تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این موشک بالستیک ایرانی، آمریکایی ها را از خلیج فارس دور کرد +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مسائلی که آمریکایی‌ها همواره از آن بعنوان یک اهرم فشار نظامی و در برخی موارد حتی روانی از آن علیه ایران استفاده می‌کنند، حضور ناو هواپیمابر آنها در آب‌های خلیج فارس است.

در سال ۱۳۸۹ و پس از رونمایی از موشک بالستیک دریایی خلیج فارس، آمریکایی‌ها در تجدید نظری قابل توجه به دلیل خطر جدی که این موشک متوجه ناوگان آنها می‌کرد، به مرور از حضور خود در منطقه خلیج فارس کاستند به طوریکه تا شهریورماه سال‌جاری که ناوگروه نیمیتز وارد خلیج فارس شد، بیش از ۱۰ ماه بود که آمریکا پس از رفتن ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج فارس ناو هواپیمابری نداشت.

آنگونه که فارس روایت کرده است، از سوی دیگر برد ۳۰۰ کیلومتری موشک‌های بالستیک دریایی ایران حتی موجب شده بود تا آنها نقاط ایستایی دورتری را برای خود انتخاب کنند به طوریکه ناو هواپیمابر آیزنهاور که از اسفند سال گذشته و همزمان با تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا به منطقه گسیل شده بود، تا تیرماه سال جاری در محدوده دریای عرب حضور داشت و آنجا را برای خود منطقه‌ای امن و خارج از برد موشک‌های بالستیک دریایی ایران در نظر گرفته بود.

پرسه زدن ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال اقیانوس هند در بازه زمانی بهمن و اسفند ۹۸

اما برد ۷۰۰ کیلومتری موشک ذوالفقار بصیر، ایران را قادر می‌سازد تا مناطق شمالی دریای عرب را هم برای ناوهای آمریکایی به منطقه‌ای ناامن تبدیل کند چراکه در صورتی که از این منطقه تهدیدی متوجه کشورمان باشد، ناوهای آمریکایی به راحتی با استفاده از موشک‌های بالستیک دریایی هدف قرار خواهند گرفت که در تصویر زیر می‌توان منطقه تحت پوشش موشک ذوالفقار بصیر را در دریای عرب و شمال اقیانوس هند در صورت شلیک از چابهار مشاهده کرد.

محدوده تحت پوشش موشک ذوالفقار بصیر

2727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این موشک بالستیک ایرانی، آمریکایی ها را از خلیج فارس دور کرد +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..