تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت شارژر و هدفون سیمی اپل ۳۳ درصد کاهش یافت

کسانی که سال‌ها است کاربر آیفون هستند قطعا به‌دفعات از چند شارژر یا هدفون سیمی گوشی خود استفاده نکرده‌اند؛ این دسته از کاربران پس از شنیدن عرضه‌ی آیفون ۱۲ اپل بدون شارژر و هدفون چندان ناراحت نشدند و این اتفاق اهمیت خاصی برای‌شان نداشت، اما آنچه گفتیم برای کاربران جدید صدق نمی‌کند. گوشی هوشمند دستگاهی است که برای کار کردن به شارژ بودن باتری‌اش نیاز دارد و آیفون ۱۲ بدون وسیله‌ای که برای کار کردن به آن نیاز دارد به بازار عرضه می‌شود. یکی از تحلیلگران می‌گوید عرضه‌ی آیفون ۱۲ بدون شارژر همچون فروش خودرو بدون لاستیک است. تحلیلگر موردبحث اعتقاد دارد که اپل با این کار «مشکلی» ایجاد می‌کند و «راه‌حل» آن مشکل را در ازای پول به مردم می‌فروشد.

در جریان برگزاری کنفرانس مهم اپل در ۲۲ مهرماه با شعار «سلام، سرعت» (Hi, Speed) شاهد انتشار اخبار متعددی بودیم، بااین‌حال خبری که توجهات زیادی را جلب کرد حذف شارژر و هدفون ایِرپادز (EarPods) از جعبه‌ی آیفون‌های نسل جدید بود. خبر حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ چند ماه پیش منتشر شد، اما در آن زمان افراد زیادی به این موضوع باور نداشتند. پس از برگزاری مراسم Time Flies در اواخر شهریورماه دیدیم که اپل واچ سری ۶ بدون شارژر به بازار عرضه شد و همین موضوع احتمال حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ را تقویت کرد.

حذف شارژر و هدفون سیمی از جعبه‌ی آیفون ۱۲ اتفاقی ناامیدکننده است. ناامیدکننده‌تر آن که اپل تصمیم گرفته شارژر و هدفون را از جعبه‌ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE نسل دوم هم حذف کند. اپل می‌گوید شارژرها سالانه حجم عظیمی از زباله‌های الکترونیکی را به طبیعت وارد می‌کنند و برای حفاظت از محیط‌زیست تصمیم گرفته است آیفون‌های خود را بدون شارژر عرضه کند. این شرکت می‌گوید فروش جداگانه‌ی شارژر و هدفون باعث کاهش محسوس زباله‌های الکترونیکی طبیعت می‌شود زیرا تنها کسانی شارژر و هدفون تهیه می‌کنند که به آن‌ها نیاز داشته باشند.

طبق گفته‌ی اپل، بسیاری از کاربران شارژر قدیمی خود را دارند و به‌همین دلیل نیازی به تهیه‌ی شارژر جدید نمی‌بینند. حذف شارژر و هدفون باعث کوچک شدن ابعاد جعبه‌ی آیفون ۱۲ می‌شود، درنتیجه اپل می‌تواند در هر بسته‌ی ارسالی به خرده‌فروشی‌ها، تعداد بیشتری جعبه‌ی آیفون ۱۲ قرار دهد و هزینه‌های ارسال کاهش پیدا کند. اپل می‌گوید جای دادن تعداد بیشتری آیفون ۱۲ در بسته‌ی ارسالی باعث می‌شود کربنی که ازطریق حمل‌و‌نقل به هوا وارد می‌شود کاهش یابد. 

جعبه آیفون ۱۲ اپل / Apple iPhone 12

جعبه‌ی آیفون ۱۲

بسیاری از کاربران ادعاهای اپل را نپذیرفتند و شروع‌به انتقاد از این شرکت کردند. اکثر کاربران اعتقاد دارند که انگیزه‌ی اصلی اپل از انجام این کار، کسب درآمد بیشتر بوده است. آن‌‌طور که به‌نظر می‌رسد، اپل برای کاهش انتقادات تصمیم گرفته است قیمت لوازم جانبی حذف‌شده از جعبه‌ی آیفون ۱۲ را کاهش دهد. تا پیش از معرفی آیفون ۱۲ تهیه‌ی هدفون سیمی این شرکت ۲۹ دلار هزینه‌بردار بود، بااین‌حال اپل اکنون هدفون را ۱۹ دلار می‌فروشد. اپل همچنین قیمت آداپتور شارژ را کاهش داده است؛ آداپتور USB-C قبلی که ۱۸ وات بود ۲۹ دلار قیمت داشت، اما آداپتور جدید ۲۰ وات USB-C با قیمت ۱۹ دلار عرضه می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

قطعا این کار نمی‌تواند تأثیر زیادی روی کسانی بگذارد که انتظار داشتند این آیتم‌ها را به رایگان در جعبه‌ی آیفون ۱۲ دریافت کنند. کسانی که تاکنون آیفون ۱۲ نداشته‌اند به خرید شارژر «محبور» می‌شوند. همچنین دارندگان آیفون ۱۱ که گوشی خود را با شارژر پنج وات دریافت کرده‌اند و اکنون در پی تهیه‌ی آیفون ۱۲ هستند به‌احتمال بسیار زیاد برای تهیه‌ی شارژر ۲۰ وات اقدام خواهند کرد.

حذف هدفون از جعبه‌ی گوشی اتفاق چندان بزرگ و ناامیدکننده‌ای نیست، زیرا آیفون ۱۲ بدون هدفون هم کار می‌کند اما بدون شارژر نه. به‌علاوه هدفون سیمی اپل بهترین هدفون سیمی بازار نیست و کسی که موسیقی زیاد گوش دهد احتمالا سراغ تهیه‌ی هدفون‌های بهتر می‌رود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی کاهش قیمت ایِرپادز و شارژر اپل دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت شارژر و هدفون سیمی اپل ۳۳ درصد کاهش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..