تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانن EOS C70 با مانت RF رونمایی شد

پس از هفته‌ها شایعه و گزارش‌های غیررسمی، کانن سرانجام نخستین دوربین سری Cinema EOS مجهز به مانت RF را رونمایی کرد. دوربین جدید کانن Canon 4K EOS C70 نامیده می‌شود و حسگر باکیفیتی دارد. درکنار این دوربین، کانن اسپیدبوستر EF به RF جدید معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد از تمامی مزیت‌های لنزهای فول‌فریم مانت EF روی حسگر ۳۵ میلی‌متری Super دوربین EOS C70 بهره ببرند. براساس اعلام رسمی، EOS C70 نخستین دوربین کانن است که مانت RF دارد؛ به‌همین‌دلیل، کانن آن را «پلی یکپارچه بین دوربین‌های سری EOS و Cinema EOS» خطاب می‌کند.

نمای پشت دوربین کانن EOS C70 نمایشگر LCD

دوربین جدید کانن به‌لطف داشتن بدنه‌ای یکپارچه و مانت RF، کوچک‌ترین دوربین سری Cinema EOS تا زمان نگارش این مقاله به‌حساب می‌آید و همین موضوع باعث می‌شود استفاده از آن هنگام حرکت، ساده‌تر از نسل‌های قبل باشد. به‌علاوه، می‌توان از Canon 4K EOS C70 برای اهدافی دیگر نظیر ساخت مستند یا گردآوری محتوا برای اخبار یا ویدئوهای چندنفره استفاده کرد. اگر فیلم‌ساز هستید، کانن به‌وضوح از شما می‌خواهد به‌جای رفتن سراغ EOS R5، این دوربین جدید را تهیه کنید؛ چراکه EOS R5 قابلیت فیلم‌برداری 8K ارائه می‌دهد. اگر به استفاده از Cinema EOS تمایل دارید، بهتر است بدانید دوربین جدید این خانواده قابلیت‌های کاربردی متنوعی دارد. 

نیم رخ دوربین کانن EOS C70

EOS C70 برای ثبت تصاویر از حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری DGO، مخفف Dual Gain Output، بهره می‌گیرد. طبق ادعای کانن، سیستم Dual Gain Output در حسگر دوربین EOS C70 می‌تواند حداکثر ۱۶ استاپ گستره‌ی داینامیکی ثبت کند. سیستم DGO برای دستیابی به این هدف، هر پیکسل را به دو دیود مجزا مجزا تقسیم می‌کند. تقسیم هر پیکسل به دو دیود با هدفی مشخص انجام می‌شود و به دوربین کانن کمک می‌کند هم‌زمان دو عکس را از یک صحنه با جزئيات متفاوت ثبت کند: یکی از این تصاویر جزئیات سوژه‌های موجود در سایه را در اولویت قرار می‌دهد و برای کاهش نویز در محیط‌های کم‌نور تلاش می‌کند و تصویر دیگر روی اشباع رنگ و قسمت‌های روشن تمرکز می‌کند.

نمای جلو دوربین کانن EOS C70 بدون لنز

در این حالت، دوربین جدید کانن می‌تواند ویدئوهایی با حداکثر وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کند‌ و با استفاده از کراپ سوپر ۱۶ (Super 16)، سراغ ضبط ویدئوهای 2K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه می‌رود. همچنین درصورت تمایل، می‌توانید گستره‌ی داینامیکی وسیع یادشده را غیرفعال و ویدئوهای 4K/120fps یا 2K/180fps ضبط کنید. دیگر مشخصه‌های مهم دوربین Canon 4K EOS C70 فناوری فوکوس خودکار دوال پیکسل، سیستم‌ لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی، پشتیبانی از Canon Log 2 و Canon Log 3 Gamma و دو درگاه کارت حافظه‌ی SD است که می‌توانند هم‌زمان کدک‌ها و وضوح‌های متفاوتی را ضبط کنند.

افزون‌براین، دوربین کانن از دو ورودی صدای مینی XLR و یک درگاه تمام‌اندازه‌ی HDMI و سیستم فیلتر ND داخلی بهره می‌برد که استاپ‌های دو، چهار، شش، هشت و دَه را به‌صورت پیش‌فرض ارائه می‌دهد. کانن می‌گوید دوربین جدیدش محدودیتی برای ضبط ویدئو ندارد و قطعا چنین دوربینی باید سیستم خنک‌کننده‌ی مناسب داشته باشد. کانن EOS C70 بدنه‌ای بزرگ دارد و باتری خارجی آن در جایگاه خاصی قرار می‌گیرد و به فنی بزرگ در پشت صفحه‌نمایش LCD مجهز است. کانن می‌گوید فن پشت صفحه‌نمایش LCD باعث نمی‌شود دوربین از حالت ضدآب‌بودن دربیاید. 

اسپیدبوستر کانن EF-to-RF Speedbooster

درکنار دوربین یادشده، کانن آداپتوری اپتیکال نیز با نام EF-EOS R 0.71x معرفی کرد. درواقع، این محصول اسپیدبوستری با مانت EF به RF و بزرگ‌نمایی ۰٫۷۱ برابری است. آداپتور مذکور مخصوص دوربین C70 است و ازطریق فلنجی استاندارد به آن متصل و سپس با دو براکت پیچ‌دار، به بدنه محکم می‌شود. همان‌طور‌که انتظار داشتیم، آداپتور اپتیکال EF-EOS R 0.71x می‌تواند تمام تصویر فول‌فریم لنز EF را کوچک کند و آن را با حسگر ۳۵ میلی‌متری دوربین کانن تطبیق دهد. از‌آنجاکه این آداپتور نور جذب می‌کند، هم‌زمان حساسیت را به‌میزان یک استاپ ارتقا می‌دهد. 

پیش‌فروش دوربین Canon EOS C70 با قیمت ۵،۵۰۰ دلار آغاز شده است و این دوربین نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) به بازار عرضه می‌شود. این در حالی است که EF-EOS R 0.71x تا دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) از راه نخواهد رسید؛ اما هم‌اکنون امکان پیش‌خرید محصول با قیمت ۶۰۰ دلار وجود دارد. 

قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین‌های DSLR، بدون آینه و دیگر محصولات کانن نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانن EOS C70 با مانت RF رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..