تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال چه اقلامی از سوی پست ممنوع است؟/ حیوانات زنده و مواد قابل اشتعال از طریق پست منتقل نمی شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راه‌های ارتباطی که از گذشته بین مردم رواج داشته، استفاده از خدمات پست است.

باتوجه به پیشرفت بشر در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، نقش پست در میان مردم کمرنگ‌تر شد، اما همچنان بسیاری از نامه‌ها و بسته‌های مختلف از طریق پست منتقل می‌شوند.

البته هر نوع بسته‌ای از طریق پست به دست سایر افراد سطح جامعه نمی‌رسد و بسیاری از هموطنان درباره اقلامی که از طریق پست قابل انتقال نیست سوالاتی دارند، که در این گزارش قصد داریم درباره این اقلام توضیحاتی دهیم.

این اقلام به ۳ دسته اقلام ممنوع پروازی، ممنوع اعلام شده توسط پلیس فتا و انواع ممنوعات پستی تقسیم بندی می‌شوند.

فهرست اشیاءممنوعه پست‌های هوایی

کلیه مایعات از جمله قابل اشتعال، غیر قابل اشتعال، آتش زا، نیتروگیلیسیرین، بنزین، الکل، آستون، اتر، انواع حشره کش ها، کپسول‌های شیمیایی سمی، غیر سمی و هوش بر اعم از آزمایشگاهی یا جنگی و کپسول‌های اکسیژن، انفجاری و دود زا، یخ خشک، کبریت، فندک و ..، کلیه دارو‌های مایع و یا به‌صورت اسپری ممنوع است.

گفتنی است؛ انواع اسید‌های کانی، اسیدنیتریک، اسید سولفوریک، جوهر نمک، آمونیاک و...، انواع ترشیجات دارای سرکه، آبلیمو، آب غوره و...، انواع باطری اتومبیل و موتور سیکلت دارای آب اسید، انواع باطری خشک، انواع مواد غذایی منجمد و خشک مانند ماهی، مرغ، گوشت و ... و انواع خوراکی‌ها مانند مربا، رب باز که جزو مواد خورنده اسیدی هستند نیز جزو ممنوعات پست هوایی قرار دارند.

همچنین شمشیر، خنجر، قمه، دشنه، چاقو، تبر، دیلم، چماق، سلاح گرم و آتش زا، فشنگ، انواع پودر‌های انفجاری و یا وسایل آتش بازی (فشفشه)، کپسول‌های دود انگیز، انواع سلاح گرم شامل: تپانچه، اسلحه کمری، گلوله زنی و تفنگ ساچمه ای، قطعات سلاح گرم با استثناء دوربین و تلسکوپ دید، تفنگ بادی و تفنگ‌هایی که با گاز co۲ کار می‌کند، تپانچه ارسال علائم و تپانچه شلیک اعلام شروع بازی، نیزه مخصوص شکار نهنگ و تفنگ‌های نیزه دار، فیوز و چاشنی، مین، نارنجک، باروت، و مواد منفجره پلاستیکی، دینامیت، باروت و مواد منفجره نظامی، انواع ابزار بدون بسته بندی مناسب مانند: پیچ گوشتی، آچار، تیغ، بطری شیشه ای، اسپری فلفل، گاز اشک آور، اسپری‌های اسیدی، اسپری مقابله با حیوانات، انواع چاقو و قیچی که اندازه تیغه آن از ۶ سانتی متر تجاوز کند نیز از جمله وسایل ممنوع هستند.

همچنین وسایلی مانند مشعل جوشکاری، اره‌های قابل حمل بدون سیم، وسایل ورزش‌های رزمی که دارای نوک و یا لبه تیز و برنده باشند، دیلم و میله اهرم، دستگاه مته و تفنگ‌های مخصوص پیچ کردن و میخ زدن، انواع کنسرو، کمپوت و...، انواع شیرینی جات یک پارچه مانند رولت، کیک و نظیر آن که احتمال اختفاء سلح در آن محتمل است نیز از طریق پست هوایی قابل انتقال نیستند.

اقلام ممنوعه اعلام شده از سوی پلیس فتا

عرضه تجهیزات ماهواره، مواد اعتیاد آور و مشروبات الکلی، فیلتر شکن‌ها، غیر مجاز دارو، تجهیزات نظامی، مواد محترقه، اسکریپت‌های غیر مجاز مانند کتاب‌های ممنوعه، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیر مجاز مانند: تلفن دوربرد، ال گیری و رمالی، تجهیزات جاسوسی و اقلام مستهجن از سوی پلیس فتا ممنوع اعلام شده است و این وسایل نیز پست نمی‌شوند.

اقلام ممنوعه پستی

موارد خورنده اسیدی مانند: انواع باطری خشک، سلاح‌های سرد و گرم و انواع مایعات اعم از قابل و غیر قابل اشتعال، انواع حشرات، کپسول‌های شیمیایی سمی، غیر سمی، هوش بر اعم از آزمایشگاهی، جنگی، کپسول‌های اکسیژن، کپسول‌های انفجاری، دود زا پر و خالی و...، قراردادن نامه‌های شخصی و نوشته‌هایی که جنبه مکاتباتی دارد در مرسولات امانت، موادمخدر، اشیاء منافی عفت، اشیائی که از نظر محتوی یا بسته بندی برای کارکنان پست ایجاد خطر کند و یا موجب کثیف شدن یا خرابی سایر امانات یا تجهیزات پستی شود، حیوانات زنده، مواد رادیو اکتیو، اشیائی که ورود آن‌ها در کشور مقصد ممنوع است و قراردادن پول خرد، اسکناس، اوراق بهادار، طلا سفید، نقره جات، جواهرات و سایر اشیاء قیمتی در مرسولات غیر بیمه با ارزش اظهار شده نیز ممنوع است و نمی‌توان آن‌ها را پست کرد.

بیشتر بخوانید؛

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال چه اقلامی از سوی پست ممنوع است؟/ حیوانات زنده و مواد قابل اشتعال از طریق پست منتقل نمی شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..