تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت ارتباطات لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات را ارائه کرد

وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات، به منظور کاهش نگرانی‌ها در حوزه‌ی فضای مجازی و با هدف مدیریت جنبه‌های مختلف کاربردی فضای مجازی، لایحه‌ی مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه‌ی فناوری اطلاعات را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیکی هیأت دولت ارائه کرد.

لایحه‌ی مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، در ۴۲ ماده تدوین شده و شامل مجموعه اصول و قواعدی است که نحوه‌ی ارائه و استفاده از خدمات اطلاع‌رسانی رایانه‌ای را مقرر می‌کند.

مطابق این لایحه‌ی پیشنهادی، هر شخص حقیقی یا حقوقی که با رعایت قوانین مربوطه و با استفاده از شبکه‌های اطلاع‌رسانی نسبت به انجام خدمات «دسترسی»، «میزبانی یا مرکز ذخیره داده» و «ثبت‌ نام دامنه» می‌پردازد، ارائه‌دهنده‌ی خدمات اطلاع‌رسانی رایانه‌ای است. کاربر و مشترک این خدمات نیز اشخاصی هستند که به موجب قرارداد، از خدمات آن ارائه‌دهنده‌ی خدمات استفاده می‌کنند و در صورتی که استفاده‌ی این اشخاص موجب قرارداد نباشد، کاربر نامیده می‌شوند.

حقوق کاربران و مشترکان، در برابر ارائه‌دهندگان خدمات تعریف شده است. به موجب این تعریف، تمام ارائه‌دهندگان خدمات وظیفه دارند کاربران و مشتریان را از امکانات فنی و خدماتی که بر مبنای نرخ‌های مصوب ارائه می‌دهند، آگاه کنند. همچنین باید زمینه‌های متعارف آگاهی کاربران و مشترکان خود را از حقوق و وظایفی که به موجب این قانون برای آن‌ها به وجود می‌آید، فراهم کنند.

مطابق قانون یا قرارداد، رعایت حقوق مادی و معنوی اطلاعات مشترکان و کاربران که جهت اطلاع‌رسانی روی شبکه قرار می‌گیرد، از دیگر وظایف ارائه‌دهندگان خدمات است. براساس این لایحه، ‌ارائه دهندگان خدمات فوق می‌توانند از تجهیزات دریافت از ماهواره استفاده کنند و مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره نمی‌شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

در راستای حفظ حریم ارتباطات خصوصی افراد در شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای، ارائه دهندگان خدمات وظیفه دارند با به کار گرفتن تجهیزات مناسب، پیام‌ها و اطلاعات خصوصی را با حفظ تمامیت و محرمانه بودن آن‌ها انتقال دهند. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان خدمات وظیفه دارند برای افزایش امنیت و سلامت ارتباطات خصوصی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای، فناوری‌های رمزگذاری یا رمزنگاری مناسبی دراختیار کاربران و مشترکان خود قرار دهند.

هرگونه تغییر در ارتباطات خصوصی در شبکه‌های اطلاع‌رسانی یا اطلاعاتی که منجر به افشای ارتباطات خصوصی می‌شود مانند شنود، ‌افشا، قطع یا ایجاد اختلال، فقط با دستور مقام ذیصلاح قضایی امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، ارائه‌دهندگان خدمات نمی‌توانند بدون مجوز قانونی یا رضایت کاربران و مشترکان به ارتباطات یا اطلاعات خصوصی ذخیره‌شده یا درحال انتقال کاربران و مشتریان، دسترسی داشته باشند یا آن‌ها را شنود کنند. در مقابل، ‌کاربران و مشترکان موظف هستند بر مبنای قرارداد و حوزه‌ی مجاز خود، به نحوی فعالیت کنند که در فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات مذکور خللی ایجاد نشود.

همچنین کاربران و مشتریان وظیفه دارند به ارائه‌دهندگان خدمات، اطلاعات شخصی صحیحی ارائه دهند و همواره برای آن‌ها امکان برقراری ارتباط با خود را فراهم کنند. در غیر این صورت مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده‌ی کاربران و مشتریان خواهد بود و ‌به مجازات اخلال‌کنندگان در سیستم‌های رایانه‌ای مندرج در قانون مبارزه با جرایم رایانه‌ای، محکوم می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت ارتباطات لایحه مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات حوزه فناوری اطلاعات را ارائه کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..