تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه تعیین اهداف مالی و چگونگی رسیدن به آنها

امور مالی شخصی می تواند هر کسی را به حد بالای اضطراب و نگرانی سوق دهد. شاید این کار به نظر خیلی سخت برسد اما آیا کسی به شما گفته است که در واقع رسیدن به اهداف مالی شما کار سختی نیست؟

در این مقاله، ما روش هایی را برای تعیین اهداف مالی بررسی خواهیم کرد و در واقع آنها را با سهولت برآورده خواهیم کرد.

اهداف مالی

4 مرحله برای تعیین اهداف مالی

اگرچه تعیین اهداف مالی ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد اما اگر کسی اراده و شفافیت داشته باشد، این کار آسان است. برای شروع از این مراحل استفاده کنید.

1. در مورد اهداف خود شفاف باشید

هر هدفی بدون یک هدف مشخص کلی چیزی بیش از یک رویا نیست و این برای مسائل مالی نمی تواند صادق باشد.

غالباً گفته می شود که پس انداز چیزی جز مصرف به تعویق انداخته نیست. بنابراین، اگر امروز پس انداز می کنید، باید کاملاً واضح باشد که برای چه کاری مناسب است. این می تواند هر چیزی باشد، از جمله تحصیلات فرزند شما، بازنشستگی، ازدواج، تعطیلات رویایی ، خرید ماشین و غیره.

هنگامی که هدف مشخص شد، برای آن هدف و بازه زمانی ارزش پولی تعیین کنید. نکته مهم در این مرحله از تعیین هدف این است که تمام اهدافی را که در آینده پیش بینی می کنید لیست کنید و برای هر یک ارزش بگذارید.

2. اهداف تان را واقع بینانه نگه دارید

خوب است که یک فرد خوش بین باشید اما زیاد از حد هم مطلوب نیست. به همین ترتیب، گرچه ممکن است قرار دادن یک چیز بزرگ برای اهداف مالی شما کار خوبی باشد اما فراتر از آنچه واقعاً می توانید به آن برسید، قطعاً به شانس پیشرفت معنادار شما آسیب می رساند.

مهم است که اهداف خود را واقع بینانه نگه دارید زیرا به شما کمک می کند مسیر خود را حفظ کرده و انگیزه خود را در طول روند حفظ کنید.

3. حساب تورم

رونالد ریگان یک بار گفت: “تورم به اندازه یک متقلب، خشن است، به اندازه یک سارق مسلح ترسناک است و به اندازه یک آدم کش یک قاتل است.” در این نقل قول خلاصه گفته می شود که تورم می تواند چه کاری با اهداف مالی شما انجام دهد.

بنابراین، هر زمان که ارزش پولی خود را برای یک هدف مالی که در آینده دور است قرار می دهید، تورم را حساب کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف مالی شما تحصیلات دانشگاهی پسرتان باشد که 15 سال دیگر است، اگر تورم فقط 3٪ باشد، تورم بیش از 50٪ بار پولی را افزایش می دهد. این کار را همیشه انجام دهید تا از کوتاه آمدن در اهداف خود جلوگیری کنید.

4. کوتاه مدت در مقابل بلند مدت

رویکرد رسیدن به هر هدف مالی یکسان نخواهد بود. تقسیم اهداف به کوتاه مدت و بلند مدت بسیار مهم است.

به عنوان یک قاعده کلی، هر هدف مالی که در 3 سال آینده محقق شود باید به عنوان یک هدف کوتاه مدت نامیده شود. اهداف طولانی تر باید به عنوان اهداف بلند مدت طبقه بندی شوند. این تقسیم بندی اهداف به کوتاه مدت در مقابل بلند مدت به انتخاب ابزار سرمایه گذاری مناسب برای دستیابی به آنها کمک می کند.

در حال حاضر، شما باید با لیست اهداف مالی خود آماده باشید. اکنون وقت آن رسیده است که همه کارها را انجام دهیم و به آنها دست یابیم.

چگونه می توان به اهداف مالی خود دست یافت

هر زمان که ما در مورد دنبال کردن هر هدف مالی صحبت می کنیم، این معمولاً یک فرایند دو مرحله ای است:

اطمینان از پس انداز سالم سرمایه گذاری هوشمندانه

شما باید به اندازه کافی پس انداز کنید و پس انداز خود را عاقلانه سرمایه گذاری کنید تا در مدت زمان طولانی برای کمک به شما در رسیدن به اهداف رشد کند.

