تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هر آنچه از رویداد معرفی پیکسل 5 گوگل انتظار داریم

پیش‌بینی می‌شود رویداد سالانه‌ی ۲۰۲۰ گوگل با محوریت گوشی Pixel 5 برگزار شود؛ همچنین شایعاتی مبنی‌بر رونمایی از گوشی Pixel 4A 5G، کروم‌کست جدید و اسپیکر هوشمند جدید گوگل به‌گوش رسیده است. هرچه که باشد ظاهرا رویداد سخت‌افزاری امسال گوگل بسیار پربار خواهد بود.

رویداد پاییزی سخت‌افزاری گوگل همواره مجالی برای نمایش محصولات جدید گوگل بوده است. امسال در تاریخ ۳۰ سپتامبر مصادف با ۹ مهر، گوگل در رویداد Launch Night In خود مراسم پرزرق‌وبرق رونمایی از محصولات جدید را برگزار خواهد کرد. گوگل پیش‌از این، برخی از محصولاتی را که در این مراسم شاهد آن خواهیم بود، معرفی کرده است. بنابر گزارش‌های رسمی، گوگل در این رویداد از گوشی‌های هوشمند پیکسل 5 و پیکسل ۴ ای فایوجی و مدل جدید Chromecast و نسخه‌ی جدیدی از اسپیکر هوشمند Nest را معرفی می‌کند.

تاکنون به‌لطف افشاگری‌های قبل‌از رویداد و شایعات و رندرهای منتشرشده، بخشی از اطلاعات درباره‌ی هر محصول آشکار شده است؛ همچنین برخی محصولات مثل کروم‌کست جدید پیش از رونمایی رسمی، در قفسه‌ی فروشگاه‌هایی نظیر والمارت و Home Depot رؤیت شده‌اند. درهرصورت، تمام آنچه تاکنون منتشرشده در این مقاله جمع‌آوری شده است؛ با زومیت همراه باشید.

گوگل پیکسل ۵؛ پرچم‌دار بعدی گوگل

گوگل پیکسل ۵ / Google Pixel 5

گوشی پیکسل ۵، گوش پرچم‌دار جدید گوگل خواهد بود و تاکنون جزئیاتی درباره‌ی این گوشی افشا شده است. برای مثال، این گوشی جدید با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی معرفی می‌شود و بنابر گفته‌ی گوگل در ماه آگوست، این محصول در بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، کانادا، ایرلند، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایوان و استرالیا دردسترس قرار می‌گیرد.

نخستین‌بار خود گوگل تصویری از لبه‌ی گوشی پیکسل ۵ فاش کرد. سپس، حساب کاربری Google Japan نمای جلوی گوشی پیکسل ۵ را در توییتی که اکنون حذف شده است، در تاریخ ۲۴ سپتامبر افشا کرد. ترجمه‌ی توییت منتشر و حذف‌شده، ظاهرا خبر از امکان پیش‌سفارش گوشی می‌دهد؛ البته این موضوع صحت نداشت و احتمالا در برنامه‌ریزی انتشار پست‌های شبکه‌های اجتماعی، اشتباهی رخ داده بود.

گوگل پیکسل ۵ / Google Pixel 5

درهرصورت، طبق عکسی که حساب کاربری گوگل منتشر کرد، طراحی نمای جلویی پیکسل ۵ درمقایسه‌با طراحی پیکسل ۴ نشان می‌دهد که حاشیه‌ی عریض لبه‌ی بالایی گوشی که محل قرارگیری فناوری تشخیص چهره Face Unlock و رادار تشخیص حرکت بوده، حذف شده است و به‌نظر می‌رسد که گوگل به استفاده از حسگر اثر انگشت در پشت گوشی بازگشته باشد. این موضوع همچنین در رندرهای احتمالی فاش‌شده از گوگل پیکسل ۵ نیز مشهود است که گوشی را در دو رنگ سبز و مشکی نشان می‌دهند.

شبکه‌ی سریع mmWave 5G تحت پوشش گوشی پیکسل 5 قرار نمی‌گیرد

سایر تصاویر افشاشده توسط WinFuture زوایای بیشتری از پیکسل ۵ نشان داد؛ همچنین برخی از مشخصات فنی گوشی آشکار شد. بنابر مشخصات فنی منتشرشده، این گوشی مجهز به تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 765G خواهد بود که دارای مودم X52 یکپارچه‌ی کوالکام برای پشتیبانی از 5G است. البته ظاهرا گوشی جدید گوگل از شبکه‌های نه‌چندان سریع sub-6GHz نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی پشتیبانی می‌کند و شبکه‌ی سریع mmWave 5G تحت پوشش این گوشی قرار نمی‌گیرد. گوشی پیکسل ۵ همچنین، احتمالا نمایشگر OLED با اندازه‌ی ۶ اینچ و وضوح ۱۰۸۰×۲۳۴۰ و نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ خواهد داشت که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی ارائه می‌کند.

