تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۰ درصد از ماسک‌های KN95 چینی فاقد استانداردهای ایمنی هستند

در دنیاگیری کرونا، وزارت غذا و داروی ایالات متحده دستوری فوریتی برای واردات میلیون‌ها ماسک N95 و KN95 از سراسر دنیا صادر کرد تا با کمبود تجهیزات محافظتی در ایالات متحده مبارزه کند. بااین‌حال، براساس گزارشی جدید که ۲۲ سپتامبر منتشر شد، تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درد از ماسک‌های وارداتی چین از حداقل استانداردهای ایمنی لازم بی‌بهره بودند.

ECRI سازمانی غیرانتفاعی و مستقل است که ایمنی و بازدهی تجهیزات بهداشت و درمان را بررسی می‌کند. پژوهشگران در این سازمان درحدود ۲۰۰ ماسک KN95 از ۱۵ تولیدکننده‌ی مختلف را آزمایش کردند و متوجه شدند صدهاهزار ماسک وارداتی از چین در دنیاگیری کرونا در‌مقایسه‌با تبلیغات، خاصیت محافظتی اندکی دارند. دکتر مارکوس اسچاباکر، مدیرعامل ECRI، دراین‌باره می‌گوید:

متوجه شدیم بسیاری از ماسک‌ها ایمنی کافی برای مبارزه با شیوع کووید ۱۹ ندارند. استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد بیماران و خدمه‌ی درمانی را درمعرض خطر ابتلا قرار می‌دهد.

براساس آزمایشی دیگر که مؤسسه‌ی ملی امنیت و سلامت شغلی ایالات متحده (NIOSH) انجام داد، ۶۰ درصد از ماسک‌های N95 و KN95 وارداتی از پیش‌نیازهای ایمنی لازم برای محافظت دربرابر ویروس کرونا محروم هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌(CDC) هم از مشکلات ماسک‌های وارداتی آگاه است و راهنمایی درباره‌ی محصولات زیر میانگین استاندارد منتشر کرد.

مقاله‌های مرتبط:

به‌عقیده‌ی کارشناسان، حتی ماسک‌های زیر میانگین استاندارد بهتر از ماسک‌های پارچه‌ای هستند. باوجوداین، نمی‌توان از کیفیت ماسک‌ها چشم‌پوشی کرد. به‌نقل از ECRI، ماسک‌هایی که از دو بند گردن و سر برخوردار هستند، معمولا بهتر از ماسک‌های بندگوشی هستند؛ زیرا عایقی محکم‌تر روی صورت افراد ایجاد می‌کنند. ماسک‌های KN95 که براساس استانداردهای چینی ساخته شدند، از نوع بند گوشی هستند. مایکل ارگنتیری، معاون فناوری و امنیت ECRI، معتقد است:

حتی ماسک‌های KN95 که با استانداردهای ایالات متحده منطبق نیستند، عملکرد بهتری از ماسک‌های جراحی یا پارچه‌ای دارند. بیمارستان‌ها و خدمه‌ی درمانی باید آگاه باشند ماسک‌های وارداتی با وجود تبلیغات، با استانداردهای ایالات متحده انطباق ندارد.

در وضعیت اضطراری، خدمه‌ی درمانی ایالات متحده با استفاده‌ی مجدد از ماسک‌های N95 و استریل آن‌ها یا استفاده از ماسک‌های تاریخ‌گذشته با مشکل کمبود ماسک مبارزه کردند. طبق پژوهش‌ها، این ماسک‌ها بازهم جایگزین‌های بهتری از ماسک‌های جراحی هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۰ درصد از ماسک‌های KN95 چینی فاقد استانداردهای ایمنی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..