تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دردسر شرکت نتفلیکس پس از استفاده از عکس عکاس معروف!

 شرکت نتفلیکس به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مواردی که ممکن است افراد یا شرکت‌ها را در ارتباط با نقض قانون کپی رایت به دردسر بیندازد استفاده تجاری از تصویر است. برای مثال یک سازمان یا شرکت برای درآمدزایی اقدام به استفاده از یک تصویر نماید. اتفاقی که برای یک عکاس حوزه طبیعت رخ داد.

شان هیوی که به خاطر عکس‌های شگفت انگیزش از طوفان‌های سهمگین شناخته می‌شود به همراه پسرش در حال تماشای سریال "چیز‌های عجیب" بود که متوجه استفاده غیرمجاز شرکت نتفلیکس از یکی از عکس هایش شد.

در حالی که شان در ابتدا تصور می‌کرد شاید دچار اشتباه شده باشد، پس از تماشای پشت صحنه سریال، مطمئن شد درست فکر کرده است. هیوی چهار تصویر پانوراما از این طوفان گرفت، آن‌ها را به هم وصل کرد و نام اثرش را " کشتی مادر " (The Mothership) گذاشت.

دردسر شرکت نتفلیکس پس از استفاده از عکس عکاس معروف!

آقای هیوی در این باره گفت: «به محض دیدن عکس گفتم خدایا، این طوفان چقدر برایم آشناست. آن‌ها (شرکت نتفلیکس) این عکس را از گوگل برداشتند، یک منظره جلوی آن گذاشتند و از آن به عنوان یک اثر هنر مفهومی استفاده کردند.»

تصویر این طوفان تندری چرخشی توسط هیچ عکاس دیگری ثبت نشده بود. هیوی تعقیب طوفان‌ها و ثبت این تصاویر را برای سرگرمی انجام نمی‌دهد. او برای ثبت این تصاویر بی عیب و نقص او سالانه هزاران دلار پول بنزین می‌دهد. در این مسیر او با "تگرگ‌هایی به بزرگی توپ گلف" و باد‌هایی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مواجه می‌شود که گاهی ممکن است جانش را نیز در معرض خطر قرار دهد.

پس از این ماجرا هیوی با نتفلیکس (شرکت آمریکایی پخش آنلاین فیلم و سریال) تماس گرفت، اما این پاسخ آن‌ها قانع کننده نبود. آن‌ها در پاسخ به هیوی اعلام کردند که او نمی‌تواند برای مام طبیعت کپی‌رایت تعیین کند. پرونده هیوی در نهایت بسته شد، اما او می‌گوید باید به خاطر استفاده از اثرم از من نام می‌بردند و بابت آن به من پول می‌دادند.

دردسر شرکت نتفلیکس پس از استفاده از عکس عکاس معروف!

هیوی مجبور شد شکایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کند. شرکتی به نام پیکسی که به عکاسان در مبارزه با نقض کپی‌رایت کمک می‌کند، با او تماس گرفت. آقای هیوی هم با دیدن اشتیاق این شرکت برای کمک، پذیرفت. پیکسی فردی به نام دیوید دیل را به عنوان وکیل او منصوب کرد و آن‌ها دریافتند نتفلیکس در ۶ مورد دیگر هم از عکس آقای هیوی استفاده کرده است. سرانجام دادخواست هیوی در دسامبر ۲۰۱۸ توسط نتفلیکس حل و فصل شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دردسر شرکت نتفلیکس پس از استفاده از عکس عکاس معروف!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..