تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۷ نرم افزار آلوده به یک بد افزار از گوگل پلی حذف شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت گوگل ۱۷ برنامه آلوده به بدافزار Joker را از فروشگاه Google Play حذف کرده است. ظاهرا تمام برنامه‌هایی که توسط گوگل از فروشگاه گوگل پلی حذف شده‌اند، در تاریخی معین و با فاصله زمانی مشخص در فروشگاه گوگل پلی آپلود می‌شدند و در مجموع این ۱۷ برنامه تاکنون ۱۲۰ هزار بار دانلود شده بودند.

ظاهرا بدافزار Joker به پیامک‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کرده و توانایی مشاهده و ارسال شماره مخاطبین موجود در گوشی کاربر به منبعی نامعلوم را نیز داشته است. بر اساس اعلام شرکت گوگل، به محض شناسایی برنامه‌هایی که حاوی بد افزار Joker بودند، آن‌ها را از فروشگاه خود حذف و به سرعت کلیه خدمات آن‌ها را مسدود کرد. برنامه‌هایی که شرکت گوگل آن‌ها را از فروشگاه خود حذف کرد شامل نرم افزار‌های زیر می‌شود:

All Good PDF Scanner Mint Leaf Message-Your Private Message Unique Keyboard - Fancy Fonts & Free Emoticons Tangram App Lock Direct Messenger Private SMS One Sentence Translator - Multifunctional Translator Style Photo Collage Meticulous Scanner Desire Translate Talent Photo Editor - Blur focus Care Message Part Message Paper Doc Scanner Blue Scanner Hummingbird PDF Converter - Photo to PDF حذف ۱۷ نرم افزار آلوده بد افزار Joker چیست؟

گفتنی است؛ شرکت گوگل به افرادی که این نرم افزار‌ها را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، اعلام کرده که به سرعت آن را پاک و از استفاده از آن‌ها خودداری کنند. بد افزار Joker از سال ۲۰۱۷ وارد فضای مجازی شد و از آن زمان تاکنون تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های جهان را درگیر کرده است. هدف تیم سازنده این بد افزار، جاسوسی و هک بوده و ظاهرا توانسته است از لایه‌های امنیتی شرکت گوگل نیز عبور کند و در فروشگاه گوگل پلی عرضه شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۷ نرم افزار آلوده به یک بد افزار از گوگل پلی حذف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..