تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش محتوای ۳ بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون‌های سه بعدی قدیمی این روز‌ها دیگر مثل سابق برای کاربران جذاب نیستند، اما این بدان معنا نیست که این فناوری کاملاً بی‌فایده است. به عنوان مثال، صفحه نمایش جدید واقعیت فضایی (یا SR نمایشگر) سونی، بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی یا قرار دادن هدست VR، از فناوری ردیابی چشم برای ارائه اشیا 3D سه بعدی قابل باور بهره می‌برد. این چیزی است که هنرمندان CG و VR می‌توانند برای پیش نمایش کار خود به راحتی از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

شرکت سونی برای اولین بار SR Display را در CES امسال با نام «Eye-Sensing Light Field Display» به نمایش گذاشت. این نمایشگر از یک LCD ۱۵.۶ اینچی 4K و یک سنسور دید سریع تشکیل شده است که حرکت چشم و همچنین موقعیت شما را هنگام قدم زدن در اطراف صفحه نمایش ردیابی می‌کند. این نمایشگر یک لنز میکرو نوری دارد که روی LCD قرار گرفته است و صفحه را برای چشم چپ و راست شما تقسیم می‌کند تا یک تصویر استریوسکوپی ایجاد کند. SR Display برای پردازش الگوریتم پیچیده رندر در زمان واقعی، به حداقل یک پردازنده مدرن Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی RTV 2070 Super NVIDIA نیاز دارد. این منطقی است، زیرا به طور مداوم دو تصویر 2K جداگانه تولید می‌کند تا با حرکت چشم شما مطابقت داشته باشد.

مات اسمیت، رئیس دفتر Engadget UK، که این نمایشگر را در CES عرضه کرد، این صفحه را چیزی شبیه به "نمایش هولوگرام گلدان" توصیف می‌کند، "کوچک، مبهم و غیر قابل توجه". در حالی که سونی از آن با عنوان صفحه نمایش سه بعدی بدون عینک صحبت می‌کند.

نمایش محتوای ۳ بعدی را بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی

با توجه به اینکه امروزه همکاری برای هنرمندان و خلاقان دشوار است، نمایشگر واقعیت مکانی نیز می‌تواند روشی مفید برای مشاهده مدل‌ها و صحنه‌های پیچیده سه بعدی از راه دور باشد. این ارتباط با "3R Technology"، تمرکز جدید بر راه حل‌های "واقعیت، زمان واقعی و از راه دور" در طول دوره شیوع بیماری همه گیر کرونا است که شامل مواردی مانند فناوری ضبط حجمی و همچنین سنسور‌های جدید تصویر هوشمند آن با پردازش هوش مصنوعی، براساس توصیف ارائه سونی در کنفرانس CEATEC در هفته آینده است.

نمایشگر Spatial Reality در ماه نوامبر با قیمت ۵۰۰۰ دلار از سایت این شرکت در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش محتوای ۳ بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..