تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش هایما S5 شاسی بلند چینی با خودرو۴۵

 هایما S5 یکی از تولیدات شرکت ایران‌خودرو است که از چندی پیش در بازار کشور ما حضور یافته و تا حدودی توانسته جای پای خود را در میان علاقه‌مندان ایرانی کراس اوورهای جمع‌وجور محکم سازد. البته حضور این محصول در ایران به اندازه برادر بزرگترش یعنی هایما S7 چندان پرفروغ نبوده، اما به همین میزان نیز یکی از کراس اوورهای قابل قبول و تا حدی محبوب در بازار ایران به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری هایما S5

طراحان هایما S5 به خوبی توانسته‌اند نمونه یک سبک طراحی چینی که شامل خطوط پر زرق و برق و نسبتا پیچیده است را روی بدنه هایما اس ۵ پیاده ساخته و ظاهری خشن، خوش‌فرم، عضلانی و مطابق با اصول طراحی شرقی را در این محصول به نمایش بگذارند. در نمای رو‌به‌رو از چراغ‌های بزرگ با حالتی کاملا خشن و تهاجمی بهره برده شده که جوانب جلو پنجره مزین به تزیینات کرومی را به تسخیر خود درآورده‌اند. طراحی سپر نیز تکمیل‌کننده چهره خشن این کراس‌اور چینی خواهد بود.

روی در کاپوت و پروفیل جانبی از خطوط برجسته متعددی استفاده شده که در این بین حالت u شکل حجم پردازی روی نمای جانبی در نوع خود منحصر‌به‌فرد به‌نظر می‌رسد. فلاپ های پلاستیکی در قسمت‌های تحتانی بدنه نیز موجب زیباتر به‌نظر رسیدن شمایل این خودرو شده‌اند. در قسمت عقب هم از چراغ‌های بزرگ دوتکه با نوعی‌ طراحی تندوتیز استفاده شده که حالتی تقریبا خشونت‌بار را در این نما نیز به نمایش می‌گذارند. در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری هایما اس ۵ یکی از تهاجمی‌ترین و شرقی‌ترین انواع در میان رقبای مشابه بوده و توانسته نظر مثبت اکثر مشتریان را نسبت به خود جلب سازد؛ هر چند که شرکت‌ هایما در نسل دوم این خودرو موفق شده ظاهری اسپرت با نمایی هماهنگ‌تر را برای هایما اس ۵ رقم بزند.

نمای داخلی هایما s5

با ورود به فضای کابین هایما S5 همان‌طور که انتظار می‌رفت با نوعی طراحی متفاوت به سبک خاص چینی‌ها مواجه می‌شوید که مشابه آن پیش از این کمتر مشاهده شده است؛ به‌ویژه طرح کنسول میانی و حالت مورب المان‌های آن در این میان بیش از همه جلب توجه می‌کند. غربیلک ‌فرمان و پنل کیلومترشمار نیز از طراحی نسبتا منحصر‌به‌فرد و قابل قبولی بهره‌مند شده‌اند. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادواتی همچون داشبورد و تودری‌ها نیز از نوع پلاستیک خشک بوده اما کیفیت آن‌ها می‌تواند همسطح با رقبای موجود در این کلاس ارزیابی شود.

اگر سرنشینان با قد  متوسط در ردیف عقب هایما اس ۵ حضور یابند، احتمالا با فضای چندان تنگ و آزار دهنده‌ای مواجه نخواهند شد. صندوق عقب این محصول ایران‌خودرو خراسان نیز فضای در حدود ۳۲۰ لیتر گنجایش را دراختیار کاربران قرار می‌دهد که باید بگوییم در این کلاس خودرویی تقریبا کوچک و ناکافی به‌نظر می‌رسد.

آپشن ها و امکانات هایما اس 5

 هایما اس ۵ موجود در بازار ایران از یک سری تجهیزات به شرح زیر بهره می‌برد:

 سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BAS، توزیع متعادل نیروی ترمزها EBD، سامانه کمک در حرکت از سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری، شش عدد کیسه هوا ویژه راننده و سرنشین و پرده‌ای و جانبی، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترل، سیستم تهویه خودکار، نمایشگر لمسی هفت اینچی، دارای پورت USB و سیستم رهیاب، کارت حافظه SD، بلوتوث، سیستم صوتی با چهار عدد بلندگو و دو عدد تیوتر، آنتن کوسه‌ای تنظیم کننده صدا با سرعت، چراغ‌های روز، مه شکن‌های جلو و عقب خودرو، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها از داخل، شیشه بالابر برقی برای درهای جلو و عقب، آینه جانبی برقی تاشونده گرمکن‌دار به‌همراه راهنما روی قاب آینه، غربیلک فرمان با روکش چرمی، تودوزی چرمی صندلی‌ها با تریم تیره، حسگر پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، ایموبلایزر، ایزوفیکس صندلی، باز شدن خودکار در هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، حسگر فشار باد تایر، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حرکته برقی، صندلی شاگرد با تنظیمات ۴ حرکته برقی، صندلی عقب تاشونده دوتکه، سانروف برقی، کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ نقشه‌خوان برای جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف‌پاک‌کن شیشه عقب، کنسول میانی برای قسمت‌های جلو و عقب بعلاوه جالیوانی، خروجی برق 12 ولت.

مشخصات فنی هایما اس ۵

هایما S5 در قسمت جلوی خود یک پیشرانه توربوشارژ به حجم ۱۴۹۷ سی سی پنهان کرده و قوایی برابر با ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور و ۲۲۳ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دور را از آن دریافت می‌کند. این میزان نیرو توسط جعبه‌دنده ضریب متغیر پیوسته راهی چرخ‌های جلو می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۳۵ کیلوگرمی برابر با ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۸ لیتر اعلام شده است. مخزن سوخت این خودرو نیز ۶۰ لیتر گنجایش دارد. شتاب صفر تا صد هایما s5 نیز ۹معادل ثانیه خواهد بود.

مزایا و معایب هایما S5

 اگر بخواهیم به نکات مثبت هایما s5 اشاره کنیم، می‌توانیم به عملکرد نرم سیستم تعلیق و سواری راحت، امکانات رفاهی بیشتر از رقبای هم‌رده، شتاب مناسب و بهبود عملکرد جعبه‌دنده به‌روزرسانی شده (از  مهر ۹۷ به بعد) اشاره کنیم. نرمی بیش از حد سیستم فرمان در سرعت‌های بالا، عملکرد نه چندان قابل قبول سیستم جعبه‌دنده در سربالایی و عدم عرضه گسترده این محصول در قیاس با سایر محصولات مشابه را می‌توان به‌عنوان نقاط ضعف هایما اس ۵ در نظر گرفت.

وضعیت خرید و فروش هایما S5 در ایران

هایما S5 یک شاسی‌بلند جمع‌وجور با طراحی ظاهری نسبتا خشن و عضلانی است که در قیاس با سایر محصولات مشابه به‌صورت نسبتا محدودتر روانه بازار ایران شده است. به‌ویژه که این خودرو نتوانست ازلحاظ محبوبیت به موفقیت‌های برادر بزرگترش یعنی هایما S7 توربو دست پیدا کند. بااین‌حال در مجموع می‌توان گفت که وضعیت فروش این خودرو در بازار ایران در سطوح متوسط قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش هایما S5 شاسی بلند چینی با خودرو۴۵»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..