تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سوپ خرمالو؛ پیش‌غذای خوشمزه پاییزی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ماخرمالوی نارنجی رنگ و خوشمزه را با مربا و دسر‌هایی می‌شناسیم که با کمکش آماده می‌شوند؛ اما غذا‌هایی که از خرمالو در دستور پختشان استفاده می‌شود با وجود لذیذ بودن، کم‌تر شناخته شده هستند. سوپ خرمالو رسپی جدیدی است که دستور پخت‌های متنوعی برای آن وجود دارد. این رسپی یکی از بهترین و لذیذ‌ترین ترکیب‌های ممکن برای سوپ است که وقتی با ادویه‌های خوشمزه ترکیب می‌شود طعمی نزدیک به سوپ کدو حلوایی دارد. خرمالو مدت زمان کمی در بازار موجود است پس آستین بالا بزنید و با کمک طرز تهیه سوپ خرمالو که در ادامه آورده‌ایم، این پیش‌غذای پاییزی خوش‌عطر را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ خرمالو

روغن زیتون یک و یک دوم قاشق غذاخوری
هویج (نگینی خرد شده) دو سوم پیمانه
ساقه کرفس (خرد شده) دو سوم پیمانه
پیاز (نگینی خرد شده) دو سوم پیمانه
سیب زمینی شیرین (نگینی خرد شده) یک عدد یزرگ
خرمالو شش عدد
آب سبزیجات یا مرغ پنج پیمانه
زردچوبه یک دوم قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل یک و یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
پرک بادام به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

طرز تهیه سوپ خرمالو

یک قابلمه بزرگ بردارید، داخل آن روغن بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. کرفس، هویج و پیاز را داخل قابلمه بریزید و بپزید تا سبزیجات کمی نرم شوند و پیاز‌ها شفاف شوند.

خرمالو‌ها را از پایین به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت گوشتی آن‌ها را با قاشق خارج کنید. اگر خرمالو‌ها هسته داشتند، هسته آن را جدا کنید و دور بیاندازید.

سیب‌زمینی شیرین و خرمالو را داخل قابلمه بریزید و پنج دقیقه زمان بدهید تا کمی پخته شوند.

زردچوبه و زنجبیل را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید.

آب سبزیجات یا مرغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید شعله را کم کنید تا مواد با هم بجوشند. در قابلمه را بگذارید و حداقل ۳۰دقیقه صبر کنید تا سیب‌زمینی شیرینی بپزد.

مواد را داخل مخلوط کن بریزید و آن‌ها را پوره کنید. پوره را داخل قابلمه برگردانید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و سوپ را بچشید.


چند نکته

اگر سوپ غلیظ شده بود با کمی آب سبزیجات یا آب معمولی آن را رقیق کنید. اجازه بدهید قابلمه ۱۵ دقیقه روی گاز بماند تا سوپ کاملا جا بیفتد.
اگر دوست دارید سوپ دلخواهتان را با میوه‌ها و سبزیجات پاییزی آماده کنید، می‌توانید از کدو حلوایی هم استفاده کنید. سوپ کدو حلوایی، یکی از پیش‌غذا‌های محبوب پاییزی است.
سوپ را داخل ظرف سرو بریزید و پرک بادام روی آن بپاشید. اگر دوست دارید می‌توانید کمی نان کنار ظرف سرو قرار دهید.
اگر خرمالو‌های شما رسیده هستند یا له شده‌اند می‌توانید آن‌ها را شب قبل داخل فریزر قرار دهید و وقتی آن‌ها را خارج کردید کمی صبر کنید تا گرم‌تر شوند. سپس گوشت آن‌ها را با کمک قاشق یا اسکوپ بستنی جدا کنید.
اگر خرمالو‌های شما بسیار کال و سفت هستند آن‌ها را به همراه یک موز یا سیب داخل پاکت کاغذی قرار دهید تا فرآیند رسیدن سریع‌تر شود.
به جای مخلوط کن می‌توانید از غذاساز یا گوشت‌کوب برقی استفاده کنید.
آب سبزیجات هماهنگی بیشتری با طعم این سوپ دارد. فقط اگر به آب سبزیجات یا عصاره آن ندارید از آب مرغ استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سوپ خرمالو؛ پیش‌غذای خوشمزه پاییزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..