تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سونی SR Display محتوای سه بعدی را بدون نیاز به عینک به‌نمایش می‌گذارد

تلویزیون‌ سه‌بعدی تا حد زیادی ایده‌ای مرده محسوب می‌شود و به‌همین دلیل شرکت‌های حوزه‌ی فناوری سال‌ها است در تلاش هستند امکان تجربه‌ی محتوای سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک مخصوص فراهم کنند. با همه‌ی این‌ها آنچه گفتیم بدین معنی نیست که فناوری سه‌بعدی هیچ کاربرد خاصی ندارد. سونی به‌تازگی نمایشگر جدیدی تحت عنوان اسپیشل ریلتی دیپسلی (Spatial Reality Display یا SR Display) خلق کرده است که از فناوری رهگیری چشم به‌منظور رندر کردن اشیاء سه‌بعدیِ قابل ‌باور استفاده می‌کند و کاربر می‌تواند این محتوا را بدون نیاز به عینک سه‌بعدی یا بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی ببیند.

نمایشگر جدید سونی می‌تواند به طراحان CG و VR امکان دهد نسخه‌ی پیش‌نمایش پروژه‌شان را به‌سادگی تهیه کنند. این نمایشگر برچسب قیمت ۵۰۰۰ دلار را یدک می‌کشد. سونی نخستین بار در جریان برگزاری همایش بزرگ CES 2020 نمایشگر SR Display را به‌نمایش گذاشت؛ در آن زمان از محصول مورد بحث با نام Eye-Sensing Light Field Display می‌شد.

نمایشگر سه بعدی سونی SR Display درحال نمایش شهر ساختمان بلند آسمان آبی

محصول سونی شامل نمایشگری LCD با وضوح 4K و ابعاد ۱۵٫۶ اینچ و یک حسگر دیداری پرسرعت برای پایش حرکات و یک لنز میکرو-اپتیکال که روی LCD قرار دارد می‌شود؛ لنز میکرو-اپتیکال نمایشگر را به بخش راست و چپ تقسیم می‌کند تا با چشم راست و چپ شما سازگار باشد و تصویری استریوسکوپیک (Stereoscopic) ایجاد شود؛ همچنین جایگاه شما در اطراف نمایشگر اهمیت دارد.

نمایشگر سونی SR Display برای کار کردن به رایانه‌ی قدرتمندی نیاز دارد. طبق گفته‌ی سونی ،برای استفاده از این نمایشگر ۵۰۰۰ دلاری به حداقل پردازنده‌ی Core i7 اینتل و کارت گرافیک RTX 2070 Super انویدیا نیاز خواهید داشت. نمایشگری که سونی طراحی کرده مبتنی ‌بر الگوریتم رندرینگِ بدون درنگ است و کاربر به سیستمی قدرتمند برای پردازش این الگوریتم نیاز دارد. در نظر داشته باشید که نمایشگر سونی به‌صورت هم‌زمان دو تصویر 2K را پردازش می‌کند تا آن‌ها را با حرکات چشم شما تطبیق دهد؛ بدیهی است که پردازش هم‌زمان دو تصویر 2K به قدرت پردازشی زیادی نیاز دارد. 

زن ژاپنی در کنار نمایشگر سه بعدی سونی SR Display

تا پیش از معرفی رسمی Spatial Reality Display هیچ‌‌یک از کارشناسان حوزه‌ی فناوری نتوانستند شانس کار با محصول را پیدا کنند؛ بااین‌حال یکی از کارشناسان رسانه‌ی انگجت که در نمایشگاه CES نمایشگر سونی را مشاهده کرده است، می‌گوید محصول مورد بحث همچون نسخه‌ی دموی هولوگرام به‌نظر می‌رسد. این کارشناس محصول سونی را «کوچک و گنگ و غیر ویژه» خطاب می‌کند. سونی می‌گوید موفق ‌به تولید محصولی شده است که به‌عنوان نمایشگر سه‌ بعدی بی‌نیاز به عینک سه‌بعدی شناخته می‌شود، بااین‌حال ویدئوهای تبلیغاتی، محصول را به‌گونه‌ای به‌تصویر می‌کشند که انگار با استیج کوچکی برای نمایش اشیاء هولوگرافیک مواجه هستیم.

فعلا زود است که بخواهیم درباره‌ی نمایشگر سونی نظر بدهیم و بهتر است منتظر عرضه‌ی رسمی محصول بمانیم. البته از مدتی پیش برخی شرکت‌ها فرایند استفاده از SR Display سونی را آغاز کرده‌اند. فولکس واگن می‌گوید نمایشگر سونی به‌شکلی در خور توجه محصولی سودمند محسوب می‌شود و چندین کاربرد به‌همراه دارد.

شرکت سونی پیکچرز از نمایشگر Spatial Reality Display در فیلم Ghostbusters: Afterlife برای اضافه ‌کردن جلوه‌های بصری به صحنه‌ها و پیش‌نمایش مدل‌های سه‌بعدی استفاده کرده است. نمایشگر سونی می‌تواند در فرایند ساخت فیلم‌هایی که جلوه‌های بصری VFX زیاد دارند کاربردهای متعددی به‌ همراه بیاورد؛ زیرا این نمایشگر به فیلم‌سازان امکان می‌دهد جلوه‌های CG و مدل‌های سه‌بعدی را از زوایای مختلف مشاهده کنند. 

مشاهده‌ی محتوای سه‌بعدی با تجهیزاتی که امروزه در دست داریم کار ساده‌ای نیست؛ اما نمایشگری که سونی طراحی کرده این فرایند را ساده خواهد کرد. این موضوع به‌خصوص برای نمایش مدل‌های پیچیده‌ی سه‌بعدی صدق می‌کند. سونی می‌گوید ازطریق فناوری جدید 3R Technology قصد دارد روی راهکارهای «واقع‌گرایانه‌ی بدون درنگِ از راه دور» برای ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف در دوران دنیاگیری ویروس کرونا استفاده کند. سونی Spatial Reality Display قرار است در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) به بازار عرضه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سونی SR Display محتوای سه بعدی را بدون نیاز به عینک به‌نمایش می‌گذارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..