تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونا، چراغ آموزش زبان فارسی را خاموش نکرد

یکی از مراکزی که هر سال از دولت برای تقویت و پاسداشت زبان فارسی بودجه دریافت می‌کند، بنیاد سعدی است. در این بنیاد، دوره‌های آموزشی برای تربیت مربی زبان‌فارسی و مدرسان این زبان برگزار می‌شود. این بنیاد پس از شیوع کرونا سازوکاری متفاوت در پیش گرفت که می‌تواند زمینه‌ساز تغییراتی در ارائه خدمات بعد از همه‌گیری باشد. برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها به صورت مجازی روشی بود که بنیاد سعدی برای ادامه فعالیت‌های خود، انتخاب کرد، البته این روش مانند آنچه برای دانش‌آموزان و دانشجویان اتفاق افتاده‌است، با مشکلاتی نیز مواجه بود.

گرچه تحریم و مسائل اقتصادی از یک سو و کرونا از سوی دیگر، برای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مشکلاتی به وجود آورده اما با حمایت دولتمردان، حمایت از ترویج و تقویت زبان فارسی متوقف نشده و راه خود را ادامه می‌دهد.

شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی درباره اقدامات این بنیاد برای ادامه فعالیت بعد از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ گفت: «دو اقدام در این بنیاد انجام می‌شود، یکی آموزش زبان فارسی و دیگری تربیت مدرس زبان فارسی؛ پیش از اینکه بحث همه‌گیری بیماری کووید۱۹ شدت بگیرد، اوایل فروردین‌ماه برای به پایان رساندن کلاس‌های حضوری در خارج از ایران که به‌دلیل این همه‌گیری بیماری، امکان ادامه نداشت، اقداماتی انجام شد. به این منظور کلاس‌ها را در بسترهای مجازی برای فارسی‌آموزان مهیا کردیم و یک تیم پیشتیبان فنی و آموزشی در بنیاد راه‌اندازی شد.»

او با بیان اینکه در شرایط سخت همه‌گیری بیماری، همچنان اقدامات آموزشی بنیاد سعدی در بیش از ۳۵ نقطه از جهان ادامه دارد، بیان کرد: «در حوزه آموزش زبان فارسی در دیگر کشورها با همکاری رایزنان فرهنگی که مسئول نمایندگی‌های فرهنگی و خانه‌های فرهنگ کشورمان هستند، همکاری با برخی دپارتمان‌های زبان فارسی، همکاری با برخی مدارس آموزش‌وپرورش کشورهای خارجی که زبان‌های دوم یا سوم دانش‌آموزان آنها فارسی است و نیز برخی موسسه‌های مستقل آموزشی همکار با بنیاد در کشورهای مختلف، مسیر همکاری و فارسی‌آموزی را همچنان با جدیت ادامه داده‌ است.»

معاون بنیاد سعدی ادامه داد: «به این منظور، از طریق بستر آموزش مجازی در تهران شروع به فعالیت کردیم تا کلاس‌های نیمه تمامی که بعد از همه‌گیری با مشکل مواجه بود، ادامه یابد و به پایان برسد. به مدرسان خارج از کشور آموزش دادیم که چگونه در بستر فضای مجازی با نرم‌افزار تخصصی آموزشی کلاس خود را ادامه دهند. متون آموزشی مناسب در دسترس قرار داده‌ شد. تیم پشتیبان فنی و آموزشی در تهران در کنار مدرسان و فراگیران زبان فارسی طراحی و مشغول به ارائه خدمات به خارج از کشور شد.»

فلاحت‌پیشه به تلاش این بنیاد برای روشن‌نگه‌داشتن چراغ آموزش زبان فارسی اشاره کرد و گفت: «هر روز امکانات این بنیاد در فضای مجازی گسترش می‌یابد. شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا در کنار همه بخش‌های آموزشی در کشور و جهان که اکنون به سمت ارائه مطالب در بستر مجازی می‌روند، ما هم از امکانات به‌روز و کاربردی حداکثر بهره‌برداری آموزشی را داشته باشیم.»

او با بیان اینکه بعد از شیوع بیماری کووید-۱۹ هیچ کدام از فعالیت‌های بنیاد متوقف نشده است، ادامه داد: «در برخی از کشورها، کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی شده است، اما بیشتر کشورها فعالیت خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهند و دور جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی از طریق رایزنی‌های فرهنگی و دیگر دستگاه‌های همکار در خارج از کشور، همچنان در فضای مجازی در حال اجراست.»

فلاحت‌پیشه به آینده آموزش برخط و استفاده از بسترهای فضای مجازی در جهان اشاره کرد و ادامه داد: «این امکان رویه‌ای کاربردی برای آینده حتی پس از گذراندن همه‌گیری کروناست که این بنیاد این بستر را به‌عنوان یک فرصت ویژه با هدف تسهیل و ترغیب بیشتر علاقه‌مندان به فارسی‌آموزی مورد استفاده و توجه خاص قرار داده‌ است.»

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونا، چراغ آموزش زبان فارسی را خاموش نکرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..