پس انداز کردن

اطمینان از پس انداز سالم

تحقق بخشیدن به خود بهترین شکل تحقق است تا وقتی تصمیم نگیرید وضعیت مالی فعلی شما چیست، به جایی نمی رسید.

این نقطه کانونی است که از آنجا سفر خود را برای دستیابی به اهداف مالی آغاز می کنید.

1. پیگیری هزینه ها

اولین و اصلی ترین کاری که باید انجام شود پیگیری هزینه های شماست. برای ثبت هزینه های خود از برنامه های تلفن همراه برای ردیابی هزینه استفاده کنید. هنگامی که شروع به انجام مجدانه آن کردید، از اینکه چگونه هزینه های اندک به مقدار قابل توجهی زیاد می شود، تعجب خواهید کرد.

همچنین این هزینه ها را در بخش های مختلف دسته بندی کنید تا بدانید کدام بخش بیشتر حقوق ماهانه شما را می خورد. این ثبت سوابق زمینه را برای کاهش هزینه های ناخواسته و بیشتر کردن میزان پس انداز شما فراهم می کند.

2. ابتدا موارد مربوط به خود را پرداخت کنید

معمولاً پس انداز پس از رسیدگی به تمام هزینه ها حاصل می شود. این یک اشتباه کلاسیک هنگام تعیین اهداف مالی است. ما آخرین پول را به خود می دهیم!

در حالت ایده آل، این باید برعکس برنامه ریزی شود. ما باید ابتدا به خودمان بپردازیم و سپس به دنیا رسیدگی کنیم.

بهترین روش برای اجرای واقعی این است که پس انداز را در حالت خودکار قرار دهید، یعنی حقوق تان به طور خودکار به ابزارهای مختلف مالی (صندوق های سرمایه گذاری، حساب بازنشستگی و غیره) سرازیر شود.

استفاده از مسیر خودکار به شما کمک می کند تا برخی از موارد را کنترل کنید و ما را مجبور به مدیریت آنچه که باقیمانده است می کند و بدین شکل میزان پس انداز را افزایش می دهد.

3. یک برنامه ریزی کنید و قول دهید که با آن همراه باشید

یادگیری تعیین بودجه بهترین راه برای رفع این عدم اطمینان است که برنامه های مالی همیشه ایجاد می کنند. در مورد چگونگی ساماندهی هزینه ها پیشاپیش تصمیم بگیرید.

امروزه، چندین برنامه مدیریت پول به شما کمک می کند تا این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

در ابتدا ممکن است نتوانید به طور کامل به برنامه های خود پایبند باشید اما اجازه ندهید این دلیلی شود که بودجه بندی را کاملاً متوقف می کنید.

از راه حل های فناوری که دوست دارید استفاده کنید. گزینه های دیگری را که به شما امکان می دهد از گزینه های موجود کیف پول استفاده کنید، کاوش کنید و موردی را که بیشتر برای شما مناسب است انتخاب کنید. با گذشت زمان، شما به استفاده از این راه حل ها عادت خواهید کرد.

4. پس انداز را به یک عادت تبدیل کنید و هدف قرار ندهید

در کتاب Nudge، نویسندگان ریچارد تالر و کاس سونستاین طرفدار این هستند که برای دستیابی به هر هدفی، باید آن را به عادت ها تبدیل کرد زیرا عادت ها برای سازگاری افراد راحت ترند.

پس انداز را به جای هدف به یک عادت تبدیل کنید. گرچه به نظر می رسد برای بسیاری سخت است اما روش های ماهرانه ای برای انجام آن وجود دارد. مثلا:

همیشه در طول روزهای هفته به جای تعطیلات آخر هفته بیرون غذا بخورید. آخر هفته ها گران ترند. اگر اهل سفر هستید، سعی کنید در خارج از فصل سفر کنید. هزینه تان به طور قابل توجهی کمتر خواهید شد. اگر به خرید می روید، همیشه به دنبال کوپن یا تخفیف باشید و ببینید بهترین قیمت را از کجا می توانید بدست آورید.

نکته اصلی این است که عملی را که منجر به پس انداز می شود و نه خود پس انداز، نتیجه بگیرید. تمرکز بر نتیجه، احساس خوبی را به وجود خواهد آورد که حفظ آن برای یک دوره زمانی دشوارتر خواهد بود.

5. در مورد آن صحبت کنید

پایبندی به برنامه پس انداز (برای دستیابی به اهداف مالی) راه آسانی نیست. حواس پرتی های بسیاری از مسائلی که با مأموریت شما مطابقت ندارند وجود خواهد داشت.

