تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل چند ساله شد؟

گوگل ۲۲ ساله شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز بیست و دومین سالگرد تولد Google است. گوگل به طور رسمی در ۸ سپتامبر ۱۹۹۸ آغاز به کار کرد، اما تولد خود را در ۲۷ سپتامبر جشن گرفت. گوگل توسط لری پیج و سرگئی برین در سال ۱۹۹۸ زمانی تاسیس شد که هر دو دکترای تخصصی دانشگاه استنفورد را داشتند. نام مشهور و جهانی "Google" از اصطلاح ریاضی "googol" که در سال ۱۹۲۰ ابداع شد گرفته شده است. "ادوارد کسنر" (Edward Kasner) ریاضی‌دان آمریکایی هنگام قدم زدن در جنگل‌های نیوجرسی از برادرزاده جوان خود "میلتون سیروتا" خواست تا در انتخاب یک نام برای یک عدد گیج کننده که ۱ با ۱۰۰ صفر بود، به او کمک کند و "میلتون" گفت: "گوگول" (googol)!

بیشتر بخوانید

نشان Google Doodle برای بیست و دومین سالگرد تولد Google یک حرف "G" است که در مقابل یک لپ‌تاپ نشسته و مشغول گرفتن تماس ویدئویی با بقیه حرف‌های OOGLE است و  کنارش هم کیک و جعبه هدیه قرار دارد. این نشان دودل برای شرایط فعلی که اکثر مردم از طریق تماس‌های ویدئویی جشن گرفته و هنوز هم می‌گیرند کاملاً مناسب است. 

اگر از صفحه اصلی Google بر روی Doodle ضربه بزنید، یک صفحه نتایج جستجو برای Google باز می‌شود. همچنین می‌توانید Google Doodle را در فیس بوک، توئیتر و از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. یک دکمه کپی نیز برای پیوند در نظر گرفته شده، بنابراین اشتراک گذاری آن در هر مکان آسان‌تر است. مانند هر Doodle،  این یکی نیز صفحه‌ای با توضیحات مختصر در مورد این جشن دارد.

کلمه "Google" رسماً به عنوان یک فعل در سال ۲۰۰۶ به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد، بنابراین اگر دوست دارید درباره بزرگ بودن یک googol بیشتر بدانید، فقط آن را در گوگل جست‌وجو کنید!

در ادامه دودل جدید گوگل به مناسبت سالگردش را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل چند ساله شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..