تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تور قشم با قطار از تهران چگونه است

تور قشم با قطار از تهران چگونه است

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود. این جزیره در استان هرمزگان و جنوب کشور واقع شده است. قشم یکی از شهرستان‌هایی است که به‌دلیل وجود آثار تاریخی و گردشگری بسیار، سالانه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. برخی از مناطق گردشگری قشم عبارت هستند از تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس. اگر قصد شرکت در تور تهران قشم را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این جاذبه‌های این جزیره، بهترین زمان برای سفر به آن و سفر به قشم به‌وسیله قطار را بپردازیم.

سفر به قشم با قطار

اگر قصد سفر به قشم را دارید، یکی از وسایل‌نقلیه که می‌توانید انتخاب کنید قطار است. پس از خرید بلیط قطار تهران به قشم باید درنظر داشته باشید که مسیری طولانی را باید طی کنید. از تهران تا بندرعباس با قطار 19 ساعت طول می‌کشد که زمانی طولانی است. پس از رسیدن به بندرعباس باید به اسکله شهید حقانی رفته و با استفاده از قایق به قشم بروید. حدودا 50 دقیقه زمان می‌برد تا با قایق از بندرعباس به قشم برسید. پس از طی 20 ساعت از تهران به قشم می‌رسید و می‌توانید از مناطق گردشگری این جزیره دیدن کنید. سپری کردن 20 ساعت در قطار و قایق بسیار خسته‌کننده است؛ اما بااین‌حال این وسایل ویژگی‌های خاص خود را دارند. با این وسایل‌نقلیه می‌توانید درطول سفر از جاذبه‌های طبیعی دیدن کنید. درطول این سفر، قطار از بین کوه‌ها و دشت‌ها عبور می‌کند که چشم‌اندازی فوق‌العاده جذاب دارد. لازم به‌ذکر است که زمان گفته‌شده برای رسیدن به مرکز جزیره قشم است و برای بازدید از مناطق گردشگری باید مسیری را به‌منظور رسیدن به این مناطق طی کنید. هنگامی که با قایق به‌سمت قشم می‌روید، به‌احتمال زیاد دچار دریازدگی خواهید شد و ممکن است کمی حالت تهوع پیدا کنید؛ اما نگران نباشید! عوامل قایق داروهایی برای ازبین‌بردن دریازدگی به شما می‌دهند.

بهترین زمان برای سفر به قشم

قشم به‌دلیل واقع شدن در جنوب ایران و نزدیکی به خط استوا پ آب‌وهوایی بسیار گرم دارد و باید قبل از سفر اطلاعاتی درباره وضعیت دما و شرایط آب‌وهوایی آن به‌دست آورید. طبق توضیحات داده‌شده می‌توان گفت تابستان اصلا زمان مناسبی برای سفر تفریحی به این جزیره زیبا نیست. اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین زمانی است که می‌توان به قشم سفر کرد؛ زیرا در این زمان دمای هوای قشم بسیار مطلوب است.

غار نمکدان

تور قشم با قطار از تهران چگونه است

غار نمکدان قشم بزرگ‌ترین غار نمک جهان محسوب می‌شود. این غار طولی حدود شش کیلومتر دارد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تنفس در این غار می‌تواند باعث بهبود بیماری‌های تنفسی مانند آسم شود. غار نمکدان برای عکاسی بسیار مناسب است و عکاسان تصاویر شگفت‌انگیزی را از آن ثبت می‌کنند. اگر قصد بازدید از این غار را دارید، باید چراغ‌قوه یا وسیله‌ای برای روشنایی همراه داشته باشید؛ زیرا پس از حدود 20 متر قدم‌زدن در آن، غار تقریبا تاریک می‌شود. برای بازدید از غار نمکدان باید به روستای کانی بروید. این روستا فاصله‌ زیادی با مرکز جزیره قشم دارد و به‌همین دلیل بسیاری از افراد از این غار دیدن نمی‌کنند. لازم است بدانید که غار نمکدان یکی از عجایب هفتگانه قشم بوده و بازدید از آن خالی از لطف نیست. اگر به گذران اوقات در ساحل علاقه‌مند هستید، سواحل روستای کانی بهترین پیشنهاد برای شما است. این منطقه سواحلی زیبا و بکر دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. حتما درطول تور قشم از روستای کانی و غار نمکدان دیدن کنید.

جنگل حرا

در این جنگل‌ تعداد زیادی از درختان شگفت‌انگیز حرا وجود دارد. ریشه این درخت‌ها در آب دریا بوده و هنگام جزر آب قایل‌رویت هستند، هنگامی که سطح آب دریا به‌دلیل مد بالا می‌آید، این درختان پنهان می‌شوند. یکی‌دیگر از عجایب درختان حرا مکانیزم تصفیه آب آن‌ها است. این درختان قسمت شیرین آب دریا را در خود نگه‌داری می‌کنند و املاحی را که باعث شوری آب می‌شود، به آب باز می‌گردانند. این منطقه زیستگاه طبیعی برای زندگی پرندگانی مانند اگرت ساحلی، اگرت بزرگ، حواصیل بزرگ، سلیم خاکستری، کفچه نوک تیز، حواصیل هندی و کاکائی است و به‌همین دلیل منطقه‌ای منحصربه‌فرد برای عکاسی محسوب می‌شود. فاصله جنگل‌های حرا با مرکز قشم حدودا 60 کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید به روستای هفت‌رنگو یا سهیلی بروید. در این روستاها مراکزی برای اجاره قایق ساخته شده است که باید به آن‌ها مراجعه کرده و پس از اجاره قایق ‌همراه راهنما از این منطقه زیبا دیدن کنید.

بیشتر بخوانید : قیمت تور قشم از تهران چقدر است؟

در این مطلب به بررسی نحوه سفر به قشم با قطار پرداخته و بهترین زمان برای شرکت در تور قشم را برای شما شرح دادیم. همچنین به معرفی غارنمکدان و جنگل‌های حرا پرداختیم. این مناطق دو مورد از عجایب هفتگانه قشم هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کرد. قشم را می‌توان زیباترین جزیره ایران و یکی از مناطقی دانست که حتما باید از آن دیدن کنید. اگر تجربه بازدید از این جزیره و عجایب هفت‌گانه آن را دارید، خاطرات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید. رپورتاژ آگهی /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تور قشم با قطار از تهران چگونه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..