تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G گوگل رونمایی شدند

گوگل اواسط مردادماه امسال با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گوشی پیکسل 4a را پس از ماه‌ها تأخیر معرفی کرد؛ درکنار این گوشی میان‌رده، شاهد رونمایی اولیه‌ی پیکسل ۵ (Google Pixel 5) و پیکسل ۴ ای فایوجی (Google Pixel 4a 5G) بودیم. پس از گذر چندین هفته، گوگل سرانجام شب گذشته رویداد جدیدی برگزار و در آن از گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل ۴ ای 4G به‌طور کامل پرده‌برداری کرد. دو گوشی جدید گوگل بهبودهایی نسبت‌به پیکسل ۴ به‌خود دیده‌اند و در تلاشند به‌لطف ارائه‌ی فناوری 5G بخشی از بازار را دراختیار بگیرند.

پیکسل ۵

گوشی گوگل پیکسل 5 رنگ مشکی از نمای پشت و جلو

گوگل گوشی پیکسل ۵ را با قیمت ۶۹۹ دلار معرفی کرد. پیکسل ۵ را می‌توان جدیدترین پرچم‌دار اندرویدی گوگل به‌حساب آورد، اما با درنظرگرفتن این حقیقت که امروزه صنعت موبایل میزبان دستگاه‌هایی همچون گلکسی نوت ۲۰ اولترا است، شاید استفاده از عبارت «پرچم‌دار» برای پیکسل ۵ کار چندان درستی نباشد. برخلاف پیکسل ۴، گوگل در پیکسل ۵ تمرکز چندانی روی فناوری‌های جدید و انقلابی ندارد و این بار واقعا سراغ تولید موبایلی رفته که قابلیت‌های کاربردی بیشتری ارائه می‌دهد.

قیمت گوشی پیکسل 5 گوگل ۶۹۹ دلار است

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی پیکسل ۴، بهره‌مندی این گوشی از ژست‌های حرکتی موشن سنس (Motion Sense) بود که به‌لطف تراشه‌ی سولی (Soli) به‌دست می‌آمد؛ این قابلیت کاربر را قادر می‌ساخت بدون لمس گوشی، کارهایی مثل عوض کردن موسیقی انجام دهد. درنهایت دیدیم که موشن سنس شارژ زیادی مصرف می‌کرد و کاربرد چندانی ارائه نمی‌داد.

همچنین استفاده از حسگرهای مختلف پروژه‌ی سولی باعث شده بود بخش بالایی نمایشگر پیکسل ۴ میزبان حاشیه‌ی زیادی باشد. گوگل انتقادات را پذیرفت و پیکسل ۵ را به‌‌شکلی متفاوت ساخت. اهالی مانتین‌ویو در پیکسل ۵ تلاش کرده‌اند روی مشخصه‌هایی مانور دهند که جزو نکات برجسته‌ی خانواده‌ی پیکسل هستند؛ مشخصه‌ای همچون دوربین باکیفیت.

پرچم‌دار جدید گوگل برای پردازش کارهای مختلف به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام متکی است و برخلاف آنچه در ابتدا انتظار داشتیم از اسنپدراگون ۸۶۵ یا اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده نمی‌کند. حضور تراشه‌ای میان‌رده در دستگاهی که گوگل آن را پرچم‌دار می‌خواند، عجیب است. اسنپدراگون 765G کوالکام درکنار مودم 5G اختصاصی شرکت یعنی X52 قرار گرفته تا پیکسل ۵ توانایی اتصال به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را داشته باشد (مودم 5G یکی از مزیت‌های تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام نسبت‌به تراشه‌‌های بالارده به‌حساب می‌آید).

پیکسل ۵ تا حدی از استراتژی همیشگی برند پیکسل فاصله می‌گیرد؛ گوگل در نسل‌های قبل تلاش کرد سخت‌افزاری قوی درون پیکسل‌ها قرار دهد تا این گوشی‌ها روی کاغذ قابل‌قیاس با برترین‌های سامسونگ و وان‌پلاس و شرکت‌های دیگر باشند. بااین‌حال باید نیمه‌ی پر لیوان را هم نگاه کنیم؛ دنیاگیری ویروس کرونا باعث بیکاری افراد زیادی شد و امروزه خیلی‌ها نمی‌توانند متحمل هزینه‌های سنگین برای گوشی شوند. استفاده از سخت‌افزار ضعیف‌تر نسبت‌به پرچمداران دیگر باعث شده گوگل بتواند پیکسل ۵ را با قیمتی پایین‌تر از سایر پرچمداران به بازار عرضه کند. 

نمای نزدیک نمایشگر پیکسل ۵ گوگل / Google Pixel 5

گوگل به برخی از نکاتی اشاره کرد که باعث می‌شوند پیکسل ۵ از پیکسل 4a (که در ادامه مشخصاتش را بررسی می‌کنیم) متمایز شود. این مشخصه‌ها شامل مواردی مثل گواهی ضدآب IPX8 و فناوری شارژ بی‌سیم معکوس و حافظه‌ی رم و بیشتر شیشه‌ی گوریلا گلس ۶ کورنینگ می‌شوند. البته گوریلا گلس ۶ جدیدترین شیشه‌ی محافظ کورنینگ به‌حساب نمی‌آید. نکته‌ی درخورتوجه این است که پیکسل ۵ جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ندارد؛ درحالی‌که پیکسل 4a از جک هدفون بهره می‌برد.