دوربین گوشی پیکسل ۵ طبق شایعات، مانند پیکسل ۴ دو حسگر دارد؛ البته قطعا دوربین‌های این دو گوشی تفاوت‌هایی خواند داشت. با‌این‌حال، گفته می‌شود گوگل همچنان از حسگر ۱۲٫۲ مگاپیکسلی برای ماژول اصلی دوربین پشتی درکنار یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض استفاده خواهد کرد. بنابراین، تفاوت عمده‌ی دوربین اصلی این دو گوشی در این است که حسگر فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی به‌جای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی تله‌فوتوی گوشی پیکسل ۴ قرار می‌گیرد.

گوگل با تجهیز پیکسل ۴ به حسگر تله‌فوتو ریسک بزرگی متحمل شد. مارک لیوی، از کارکنان سابق گوگل که توسعه‌ی فناوری عکاسی در گوشی‌های پیکسل را هدایت می‌کرد، در این باره گفت: «درحالی‌که استفاده از حسگر فوق‌عریض جالب به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌باور ما وجود حسگر تله‌فوتو ضروری‌تر است.» اکنون البته، آنچه اطلاعات افشاشده نشان می‌دهند حاکی از تغییر نظر گوگل در این باره است. از سویی دیگر، هنوز این امکان وجود دارد که گوگل برخی ویژگی‌ها را به‌واسطه‌ی نرم‌افزارهای هوشمند در گوشی اضافه کند. برای مثال، حالت‌های دید در شب (Night Sight) و عکاسی نجومی (Astrophotography) ازجمله ویژگی‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به‌صورت نرم‌افزاری دردسترس کاربران قرار گرفتند.

دوربین سلفی گوشی پیکسل ۵ گوگل که در حفره‌ی موجود در گوشه‌ی نمایشگر قرار می‌گیرد، مجهز به حسگر ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. رم درنظر گرفته‌شده برای پرچم‌دار جدید گوگل ۸ گیگابایت است و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ۱۲۸ گیگابایت عنوان شده است. باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پورت شارژ USB-C با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و گواهی IP68 از سایر مشخصات فنی گوشی پیکسل ۵ گوگل به‌شمار می‌روند.

گوگل پیکسل ۴ ای 5G؛ همزاد گوگل پیکسل ۵

گوگل پیکسل ۴ ای ۵جی / Google Pixel 4A 5G

بنابر مشخصات فنی افشاشده، گوگل پیکسل ۴ ای 5G از نمایشگری ۶٫۲ اینچی برخوردار خواهد بود. گوشی پیکسل 4A نمایشگر ۵٫۸ اینچی داشت و همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم نمایشگر پیکسل ۵ نیز  احتمالا ۶ اینچ است؛ بنابراین اندازه‌ی نمایشگر گوشی پیکسل ۴ ای 5G بین اندازه‌ی نمایشگرهای پیکسل 4 و پیکسل 4 XL قرار می‌گیرد که به‌ترتیب ۵٫۷ و ۶٫۳ اینچ بودند و اکنون تولیدشان متوقف شده است. بدین ترتیب، می‌توان گوشی پیکسل ۴ ای 5G را بزرگ‌ترین گوشی پیکسل موجود در بازار دانست. وضوح تصویر این گوشی مانند پیکسل ۵ برابر با ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ است. درنتیجه، با یک محاسبه‌ی سرانگشتی مشخص می‌شود که تراکم پیکسل در نمایشگر این گوشی از پرچم‌دار جدید گوگل کم‌تر خواهد بود و درمقایسه‌با آن کیفیت کمتری ارائه کند.

گوشی گوگل پیکسل ۴ ای 5G ظاهرا از نظر تراشه و دوربین پشتی و دوربین سلفی کاملا مشابه پیکسل ۵ است؛ بنابراین مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 765G و حسگرهای ۱۲٫۲ و ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و حسگر ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی خواهد بود. تفاوت پیکسل ۴ ای 5G در نمایشگر با نرخ ۶۰ مگاهرتز، باتری کوچک‌تر ۳٬۸۸۵ میلی‌آمپرساعتی و رم ۶ گیگابایتی به‌جای ۸ گیگابایتی و گوریلا گلس نسخه‌ی ۳ به‌جای نسخه‌‌ی ۵ مشاهده می‌شود؛ همچنین این گوشی فاقد گواهی IP است و دربرابر نفوذ رطوبت مقاومتی ندارد. ازسویی دیگر، اطلاعاتی منتشرشده که ادعا می‌کنند این گوشی مثل گوشی پیکسل ۳ ای و پیکسل ۴ ای، جک ۳٫۵ میلی‌متری دارد.

گوگل برچسب قیمت ۴۹۹ دلاری برای گوشی پیکسل ۴ ای 5G زده است که نسبت‌به پیکسل ۴ ای، ۱۵۰ دلار گران‌تر خواهد بود. این گوشی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلیس، ایرلند، فرانسه، آلمان، ژاپن، تایوان و استرالیا دردسترس خریداران قرار می‌گیرد.

