تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسل دوم واحد پردازش سریع AMD از حافظه DDR5 و گرافیک Navi 2 پشتیبانی می‌کند

درحال‌حاضر می‌دانیم شرکت AMD روی معماری جدیدی با لقب ون گوگ کار می‌کند؛ معماری که از پردازنده‌های سری ذن ۲ قدرت می‌گیرد و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۷ نانومتری شرکت TSMC طراحی و تولید خواهد شد. تقریبا معماری ون گوگ مشابه با آنچه خواهد بود که در سری رایزن ۳۰۰۰ مشاهده کردیم. انتظار می‌رود که معماری ون گوگ برای لپ‌تاپ‌های پایین‌رده و همچنین رایانه‌های شخصی استفاده شود.

در صورت صحت گزارش‌ها معماری ون گوگ به اولین واحد پردازش سریع (APU) شرکت AMD ختم می‌شود که از حافظه‌های DDR5 و نوع متناسب با لپ‌تاپ و گجت‌های قابل حمل آن (LPDDR5) پشتیبانی می‌کند. در توضیح حافظه‌های DDR5 باید گفت که نسبت به DDR4 تا دوبرابر سریع‌تر هستند. بااین‌حال SK Hynix انتقال داده‌ای با سرعت ۸،۴۰۰ مگاتبادل بر ثانیه (8,400 MT/s) را پیشنهاد می‌دهد که سه‌برابر سرعت انتقال داده DDR4 است.

چگالی چهاربرابر، نیاز به ولتاژ کمتر و دو برابر شدن معیار Prefetch Length از دیگر مزیت‌های DDR5 در مقایسه با DDR4 محسوب می‌شوند. واحد پردازش سریع یا APU حساسیت بسیاری نسبت به سرعت حافظه دارند؛ زیرا واحدهای پردازش گرافیکی یکپارچه دسترسی به حافظه مخصوص VRAM ندارند. با این حساب، ارتقای حافظه از DDR4 به DDR5 به بهبود عملکرد گرافیکی دستگاه کمک شایانی خواهد کرد.

AMD برای افزایش توان دستگاه در انجام امور گرافیکی یا تجربه بازی‌های سبک از معماری Navi 2 نیز درکنار ون گوگ بهره برده است تا توان دستگاه‌های مجهز به چنین پردازنده‌هایی از نظر محاسبه داده‌های گرافیکی افزایش یابد. انتظار می‌رود پردازنده‌های مبتنی بر معماری ون گوگ AMD و تایگر لیک و آلدر لیک اینتل، به‌سرعت جایگزین پردازنده‌های گرافیکی پایین‌رده شوند.

مقاله‌های مرتبط:

چنین اتفاقی دور از ذهن نیست؛‌ زیرا تحلیلگران معتقد هستند که نه‌تنها از نظر عملکرد، بلکه از نظر هزینه نیز چنین پردازنده‌هایی به‌مراتب بهتر از پردازنده‌های گرافیکی موجود در بازار خواهند بود. در هر صورت از نظر زمان عرضه هنوز مشخص نیست که واحد پردازش سریع جدید AMD چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؛ اما با درنظرگرفتن عرضه سری پیشین در ماه ژانویه می‌توان انتظار داشت که در بازه زمانی مشابه شاهد ورود نسل جدید APU شرکت AMD به بازار باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسل دوم واحد پردازش سریع AMD از حافظه DDR5 و گرافیک Navi 2 پشتیبانی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..