تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایزه نوبل شیمی 2020 به ویرایشگران ژنتیک اعطا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آکادمی نوبل، جایزه نوبل شیمی 2020 را به صورت مشترک به «امانوئل شارپنتیه» فرانسوی و «جنیفر آ. دودنا» آمریکایی برای توسعه روش ویرایش ژنوم معروف به CRISPR (قیچی ژنتیکی) اهدا کرد.

این روش  می‌تواند DNA تمام موجودات شامل حیوانات، گیاهان و ریزموجودات یا میکروارگانیسم ها را  تغییر دهد.

جایزه نوبل با یک مدال طلا و 10 میلیون کرون سوئد به این دو دانشمند اعطا می شود. لازم به ذکر است این مبلغ اخیراً برای تعدیل تورم افزایش یافته است.

روز دوشنبه، کمیته نوبل جایزه فیزیولوژی و پزشکی را به کشف ویروس هپاتیت C اعطا کرد. جایزه روز سه شنبه فیزیک هم به راجر پنروز از بریتانیا ، راینهارد جنزل از آلمان و آندره قز از ایالات متحده به خاطر پیشرفت در درک اسرار سیاهچاله های کیهانی اهدا شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایزه نوبل شیمی 2020 به ویرایشگران ژنتیک اعطا شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..