تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی شیائومی می ۱۰ 5G

در شرایطی که گوشی‌های هوشمند بالارده‌ در همسایگی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار به‌فروش می‌رسند، محصولات مقرون‌به‌صرفه و کارآمد شیائومی در کانون توجهات قرار دارند. شیائومی در دهمین سالگرد شکل‌گیری‌اش به بلوغی نسبی رسیده و به یکی از بازیگران کلیدی بازار موبایل بدل شده؛ اما کماکان به سیاست ابتدایی خود پایبند است، چرا‌که می ۱۰ و می ۱۰ پرو، پرچم‌داران چینی‌ها در سال ۲۰۲۰ با برچسب قیمتی حدودی ۶۰۰ و ۸۰۰ دلاری تقریبا در تمامی زمینه‌ها بهترین‌های بازار به‌چالش می‌کشند.

حاشیه بالا صفحه نمایش گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

از بین دو عضو جهانی شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو، هم‌اکنون نسخه‌ی عادی در بازار ایران به‌فروش می‌رسد. درحالی‌که می ۱۰ و می ۱۰ پرو در اغلب زمینه‌ها با یکدیگر هم‌خوانی دارند، کلیدی‌ترین تفاوتشان به مجموعه‌ی دوربین محدودترِ نسخه‌ی عادی بازمی‌گردد. نمایشگر ۹۰ هرتزی AMOLED، ترکیب خوش‌ساخت شیشه و فلز در بدنه، پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو و حافظه‌ی پرسرعت از جمله‌ی کلیدی‌ترین ویژگی‌های شیائومی می ۱۰ به‌شمار می‌آیند.

باید دید که آیا می ۱۰ می‌تواند با مشخصات فنی جالب‌توجهش از پسِ پرچم‌داران گران‌قیمت برآید. در ادامه با بررسی شیائومی می ۱۰ همراه زومیت باشید. این گوشی هوشمند از سوی فروشگاه اینترنتی شیائومی 360 برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی

شیائومی می ۱۰ به‌معنای واقعی کلمه شکل و شمایل یک پرچم‌دار عادی را دارد: دو صفحه‌ی شیشه‌ای با لبه‌های انحنادار که روی فریمی آلومینیومی سوار شده‌اند، نمایشگری که به‌استثناء حفره‌‌‌ای کوچک و دو حاشیه‌‌ی بسیار باریک، تمام نمای مقابل را در اختیار دارد و دوربین پشتی چندگانه‌ای که با ساختاری عمودی در گوشه‌ی سمت چپ نمای پشتی دستگاه جا خوش کرده است؛ ترکیبی که بارها و بارها با محصولات مختلف تجربه کرده و با آن خو گرفته‌ایم. بلوغ پرچم‌داران شیائومی و دقت ساخت آن‌ها را به‌وضوح می‌توان در دهمین نسلشان دید.

جلوی گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

طراحان شیائومی برای هر دو بخش جلو و پشت می ۱۰ دو صفحه‌ از جنس گوریلا گلس ۵ با لبه‌هایی انحنادار در نظر گرفته‌اند تا گوشی به‌خوبی در دست جای گیرد، حاشیه‌های کناری صفحه‌نمایش از نظر پنهان شوند و اجرای ژست‌های حرکتی از لبه‌های نمایشگر خوشایند باشد؛ البته خمیدگی محافظ شیشه‌ای نمایشگر به‌شدت محصولاتی همچون موتورولا اج پلاس یا گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیست و به لمس تصادفی نمایشگر نمی‌انجامد. انحنای لبه‌های پنل پشتی کمی از پنل جلویی بیشتر است که ظاهر کلی دستگاه را از تقارن دور می‌کند.

