تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موشک های ایران در دهه 60 کجا تولید می شدند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی پیش ویدئویی از  محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی منتشر شد که خاطره جالبی از انجام یک مأموریت موشکی به دستور مرحوم هاشمی رفسنجانی در دوران جنگ را نقل کرد. محسن هاشمی در این مراسم که مربوط به «یادواره جهادگر شهید سید محمد تقی رضوی، و شهدای مهندسی رزمی هشت سال دفاع مقدس، و خانواده شهدای شهرداری تهران» بود می‌گوید: در سال های ابتدایی دهه 60 ، زمانی که من مدرک مهندسی مکانیک خود را دریافت کرده بودم، از سوی آیت الله هاشمی که فرمانده جنگ بودند، ماموریت یافتم که بازدیدی از فعالیت های ساخت موشک و راکت در جاهای مختلف کشور داشته باشم.

او ادامه می‌دهد:  در آن زمان 4 مرکز، مشغول فعالیت تحقیقاتی در این زمینه بودند، که یکی مرکز پارچین بود. یکی دیگر از این مراکز صنایع دفاع در لویزان بود، که روی موشکی به نام "زلزال" با بدنه کامپوزیت کار می کردند. در نیروی زمینی سپاه نیز روی موشکی به نام "سجیل" کار می کردند، که بدنه آنهم فایبر گلاس بود. مجموعه ای هم در غرب تهران به نام مهندسی جنگ جهاد سازندگی وجود داشت، که در آن تیم های تحقیقاتی فعالیتی جدی بر روی ساخت موشک داشتند. و روی موشکی به نام موشک مجتمع مخفف (موشک جواب تجاوز موشکی عراق) کار می کردند، که فعالیت های علمی و عمیقی داشتند، و من نیز به واسطه رشته تحصیلی خودم، و مرتبط بودن با مواد و سازه ها فایبر گلاس فعالیت هایی در این زمینه داشتم.

هاشمی می‌گوید: در آن زمان برد موشک ها را با برای مسافت 100 الی 130 کیلیومتری طراحی کرده بودند. چرا که از مرز تا بغداد 100 کیلومتر فاصله بود. و تمامی مراحل ساخت موشک در داخل کشور در حال انجام بود.

او گفت:  زمانی که من گزارش خود را به آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیم کردم، ایشان خیلی خوشحال شدند. و به اتکا همین گزارش و فعالیت های مهندسی و جهاد سازندگی، در نماز جمعه بیان داشتند، که شهر های عراق در تیرس موشک ها ما خواهد بود.

216219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موشک های ایران در دهه 60 کجا تولید می شدند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..