کروم‌کست جدید مجهز به Google TV

گوگل کروم‌کست با گوگل تی وی / Google Chromecast with Google TV

شایعات درباره‌ی ساخت دانگل تلویزیون توسط گوگل با کد نام سابرینا چندین ماه نقل محافل بود؛ اما در روزهای اخیر بسیاری از کاربران توانسته‌اند این کروم‌کست جدید معرفی‌نشده را با قیمت ۵۰ دلار از برخی فروشگاه‌ها خریداری کنند؛ بنابراین اطلاعات کاملی از این دستگاه دردسترس است.

کروم‌کست جدید گوگل با پشتیبانی از سیستم‌عامل Google TV عرضه می‌شود

دانگل تی‌وی جدید با نام Chromecast with Google TV عرضه شده است و با سیستم‌عامل جدید گوگل تی‌وی راه‌اندازی می‌شود که همان سیستم‌عامل اندروید تی‌وی با نام جدید است. این دانگل برخلاف کروم‌کست قبلی، با کنترل ازراه‌دور اختصاصی عرضه می‌شود؛ بنابراین وجود سیستم‌عامل و کنترل اختصاصی، تغییر بزرگی برای کروم‌کست به‌شمار می‌رود، زیرا مدل‌های پیشین فقط برای پخش ویدئوهای موجود در لپ‌تاپ و گوشی روی تلویزیون کاربرد داشتند و مانند یک پل ارتباطی بین دو دستگاه عمل می‌کردند.

گوگل کروم‌کست با گوگل تی وی / Google Chromecast with Google TV

چند روز پیش، حساب کاربری u/fzztub07 در وب‌سایت ردیت، ویدئویی از محیط سیستم‌عامل کروم‌کست جدید گوگل منتشر کرد. ویدئوی منتشرشده، اپلیکیشن‌های سرویس‌های استریم ویدئو مثل نتفلیکس، یوتیوب و آمازون پرایم را نشان می‌دهد؛ همچنین یک اپلیکیشن برای اسپاتیفای و چند نمونه بازی نیز به‌نمایش درمی‌آید که بنابه گفته‌ی گوگل، می‌توان آن‌ها را با گیم‌پد یا ریموت کنترل دستگاه اجرا کرد. این کاربر همچنین گفته است که سرویس ابری Stadia در این کروم‌کست پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین همچنان برای بازی روی استادیا باید کروم‌کست اولترا را خریداری کنید.

شایعات قبلی پیرامون کروم‌کست با گوگل تی‌وی نشان داد که کنترل این دستگاه دارای دکمه‌های اختصاصی برای دستیار گوگل، یوتیوب، نتفلیکس و یک ماژول ناوبری دایره‌ای در بالا خواهد بود. با‌این‌حال، طبق گفته‌های کاربر ردیت، این ماژول ناوبری دایره‌ای فقط در چهار جهت گردش دارد.

کروم‌کست جدید گوگل ویژگی‌های دیگری نظیر پشتیبانی از 4K، سازگاری با HDR و امکان افزودن چندین حساب کاربری و امکان اتصال هدفون بی‌سیم ازطریق بلوتوث نیز ارائه می‌کند؛ اما براساس گزارش این کاربر، فاقد پورت Ethernet است.

مقاله‌های مرتبط:

بنابر گزارش The Verge کروم‌کست جدید گوگل با قیمت ۴۹٫۹۹ دلار در فروشگاه Home Depot قابل خریداری است. درنهایت، اگر هنوز مطمئن نشدید که کروم‌کست جدید گوگل با Google TV در رویداد گوگل معرفی می‌شود، وب‌سایت 9to5Google نیز گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد دستگاهی با اسم رمزی Sabrina در سیستم داخلی فروشگاه Home Depot با تاریخ عرضه‌ی ۳۰ سپتامبر دیده شده است؛ بنابراین اگر در رویداد رسمی گوگل رونمایی از این دستگاه انجام نشود جای بسی تعجب خواهد داشت.

اسپیکر هوشمند Nest Audio

اسپیکر هوشمند Nest Audio

گوگل پیش‌از این در ماه جولای برای نخستین‌بار به‌صورت رسمی عکس و ویدئویی از اسپیکر هوشمند جدید Nest Audio به‌اشتراک گذاشت. این اسپیکر ظاهرا در رنگ‌بندی آبی، صورتی و خاکستری عرضه می‌شود؛ البته این اسپیکر مانند کروم‌کست جدید گوگل در فروشگاه‌ها دیده شده است. اسپیکر Nest Audio از دستیار گوگل پشتیبانی می‌کند. همچنین، کاربری از ردیت، این اسپیکر را از فروشگاه والمارت خریداری کرده است و درباره‌ی آن می‌گوید که مجهز به دکمه‌های لمسی است. بنابر اطلاعات دیگری که در وب‌سایت Low منتشرشده اسپیکر Nest Audio از قابلیت صدای هوشمند (Smart Sound) پشتیبانی می‌کند. این قابلیت نخستین‌بار در Google Home Max معرفی شد. اسپیکر Nest Audio با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار دردسترس خریداران است. از آنجایی‌که این دستگاه علاوه‌بر فروشگاه‌های فیزیکی در فروشگاه‌های آنلاین نیز موجود شده است، احتمالا به‌زودی دردسترس تمام خریداران قرار بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هر آنچه از رویداد معرفی پیکسل 5 گوگل انتظار داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..