پشت گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

می ۱۰ از نمایشگری با ابعاد ۶٫۶۵ اینچ بهره می‌برد که با گوشه‌های گرد و لبه‌های انحنادارش ۸۹٫۸ درصد از نمای جلوی را در اختیار دارد. ابعاد ۹ × ۷۴٫۸ × ۱۶۲٫۵ میلی‌متری پرچم‌دار شیائومی مشابه محصولات حدود ۶٫۷ اینچی دیگر شامل گلکسی اس ۲۰ پلاس و وان‌پلاس ۸ است؛ اما وزن ۲۰۸ گرمی این محصول در مقایسه با دو پرچم‌دار دیگر ماهیت چگال‌تر و سنگین‌تری به آن می‌دهد. پنل پشتی دستگاه ماژول چهارگانه‌ی دوربین و فلش را با چینشی عمودی و قطور روی خود می‌بیند که تا میانه‌های می ۱۰ کشیده شده‌اند؛ به‌طوری که انگشت اشاره به‌صورت مداوم با سطح دوربین آخر (اولتراواید) تماس دارد.

گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G در حال عکاسی

خوش‌ساخت، ارگونومیک و مینیمالیستی

کناره‌های فریم آلومینیومی می ۱۰ ضخامت کمتری درمقایسه با لبه‌های بالا و پایین دارد؛ اما کماکان از کلیدهای فیزیکی پاور و کنترل صدا در ارتفاع مناسبی از لبه‌ی سمت راستش میزبانی می‌کند، این کلیدها بازخورد بسیار خوبی نیز دارند. می ۱۰ از اسپیکرهای استریویی بهره می‌برد که روی گوشه‌ی سمت چپ از لبه‌ی بالا و پایین فریم قرار گرفته‌اند، از همین رو گاهی در استفاده‌ی افقی با انگشتان اشاره یا کف دست کاربر پوشانده می‌شوند. صرف‌نظر از اسپیکر، در لبه‌ی بالا ماژول IR Blaster (استفاده از گوشی به‌عنوان ریموت‌کنترل) و روزنه‌ی میکروفون به‌چشم می‌خورد؛ درحالی‌که لبه‌ی پایین از پورت USB 2.0 Type-C، روزنه‌ی دیگر میکروفون در کنار درگاه سیم‌کارت میزبانی می‌کند.

دوربین پشتی گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G حسگر اثر انگشت گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G لبه بالای گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G پورت شارژ و اسپیکر گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

در حالت کلی می‌توان کیفیت و دقت ساخت شیائومی می ۱۰ را در ردیف بهترین‌های بازار دانست؛ پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت به‌خوبی روی فریم سوار شده و با آن منطبق شده‌اند، انحنای بدنه در گوشه‌ها و لبه‌ها، حین کار با گوشی تجربه‌ی لذت‌بخشی به‌ارمغان می‌آورد و کلیدهای فیزیکی نیز به‌راحتی در دسترس قرار دارند. می ۱۰ در دو رنگ خاکستری و سبز براق به‌فروش می‌رسد و در هر دو نسخه نیز بسیار مستعد جذب لک و آثار انگشت است. متأسفانه خبری از گواهی رسمی IP برای مقاومت در برابر آب یا گردوغبار نیست.

نمایشگر و اسپیکر

شیائومی مسیر درستی را در انتخاب پنل برای گوشی‌هایش در پیش گرفته است و در سال‌های اخیر نمایشگر‌های مناسبی را به خصوص در سری Mi شاهد بوده‌ایم. چینی‌ها برای می ۱۰ از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده‌اند؛ به‌لطف تراکم ۳۸۶ پیکسل‌براینچ گوشی هنوز هم حس‌وحال یک پرچم‌دار را القا می‌کند؛ بدین‌مفهوم که با وضوح تصاویر مشکلی نخواهید داشت. استفاده از پنل Super AMOLED با پشتیبانی از استاندارد HDR10+ ویژگی تازه‌ای در محصولات سری پرچم‌دار شیائومی نیست.

گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G در حال پخش فیلم

به‌لطف پشتیبانی نمایشگر می ۱۰ از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تصویر، تجربه‌ی لذت‌بخشی از کار با رابط کاربری و برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها خواهید داشت. سری اولترا از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد، اما هنوز بسیاری نمایشگر ۹۰ هرتزی را از نظر تعادل بین مصرف باتری و تجربه‌ی کاربری بهتر می‌دانند. نمایشگر شیائومی می 10 با فرکانس ۱۸۰ هرتز از لمس‌‌شدن پنل نمونه‌برداری می‌کند؛ بدین مفهوم که دفعات بسیار بیشتری نسبت به نمایشگر گوشی‌های معمولی (عموما ۶۰ هرتز) لمس‌های کاربر ثبت می‌شود؛ این ویژگی برای گیمرهای موبایل گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید.

نمایشگر سریع و پرنور با رنگ‌های چشم‌نواز و اسپیکرهای قدرتمند

در آزمایش روشنایی زومیت که با دستگاه مخصوص و با دو الگوی ۵۰ و ۱۰۰ درصد سفید انجام می‌شود می ۱۰ فوق‌العاده عمل می‌کند. با قرار دادن اسلایدر روشنایی در بالاترین حد خود، دستگاه عدد ۹۳۰ (نیمه پایینی) را با الگوی ۵۰ درصدی نشان داد و در هنگام استفاده از الگوی کاملا سفید شاهد ۷۹۰ نیت روشنایی بودیم که کاملا مناسب است. وقتی می ۱۰ را همانند دیگر گوشی‌ها در حالت تنظیم خودکار و شرایط نوری شدید قرار دهید روشنایی تا ۱۶۵۰ نیت نیز افزایش می‌یابد که کاملا یادآور هنرنمایی پرچمداران سامسونگ در این آزمایش است؛ ۱۳۳۰ نیت روشنایی نیز در هنگام تنظیم خودکار نور و الگوی ۱۰۰ درصد به دست آمد که نتیجه‌ای عالی محسوب می‌شود.

حاشیه بالای گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

روشنایی حداقل ۳٫۳ نیتی نمایشگر می ۱۰ رضایت‌بخش است؛ ولی در بین بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. در فضای باز به‌ویژه با فعال‌بودن حالت تنظیم خودکار مشکلی از نظر خوانایی نمایشگر نخواهید داشت. انحنای نمایشگر در دو طرف به اندازه‌ای زیاد نیست که همانند موتورولا اج پلاس شاهد هاله‌ی‌ آزاردهنده در پس‌زمینه سفید باشیم. خوشبختانه نمایشگر برای نوردهی از روش‌ DC Dimming نیز پشتیبانی می‌کند که خبر خوبی برای افراد حساس است که در روشنایی کم نمایشگر از گوشی استفاده می‌کنند؛ این قابلیت با نام Anti-Flicker در دسترس کاربران قرار دارد.

* تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

بخش تنظیمات نمایشگر در می ۱۰ یکی از کامل‌ترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند است؛ توضیحات در برخی بخش‌ها به فهم ساده‌تر تنظیمات کمک بسیاری می‌کند، از طرفی تعدد تنظیمات به‌ویژه در بخش رنگ‌ها چندان برای کاربر عادی ضروری نیست و بیشتر او را سردرگم می‌سازد. سه حالت رنگ اصلی پیش فرض Auto ،Saturated و Original color در بخش Color scheme به چشم می‌خورد؛ البته ۴ حالت فرعی دیگر نیز وجود دارد.

Auto: حالت پیش‌فرض با پوشش ۹۵.۵ درصدی DCI-P3 و خطای میانگین مناسب ۲.۶ Saturated: پوشش ۹۹.۹ درصدی DCI-P3 و مناسب علاقه‌مندان رنگ‌های اشباع با خطای مناسب ۳.۲ Original: حالت مبتنی بر فضای رنگی sRGB با خطای میانگین مناسب ۱.۹

در بررسی‌های ما حالت‌های Enhanced ،Original ،P3 و sRGB تفاوت فاحشی از نظر دقت و پوشش با این سه حالت ندارند و تنها دست شما را برای انتخاب فضای رنگ متناسب با محتوا بازتر می‌کنند. به جز رنگ سفید که کمی به سردی گرایش دارد شاهد یک نمایشگر کالیبره‌شده از سوی شیائومی هستیم و چینی‌ها از این نظر نمره قبولی را دریافت می‌کنند.

