. آن‌ها توضیح داده‌اند دمای اتاقی که در آن تست‌ها صورت گرفته است، حدود ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد بوده که نسبت به دمای معمول در خانه‌ها بسیار کمتر به‌نظر می‌رسد.

سیستم خنک کننده ایکس باکس سری ایکس

همین آزمایش‌ها روی کنسول ایکس باکس وان ایکس نیز انجام شد. دمای این کنسول هنگام اجرای بازی مانستر هانتر در حالت رزولوشن بیشتر (یعنی حالتی که وضوح تصویر بر نرخ فریم ارجحیت دارد) ۵۶ درجه‌ی سانتی‌گراد بود. در آزمایش دیگری روی مدل پایه‌ی پلی استیشن ۴، هنگام اجرای بازی بلادبورن دمای کنسول به حدود ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد رسید. درنهایت، لپ‌تاپ Razer Blade 17 Pro مورد آزمایش قرار گرفت که بازی World of Warcraft را با تنظیمات گرافیکی اولترا و روشن بودن قابلیت ری‌تریسینگ اجرا می‌کرد. در این حالت‌ها لپ‌تاپ گرمای بیشتری نسبت به کنسول ایکس باکس سری ایکس تولید می‌کرد.

مقاله‌های مرتبط: ایکس باکس سری ایکس طوری طراحی شده تا کمترین صدای ممکن را تولید کند مایکروسافت جزییات سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس و سری اس را اعلام کرد

درگذشته بسیاری از طرفداران ایکس باکس از شایعه‌‌هایی که حول تولید حرارت بیش از حد کنسول نسل بعد ایکس باکس وجود داشت، ابراز نگرانی می‌کردند و می‌توان گفت این نگرانی‌ها تا اندازه‌ی فراوانی منطقی بود. از دلایل اصلی نگرانی کاربران، حرارت بسیار بالای تولید‌شده در کنسول عنوان شد که درنتیجه می‌تواند باعث صدمه رسیدن به اجزای داخلی دستگاه شود؛ برای مثال، یک بازی با گرافیک بالا‌ قطعا به سخت‌افزار فشار بیشتر خواهد آورد و در‌نتیجه گرمای بیشتری تولید خواهد شد. در هر صورت با نتایجی که ویندوز سنترال از آزمایش‌ها گرفته است، خیال طرفداران می‌تواند تا حد زیادی از بابت مدیریت گرمای تولیدشده در داخل کنسول راحت شود و درواقع کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت قادر خواهند بود گرمای تولیدشده را به بهترین نحو به بیرون از دستگاه هدایت کنند و قطعات مهم داخل کنسول را خنک نگه دارند.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس کمتر از یک ماه دیگر در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه خواهند شد. در فاصله‌ی کوتاهی از این تاریخ، کنسول پلی استیشن ۵ در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) نیز دردسترس کاربران خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندازه‌گیری دمای داخلی کنسول ایکس باکس سری ایکس با دوربین‌ حرارت‌سنج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..