تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماموریت نوکیا برای توسعه شبکه 4G در کره ماه

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد شرکت نوکیا نوعی علاقه به ارتباطات فرازمینی دارد. این اولین باری نیست که می‌بینیم این شرکت در تلاش است فناوری‌های زمینی را برای ماموریت‌های کره ماه توسعه دهد، همانطور که در سال ۲۰۱۸ نیز کاری مشابه انجام داده است.

نوکیا ممکن است برای تأمین اتصال LTE در ماه با ناسا همکاری داشته باشد. این شرکت در حال مذاکره با ناسا بود و توافق شده است که ناسا ۱۴.۱ میلیون دلار برای کمک به نوکیا در رسیدن به آرزو‌های خود سرمایه گذاری کند. پروژه نوکیا عمدتا در مورد ایجاد یک شبکه ارتباطی تلفن همراه 4G در کره ماه به عنوان بخشی از مجموعه قرارداد‌های جدیدی که ناسا برای مأموریت‌های تحقیق در سطح ماه اعطا می‌کند خواهد بود. هدف ناسا از این کار ایجاد کره ماه به مکانی است که فضانوردان می‌خواهند تا سال ۲۰۲۸ در آن زندگی و کار کنند.

این پروژه بخشی از ۳۷۰ میلیون دلار قرارداد جدید مأموریت‌های تحقیق در سطح ماه بود که ناسا روز چهارشنبه اعلام کرد. بیشتر پول به شرکت‌های بزرگ فضایی مانند SpaceX و United Launch Alliance اختصاص یافت تا تکنیک‌های کاملی برای ساخت و مدیریت پیشرانه موشکی در فضا باشند.

بیشتر بخوانید

مدیر ناسا جیم بریدنستاین در یک پخش زنده گفت:

"ما به سیستم‌های نیروگاهی نیاز داریم که بتوانند مدت طولانی در سطح ماه دوام بیاورند، و به قابلیت سکونت در سطح زمین نیاز داریم.

این سیستم می‌تواند از ارتباطات سطح ماه در فواصل بیشتر، افزایش سرعت و قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به استاندارد‌های فعلی پشتیبانی کند. ما می‌خواهیم زیرساخت‌هایی در [ماه] ایجاد کنیم ... که می‌تواند یک مشارکت بین المللی را برای بزرگترین، گسترده‌ترین، متنوع‌ترین ائتلاف فراگیر محققان و کاوشگران در تاریخ بشر فراهم سازد."

نوکیا در ماه

رویترز همچنین افزود که "این سیستم برای فضاپیما‌ها نیز گسترش می‌یابد. با بودجه ناسا، نوکیا بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توان فناوری زمینی را برای محیط ماه و پشتیبانی از ارتباطات قابل اعتماد و با سرعت بالا اصلاح کرد."

اولین باری که نوکیا پروژه مشابه به این پروژه را شروع کرد چند سال پیش بود. متأسفانه، برنامه‌های قبلی برای آزمایش این فناوری بر روی ماه هرگز عملی نشد، زیرا تنظیمات پرتاب برای سال ۲۰۱۹ هرگز اتفاق نیفتاد و اندکی بعد یکی از شرکت‌های همکار با نوکیا اعلام ورشکستگی کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماموریت نوکیا برای توسعه شبکه 4G در کره ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..