آزمایش دقت رنگ نمایشگر می ۱۰ - حالت Saturated و فضای DCI-P3 پوشش فضای رنگی DCI-P3 نمایشگر می ۱۰ - حالت Auto آزمایش دقت رنگ نمایشگر می ۱۰ - حالت P3 و فضای DCI-P3 آزمایش GrayScale نمایشگر می ۱۰ - حالت Auto و فضای DCI-P3

شیائومی پیرامون تجربه‌ی صوتی غنی و فراگیر اسپیکرهای استریوی شیائومی می ۱۰ تمرکز ویژه‌ای دارد و می‌گوید طراحی اسپیکرهای ۷-آهنربایی پرچم‌دار جدیدش در مقایسه با گذشته، بلندی صدا را ۲ برابر می‌کند و بر گستره‌ی دینامیکی صدا می‌افزاید. می ۱۰ در عمل نیز صدای شفاف، غنی و رسایی تولید می‌کند و آن را به‌راحتی می‌توان در سطح بهترین‌های بازار قرار داد.

نرم‌افزار و رابط کاربری بررسی رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

شیائومی می ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 به‌فروش می‌رسد؛ اما بلافاصله پس از روشن‌کردن دستگاه، به‌روزرسانی MIUI 12 در دسترس قرار می‌گیرد. از جمله‌ی مهم‌ترین تغییرات نسخه‌ی جدید MIUI می‌توان به طراحی جذاب‌ترِ کنترل سنتر، انیمیشن‌های چشم‌نوازتر، به‌روزرسانی جزئی ظاهر رابط کاربری، قابلیت‌های امنیتی بیشتر، پنجره‌های شناور و سازگاری بهتر محیط رابط کاربری با Dark Mode اشاره کرد. زومیت پیش‌تر بررسی MIUI 12 را در قالب مقاله‌ای جامع منتشر کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی رابط کاربری گوشی شیائومی می‌توانید به آن مراجعه کنید.

دوربین

شیائومی برای پررنگ ساختن تفاوت بین دو گوشی می ۱۰ و می ۱۰ پرو، مجموعه‌ی دوربین ناکارآمدتری را برای نسخه‌ی عادی برگزیده است. در شیائومی می ۱۰ از دوربین تله‌فوتو یا پرتره خبری نیست، دوربین اولتراواید از حسگری با وضوح پایین‌ترِ ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و دوربین اصلی برای فوکوس روی سوژه‌های دور و نزدیک صرفا به فوکوس خودکار تشخیص فاز اتکا دارد.

ظاهر کلی نرم‌افزار دوربین شیائومی می ۱۰ تفاوت فاحشی با نسخه‌های قبلی ندارد؛ اما اکنون در MIUI 12 چیدمان آیکون‌ها اندکی دستخوش تغییر شده است. به‌صورت‌ پیش‌فرض در نوار بالایی رابط کاربری می‌توان به فلش، HDR، هوش مصنوعی (AI)، تصاویر زنده، فیلترها و منوی همبرگری دسترسی داشت. با مراجعه به منوی همبرگری، امکان دسترسی به مواردی همچون نسبت تصویر، سرعت شاتر یا حالت Macro نیز وجود دارد. 

رابط کاربری دوربین گوشی شیائومی می ۱۰ / Xiaomi Mi 10 5G

قابلیت جدیدی موسوم به Magic Clone می‌توان سوژه را درون یک صحنه کپی کرد و هم‌زادی مجازی برای آن پدید آورد. امکان اضافه‌سازی بی‌درنگ زیرنویس حین فیلم‌برداری مشابه قابلیت live captions گوگل نیز وجود دارد. مطابق گذشته در نیمه‌ی پایینی رابط کاربری می‌توان بین حالت‌های پراستفاده شامل عکاسی حرفه‌ای، فیلم‌برداری و پرتره جابه‌جا شد، از سوی دیگر می‌توان آیکون‌های موجود در نوار پایینی را از طریق گزینه‌ی More شخصی‌سازی کرد. در نیمه‌ی پایینی رابط کاربری گزینه‌‌های 1X و 2X به‌همراه اولتراواید نیز به‌چشم می‌خورند که گزینه‌ی 2X صرفا بزرگنمایی دیجیتالی است.

