تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارز مجازی چیست + اطلاعاتی از تاریخچه ارزهای مجازی و انواع ارز

ارز مجازی

ارز مجازی که به آن ارز دیجیتال هم گفته می شود در اصل نوعی پول مجازی است و فقط به صورت الکترونیکی موجود است و شکل فیزیکی ندارد. این ارز فقط از طریق برنامه های رایانه ای، نرم افزارهای موبایل یا توسط کیف پول اختصاصی قابلیت انتقال دارد. در ادامه اطلاعاتی درم ورد تاریخچه ارزهای مجازی و انواع آن را می خوانید.

ارز مجازی یکی از مهمترین مباحث سالهای اخیر است. می توان ارز مجازی را نوعی عرضه سیستم پولی به صورت الکترونیکی بیان نمود که از طریق انتشار دهندگان خصوصی، توسعه دهندگان یا سازمانهای مختلف نشر پیدا کرده است و مدیریت شده است. ارز مجازی به عنوان زیر گروه از ارز دیجیتاب به حساب می آید و تراکنشهای ارزهای مجازی توسط اینترنت یا یک شبکه امن اختصاصی دیگر صورت می گیرد.

آشنایی با ارز مجازی و انواع آن

از مهمترین مباحث سالهای اخیر موضوع ارز مجازی است. خیلی از کارشناسان و متخصصین بر این عقیده هستند که ارز مجازی، جزیی جدا نشدنی از آینده بشر است و در سالهای آتی شاهد نفوذ بیشتر این نوع ارزها به بازارهای معتبر دنیا خواهیم بود. ارز مجازی همانطور که از نامش مشخص است با ارز بانکی تفاوت دارد و به صورت دیتاهای دیجیتال مبادله می شود. در سالهای اخیر افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هستند. شاید برای شما هم این سوال پیش آید که ارز مجازی چیست و طریقه استفاده از آن چطور است؟

منظور از ارز مجاری یا Virtual Currency که به آن ارز دیجیتال هم گفته می شود نوعی واسطه مبادله است که عملکردی شبیه به ارز دارد و ولی از طریق برنامه های کامپیوتری ایجاد می شود و کنترل می شود. بعضی از پولهای مجازی قابلیت تبدیل شدن به پولهای دستوری کشورها را دارند و بعضی دیگر فقط در یک جامعه جریان پیدا می کنند.

تا قبل از پدیدار شدن بیت کوین ارز مجازی معمولا از طریق یک نهاد مرکزی کنترل می شد ولی با پیدا شدن بیت کوین ارزهای مجازی به گونه ای ایجاد شدند که کنترل گر مرکزی نداشته و از رمزگذاری جهت کنترل واحدهای نوین خود بهره می بردند. در سال 2012 بانک مرکزی اروپا ارز مجازی را به عنوان ارز بدون تبعیت از قانونگذاری و ارز دیجیتالی معمولا کنترل شده توسط تولیدکنندگان و پذیرفته شده و میان اعضای یک جامعه مجازی خاص تعریف شده است. ارز مجازی به عنوان یک زیر گروه از ارز دیجیتال به حساب می آید و یک زیرگروه دیگر از ارز دیجیتال، cryptocurrencies یا رمزارزها می باشند.

بیش از 95 درصد از کل ارزهای مورد استفاده در سطح جهان در اصل نوعی ارز مجازی یا دیجیتالی هستند. در حال حاضر بیشتر خریدهای آنلاین از سایتهای مختلف توسط کارت اعتباری انجام می شود ولی دور از انتظار نیست که در آینده ای نزدیک، خیلی از تراکنشهای مالی از طریق انواع ارز دیجیتال صورت بپذیرد.  چنانچه بازیهای آنلاین انجام داده باشید با روش پرداخت با کمک ارز مجازی یا دیجیتالی آشنا هستید با این همه بازی آنلاین فقط نمونه ای از کاربرد پول دیجیتال است و می توان از طریق پول دیجیتال به رزرو اتاق هتل، خرید کالا و دیگر موارد به حالت آنلاین اقدام کرد. ولی اصلی ترین و مهمترین کاربرد ارز دیجیتالت ترید و سرمایه گذاری می باشد.

بخوانید: کسب درآمد دلاری در ایران با این روش ها

ارز مجازی

تفاوت ارز مجازی یا ارز دیجیتال

اما مهمترین تفائتهای ارز مجازی با ارز دیجیتال روش رمزنگاری و ذخیره آن است. بر خلاف ارز بانکی ارز دیجیتال به صورت دیتاهای مجازی در رایانه یا گجت خاص (کیف پول الکترونیک) ذخیره می شود. هیچ بانک، موسسه مالی یا دولتی ارز مجازی را کنترل نمی کند و کاملا غیر ردیابی است. ارز مجازی یا ارز دیجیتال در محیط تجاری P2P معامله شده و منظور از P2P  وضعیتی است که دو کاربر به صورت مستقل و بدون وابستگی به هیچگونه مرکزیتی، به معامله می پردازند.

انتظار می رود توسعه و گسترش ارز مجازی به نحوی پیش برود که به آرامی این نوع ارزهای به فضای تجازی B2B و بین رمزی ورود کنند و در داد و ستدهای کلان به کار گرفته شوند. به صورت کلی ارزهای دیجیتال یک دسته کلی از ارزها هستند و ارز مجازی، زیر دسته آن می باشد و ارز رمزنگاری شده (cryptocurrencies) زیر دسته ارز مجازی به شمار می آید.

ارز دیجیتال در مقایسه با ارز مجازی ارزهای بیشتری را شامل می شود. در حقیقت بزرگترین دسته ارز دیجیتال است و ارز مجازی یا رمز نگاری زیر مجموعه آن هستند. ارز دیجیتال ممکن است قانونگذاری شده باشد یا نباشد. این امکان وجود دارد که ارز دیجیتال توسط یک بانک مرکزی انتشار پیدا کند و ارز رایج آن کشور حامی آن باشد.

مثال خوب در موضوع ارزهای دیجیتال بیت کوین است. بیت کوین نخستین و بزرگترین پول دیجیتال در دنیا است که در سال 2009 به صورت رسمی در اختیار همه قرار گرفت. چیزی که بیت کوین را از ارز حکومتی متمایز می کرد، تمرکز آن بر سیستم نگهداری داده های بلاک چین است. ارائه و رشد بیت کوین خیلی سریع و حیرت انگیز بود، به نحوی که از نظر متخصصین بسیاری در حوزه فینتک، بیت کوین مهمترین اختراع قرن 21 است. از مهمترین انواع ارزهای مجازی می توان به بیت کوین Bitcoin، لایت کوین Litecoin، دش Dash و cryptocurrency اشاره کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارز مجازی چیست + اطلاعاتی از تاریخچه ارزهای مجازی و انواع ارز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..