نمایشگر پیکسل ۵ گوگل از نوع OLED با ابعاد ۶ اینچ و وضوح ۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی (رفرش ریت) این نمایشگر، ۹۰ هرتز است و در بخش بالایی آن حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی دیده می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم حذف موشن سنس گوگل را قادر ساخته حاشیه‌ی بخش بالایی صفحه‌نمایش را از بین ببرد. در بخش پایینی صفحه‌نمایش نیز شاهد حاشیه‌ای نسبتا کم هستیم. 

گوشی Google Pixel 5 دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی با سیستم OIS و EIS دارد

پیکسل ۵ گوگل درکنار این موارد مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است، از باتری ۴٬۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، گواهی IP68 دارد و به فناوری شارژ سریع ۱۸ وات ازطریق درگاه USB-C مجهز است.

پیکسل ۵ از هر دو نسخه‌ی شبکه‌ی 5G (فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری) پشتیبانی می‌کند و این یعنی با تقریبا تمامی اپراتورهای بزرگ دنیا سازگاری دارد. پیکسل ۵ در پنل پشتی دو دوربین دارد. دوربین اصلی به حسگر ۱۲٫۲ مگاپیکسلی مجهز است که زاویه‌ی دید ۷۷ درجه‌ای ارائه می‌دهد و از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) به‌همراه سیستم لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی (EIS) استفاده می‌کند.

گوشی گوگل پیکسل 5 رنگ سبز از نمای پشت و جلو

دوربین دوم از نوع فوق عریض است و حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد که زاویه‌ی دید ۱۰۷ درجه‌ای ارائه می‌دهد. دوربین جلویی پیکسل ۵ از حسگر هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کند. گوگل امکان ثبت تصاویر پرتره را با استفاده از حالت Night Sight فراهم کرده است.

 اهالی مانتین‌ویو از اضافه شدن برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری به پیکسل ۵ خبر می‌دهند. حالت جدید Portrait Light که از هوش مصنوعی نشئت می‌گیرد به شما امکان می‌دهد نورپردازی تصاویر پرتره را تنظیم کنید. قابلیت دیگر، Cinematic Pan است که استفاده از تکنیک پنینگ را در تصاویر ممکن می‌کند. نرم‌افزار دوربین پیکسل ۵ همچنین شامل سه حالت لرزش‌گیری است تا ویدئو به‌شکلی روان‌تر ضبط شود. حالت Extreme Battery Saver باعث می‌شود پیکسل ۵ تا ۴۸ ساعت شارژدهی کند.

پیکسل ۵ روز ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۴ مهر ۱۳۹۹) با قیمت ۶۹۹ دلار روانه‌ی هشت کشور می‌شود. 

پیکسل ۴ ای 5G

گوشی گوگل پیکسل 4 ای 5G از نمای پشت و کنار

دومین موبایلی که گوگل در مراسم شب گذشته معرفی کرد، مدل 5G پیکسل 4a بود. پیکسل 4a 5G با قیمت ۴۹۹ دلار یعنی ۱۵۰ دلار گران‌تر از پیکسل 4a به‌بازار عرضه می‌شود. تفاوت ۱۵۰ دلاری بین قیمت دو گوشی، صرفا از شبکه‌ی 5G نشئت نمی‌گیرد و تفاوت‌های بین پیکسل 4a با 4a 5G بیشتر از این است. نسخه‌ی 5G درکنار داشتن مودم سلولار پیشرفته‌تر، ازلحاظ سخت‌افزاری برخی تغییرات محسوس به‌خود دیده. گوشی موردبحث ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۴ مهر ۱۳۹۹) در ژاپن عرضه می‌شود. سپس در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) شاهد عرضه‌ی پیکسل 4a 5G در هشت کشور دیگر ازجمله ایالات متحده‌ی آمریکا خواهیم بود. 

گوشی گوگل پیکسل 4 ای 5G از نمای پشت و جلو با صفحه روشن

مقاله‌ی مرتبط:

نمایشگر OLED پیکسل ۴ ای 5G بزرگ‌تر از مدل عادی است و ابعادش به ۶٫۲ اینچ می‌رسد؛‌ درحالی‌که مدل عادی از نمایشگر ۵٫۸ اینچ استفاده می‌کرد. در پیکسل ۴ ای 5G همچنین شاهد تراشه‌ای نسبتا سریع‌تر هستیم. این گوشی از اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند، درحالی‌که مدل استاندارد از اسنپدراگون 730G بهره می‌گرفت. اسنپدراگون 765G همان تراشه‌ای است که در پیکسل ۵ استفاده شده.

مدل 5G گوشی پیکسل 4a از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند است. این گوشی همچون مدل استاندارد خود فناوری شارژ بی‌سیم یا گواهی ضدآب ندارد. مدل 5G نیز با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌شود.

در پیکسل ۴ ای 5G از باتری ۳٬۸۸۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که بزرگ‌تر از باتری ۳٬۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۴ ای و کوچک‌تر از باتری ۴٬۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل ۵ است. در پنل پشتی پیکسل ۴ ای 5G شاهد استفاده از دوربینی اضافه (فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی) نسبت‌به مدل عادی هستیم. دوربین اصلی گوشی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 سونی استفاده می‌‌کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی گوشی‌های جدید گوگل دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G گوگل رونمایی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..