عملکرد مطلوب دوربین اصلی در عکاسی و فیلم‌برداری، فقدان ناخوشایند دوربین تله‌فوتو

درست‌مانند می ۱۰ پرو و چندین محصول دیگر از جمله می نوت ۱۰ و موتورولا اج پلاس، گوشی هوشمند Xiaomi Mi 10 نیز در دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و 1/1.33 اینچی ISOCELL HMX سامسونگ با مدل S5KHMX برای ثبت تصاویر کمک می‌گیرد. این حسگر در پسِ لنزی با دیافراگم f/1.7 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار گرفته است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد در دوربین اصلی از فوکوس خودکار لیزری خبری نیست و صرفا فوکوس خودکار تشخیص فاز در دسترس قرار دارد.

تفاوت اصلی حسگر S5KHMX با نمونه‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۲۰ اولترا / نوت ۲۰ اولترا به نوع فیلتر رنگی حسگر بازمی‌گردد؛ درحالی‌که پرچم‌داران کره‌ای‌ها با فیلتر رنگی نوناسل، هر ۹ پیکسل را ترکیب می‌کنند، فیلتر رنگی تتراسل روی حسگر S5KHMX هر ۴ پیکسل را با هدف دستیابی به تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی درهم می‌آمیزد؛ البته نرم‌افزار دوربین می ۱۰ عکس‌های دوربین اصلی را با انجام کراپ روی تصویر، با وضوح ۲۵ مگاپیکسل ذخیره می‌کند.

گالری عکس‌های دوربین اصلی با بزرگ‌نمایی 1X و 2X نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - بزرگراه مدرس نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - درخت پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - گنبد مینا پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X -  ساختمان و درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - مجسمه پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - فانوس دریایی پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - فلکه آب نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - گیاه پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 1X - میدان مشاهیر پارک آب و آتش عکس‌های ثبت‌شده با بزرگنمایی 1X دوربین اصلی شیائومی می ۱۰ نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - مجسمه پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - فانوس دریایی پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - ساختمان و درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - ساختمان و جرثقیل بزرگراه همت نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - بزرگراه مدرس نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - شناور پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - ساختمان پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی می 10 با بزرگنمایی 2X - پل طبیعت پارک آب و آتش عکس‌های ثبت‌شده با بزرگنمایی 2X دوربین اصلی شیائومی می ۱۰

متأسفانه دوربین‌های پرتره و تله‌فوتو در انحصار نسخه‌ی پرو قرار دارند؛ بنابراین گزینه‌ی 2X در رابط کاربری دوربین شیائومی می 10، در حقیقت کراپی از تصویر دوربین اصلی را تولید می‌کند.

مطابق آنچه با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می نوت ۱۰ تجربه کردیم، دوربین اصلی شیائومی می ۱۰ نیز در روشنایی روز، تجربه‌ی عکاسی فوق‌العاده‌ای به‌ارمغان می‌آورد. گستره‌ی دینامیکی وسیع، جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های زنده از جمله‌ی نقاط قوت مشترک اغلب عکس‌های ثبت‌شده با دوربین اصلی در حالت 1X هستند. دوربین شیائومی می ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض بدون کمک‌گرفتن از هوش مصنوعی عکاسی می‌کند؛ اما فعال‌سازی AI به‌ویژه در عکاسی از آسمان به‌رنگ‌های اشباع‌شده‌ای می‌انجامد.

همان‌طور که اشاره شد، شیائومی می ۱۰ از وجود دوربین تله‌فوتو بی‌بهره است؛ اما عکس‌های 2X این گوشی هوشمند که از طریق ایجاد کراپی روی تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی، سپس ذخیره‌ی آن با ابعاد ۲۵ مگاپیکسل به‌دست می‌آیند، عموما از حیث سطح جزئیات و نویز مطلوب هستند. از سوی دیگر گستره‌ی دینامیکی آن‌ها نیز با عکس‌های 1X برابری می‌کند.

