تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واردات ماینر ارز دیجیتال به مناطق آزاد تجاری مشروط به ثبت سفارش شد

دفتر واردات گمرک ایران بخشنامه‌ای برای ورود ماینر، دستگاه استخراج‌کننده‌ی ارز دیجیتال، به مناطق آزاد تجاری یا مناطق ویژه‌ی اقتصادی را به گمرکات کشور ابلاغ کرد. تا پیش از سال ۹۸، دستگاه ماینر بر اساس ردیف تعرفه‌ای ۸۴۷۱۹۰۹۰ طبقه‌بندی می‌شد و به همین خاطر، نیاز به ثبت سفارش نداشت اما با ایجاد ردیف تعرفه‌ی انحصاری ۸۴۷۱۹۰۲۰ برای این دستگاه‌ها در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۹ با مأخذ حقوق ورودی ۵ درصد، دیگر عدم نیاز به ثبت سفارش برای مناطق آزاد مشمول آن‌ها نمی‌شود.

معاون فنی گمرک ایران به ایسنا می‌گوید: «باتوجه‌به بخشنامه‌ی صادره در سال ۱۳۹۷ و مصوبه‌ی هیأت وزیران در همان سال درخصوص فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌های کالایی، ورود دستگاه ماینر به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشت و بالتبع گمرکات ورودی کشور از ردیف تعرفه‌های مذکور در مصوبه هیات وزیران از جمله ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰ در هنگام ترانزیت خارجی به مناطق ویژه و آزاد، ثبت سفارش مطالبه نمی‌کردند.»

مقاله‌های مرتبط:

مهرداد جمال ارونقی اضافه می‌کند که به همین دلیل، از این پس ورود دستگاه‌های استخراج‌کننده‌ی ارز دیجیتال به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی صرفاً با اخذ و ارائه‌ی مجوز ثبت سفارش و رعایت کامل مقررات انجام می‌شود.

فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال در ایران در تاریخ ۱۳ مرداد ماه سال ۹۸ قانونی اعلام شد؛ البته هنوز دستورالعملی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ابلاغ نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واردات ماینر ارز دیجیتال به مناطق آزاد تجاری مشروط به ثبت سفارش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..