تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لیزر سنجش آلودگی هوا در محصولات آینده اپل

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق یک گواهی ثبت اختراع، اپل در حال کار بر روی نوع جدیدی از حسگر تلفن است که از لیزر برای نظارت بر ذرات خطرناک هوا استفاده می‌کند.

طبق این گواهی که با عنوان «حسگر ذرات مخصوص دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل» ثبت شده، نشان می‌دهد که چگونه مجموعه‌ای از لیزر‌ها می‌توانند وجود گاز سمی، گرده گل و سایر عناصر بالقوه مضر را در هوای اطراف دستگاه تشخیص دهند. هرچند که شرکت اپل در مورد محصولات عرضه نشده توضیحی نمی‌دهد اما این فناوری می‌تواند به آیفون‌های نسل بعدی یا Apple Watch راه پیدا کند.

ساز و کار این لیزر

طیق این گواهی سرعت و جهت گردش هوا با آرایه سه لیزری تعیین می‌شود و دیگر نیازی به  فن‌های بزرگ  که معمولاً در این نوع سنسور‌ها استفاده می‌شود، نیست. در این گواهی ثبت اختراع آمده است: "این سه باریکه لیزری می‌توانند در یک محل اندازه گیری همگرا شوند یا می‌توانند در مکان‌های مختلف همگرا شوند تا اندازه گیری مستقل ذرات معلق جریان یافته با گاز را انجام دهند. "

بیشتر بخوانید

کاربردهای لیزر

کاربرد اصلی این سنسور مربوط به تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند است، اما طبق گواهی ثبت آن می‌تواند با انواع دیگر رایانه‌ها و گجت‌های پوشیدنی‌ کار کند. طبق این گواهی که در ژوئیه به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شد و روز سه شنبه منتشر شد، گفته شده :« لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، دستگاه قابل حمل و کوچکتر مثل ساعت مچی، آویز یا سایر گجت‌های پوشیدنی یا کوچک، دستگاه پخش، دستگاه بازی، دستگاه‌های راه‌یابی، دستگاه تناسب اندام یا سایر تجهیزات الکترونیکی؛ از دیگر موارد کاربرد این فناوری هستند.»

برنامه همراه این فناوری گزارش به روزی از کیفیت هوا به کاربر داده و اگر وضعیت نگران‌کننده باشد، به او هشدار می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لیزر سنجش آلودگی هوا در محصولات آینده اپل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..