شیائومی می ۱۰ از دوربین اولتراواید نیز بهره می‌برد؛ اما در مقایسه با می ۱۰ پرو هم وضوح حسگر به ۱۳ مگاپیکسل کاهش یافته، هم لنزی با دیافراگم تنگ‌ترِ f/2.4 مقابل حسگر قرار گرفته است. این لنز ۱۲ میلی‌متری میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین اولتراواید از فوکوس خودکار بهره نمی‌‌برد؛ بنابراین نمی‌توان آن را برای ثبت عکس‌های ماکرو به‌‌کار گرفت.

گالری عکس‌های دوربین اولتراواید نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - بزرگراه مدرس نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - درخت پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - فانوس دریایی بزرگراه آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - بزرگراه همت نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - ساختمان و درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید شیائومی می 10 - بزرگراه مدرس پارک آب و آتش

عکس‌های اولتراواید شیائومی می ۱۰ در طول روز و روشنایی آفتاب عموما رضایت‌بخش هستند؛ اما چه از حیث گستره‌ی دینامیکی، چه سطح جزئیات، یک پله پایین‌تر از عکس‌های دوربین اصلی قرار می‌گیرند.

شیائومی برای ثبت عکس‌های ماکرو دوربین مجزایی با حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز f/2.4 در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حسگر دوربین ماکرو پیکسل‌های نسبتا بزرگ ۱٫۷۵ میکرومتری در بطن خود دارد، از سوی دیگر وجود قابلیت فوکوس خودکار امکان عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک را فراهم می‌سازد. درحالی‌که ابعاد ۲ مگاپیکسلی عکس‌ها کمی مأیوس‌کننده است؛ اما وضوح آن‌ها عموما برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی کافی به‌نظر می‌رسد.

گالری عکس‌های ماکرو نمونه عکس دوربین ماکرو شیائومی می 10 - کابل پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین ماکرو شیائومی می 10 - ساعت G-Shock کاسیو نمونه عکس دوربین ماکرو شیائومی می 10 - درخت نمونه عکس دوربین ماکرو شیائومی می 10 - شیشه خرد شده

براثر ابعاد غول‌پیکر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می ۱۰ و دیافراگم گشوده‌ی f/1.7 لنز، وسعت ناحیه‌ی فوکوس آن بسیار محدود است؛ موردی که به ویژه در عکاسی از سوژه‌های نزدیک با خارج از فوکوس یا تار بودن بخش‌هایی از سوژه بیش‌از‌پیش نمایان می‌شود. در تصویر زیر می‌توان به مشکل یادشده پی برد؛ جایی‌که دوربین ماکرو مشکلات مربوط به محو شدن مرزهای سوژه را ندارد، جزئیات بیشتر و رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تری تولید می‌کند؛ اما سطح نویز آن بیشتر از تصویر کراپ‌شده‌ی دوربین اصلی است.

مقایسه جزئیات عکس دوربین ماکرو با تصویر کراپ شده دوربین اصلی شیائومی می ۱۰

می ۱۰ برای عکاسی پرتره از دوربین اصلی استفاده می‌کند؛ اما برای تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه از ماژول ۲ مگاپیکسلی مجزایی نیز کمک می‌گیرد. متأسفانه در حالت پرتره امکان تغییر میدان دید به 2X برای ثبت پرتره‌های طبیعی از چهره‌ی اشخاص وجود ندارد و عکس‌های پرتره صرفا در حالت 1X ثبت می‌شوند.

گالری عکس‌های پرتره و سلفی نمونه عکس پرتره شیائومی می 10 - کیوان هندی نمونه عکس پرتره شیائومی می 10 - گل نمونه عکس پرتره شیائومی می 10 - امیرعلی ندائی نمونه عکس پرتره شیائومی می 10 - مهرداد عیسی لو

پرچم‌دار اقتصادی شیائومی برای ثبت عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی شیائومی می ۱۰ 5G»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..