تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف سیگار توانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می‌کند

محمد دریجانی درباره تأثیر مصرف سیگار بر دندان‌ها افزود: هنگامی که دهان شما قادر به مبارزه با عفونت نیست، پلاک و باکتری‌ها زیاد می‌شوند. این امر منجر به بروز مشکلات مختلفی از جمله زرد شدن دندان‌ها تا افتادن آن‌ها و نیاز به انجام روت کانال می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم ایمنی دفاعی بدن در فرد سیگاری ضعیف می‌شود. گردش خون در دهان افراد سیگاری به شدت کاهش می‌یابد. همچنین ذرات موجود در تنباکو همچنین می‌تواند دندان‌ها را دچار سایش کرده و پوشش محافظتی مینای دندان را از بین ببرد.

عضو کمیته بیمه سلامت اظهار کرد: نه تنها سیگار، بلکه حتی تنباکوی بدون دود نیز می‌تواند به دهان آسیب برساند. علاوه بر اثرات مصرف سیگار روی دندان‌ها و لثه‌ها، این عادت می‌تواند اثرات مضر دیگری بر سلامت دهان داشته باشد. سیگار کشیدن، خطر ابتلاء به سرطان دهان از جمله سرطان زبان را افزایش می‌دهد. غدد بزاقی ممکن است ملتهب شوند. همچنین احتمال بروز لکوپالاکیا یا تکه‌های سفید داخل دهان افزایش می‌یابد.

دریجانی گفت: کاشت ایمپلنت‌های دندانی در افراد سیگاری احتمال موفقیت کمتری دارد. از دست دادن استخوان ممکن است در فک وجود داشته باشد و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا پس از عمل جراحی دهان بهبود یابید. این مسئله به ویژه مشکل ساز است، زیرا احتمالاً نیاز بیشتری به انجام جراحی دهان و دندان برای رفع مشکلات مربوط به سیگار کشیدن وجود دارد.

۴۷۲۳۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف سیگار توانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..