بنابراین، برای اینکه مسیر خود را ادامه دهید، خود را با افرادی احاطه کنید که آنها نیز در این دسته هستند. بحث روزانه با آنها انگیزه شما را برای حرکت به جلو حفظ می کند.

6. یادداشت برداری کنید

برای برخی از افراد، نوشتن کمک زیادی به اطمینان از رسیدن آنها به آنچه که برنامه ریزی کرده اند می کند.

اگر یکی از آنها هستید، یک دفتر مناسب داشته باشید، در آنجا اهداف خود را یادداشت کنید و همچنین میزان موفقیت خود در رسیدن به آنها را یادداشت کنید. این به شما کمک می کند تا بررسی کنید که چقدر پیشرفت کرده اید و اهداف خود را برآورده کرده اید.

وقتی روی کاغذ تعهد کتبی داشته باشید، احساس می کنید که برای پیگیری برنامه و پایبندی به آن انرژی بیشتری خواهید داشت. علاوه بر این، پیگیری پیشرفت تان برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

سرمایه گذاری هوشمند

پس انداز به خودی خود کسی را ثروتمند نمی کند با این حال، وقتی هوشمندانه سرمایه گذاری شود، می تواند معجزه کند.

1. با یک مشاور مالی مشورت کنید

اغلب ما نمی دانیم که چگونه باید سرمایه گذاری کنیم، بنابراین عاقلانه است که با یک مشاور مالی مشورت کنید.

با او در مورد اهداف مالی و پس انداز خود صحبت کنید و سپس برای دستیابی به اهداف خود از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری مشاوره بگیرید.

2. ابزار سرمایه گذاری خود را عاقلانه انتخاب کنید

اگرچه مشاور مالی شما بهترین ابزارهای سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد می کند اما کمی دانستن در مورد موارد رایج مانند حساب پس انداز و سایر موارد ضرری ندارد.

درست مانند “هیچ کس مجرم به دنیا نمی آید” ، هیچ ابزار سرمایه گذاری بد یا خوب نیست. این کاربرد آن ابزار است که تفاوت را ایجاد می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، برای همه اهداف مالی کوتاه مدت خود، یک ابزار سرمایه گذاری را انتخاب کنید که دارای ماهیت بدهی باشد، به عنوان مثال سپرده های ثابت، صندوق های سرمایه گذاری بدهی و غیره. دلیل مراجعه به ابزارهای بدهی این است که شانس از دست دادن سرمایه نسبت به ابزارهای سهام کمتر است.

3. ترکیب، عجایب هشتم است

انیشتین یک بار در مورد ترکیب اظهار داشت:

“علاقه مرکب هشتمین عجایب جهان است. کسی که آن را درک کند، آن را به دست می آورد … کسی که نمی فهمد … آن را پرداخت می کند. ”

هنگام تعیین اهداف مالی از سودهای مرکب استفاده کنید.

با این مورد شگفت انگیز دوست شوید. هرچه زودتر با آن دوست شوید، سریعتر به اهداف مالی خود نزدیک خواهید شد.

زود پس انداز کنید تا زمانی که در کنار شماست، به شما کمک کند تا ثمرات ترکیب را به شما بدهد.

4. اندازه گیری، اندازه گیری، اندازه گیری

همه ما وقتی می خواهیم درآمد بیشتری در ماه کسب کنیم خوب عمل می کنیم اما وقتی که می خواهیم اندازه گیری سرمایه گذاری ها و ارزیابی عملکرد سرمایه گذاری هایمان را انجام دهیم، با دشواری روبرو می شویم.

اگر پیشرفت را در زمان مناسب اندازه گیری نکنیم، در محاسباتمان اشتباه می کنیم. ما نمی دانیم که میزان پس انداز ما مناسب است یا نه خواه مشاور مالی کار را درست انجام دهد یا اینکه ما در حال نزدیک شدن به هدف خود باشیم.

همه چیز را اندازه بگیرید. اگر خودتان نمی توانید همه اینها را بسنجید، از مشاور مالی خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. اما این کار را حتماً انجام دهید!

نکات آخر

مدیریت پول اضافی خود برای دستیابی به اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت و زندگی بدون بدهی برای هر کسی که مایل به صرف وقت و تلاش باشد قابل انجام است. برای شروع کار در تعیین اهداف مالی از نکات بالا استفاده کنید.

منبع:

lifehack

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه تعیین اهداف مالی و چگونگی رسیدن به آنها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..