تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع‌بندی مراسم ایگنایت 2020 مایکروسافت

مایکروسافت همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بود، مراسم ایگنایت ۲۰۲۰ (Microsoft Ignite 2020) را به‌صورت کاملا دیجیتالی برگزار کرد. ایگنایت همه‌ساله تمرکز ویژه‌ای روی مباحث نرم‌افزاری دارد و ایگنایت ۲۰۲۰ هم از این قاعده مستثنی نبود. مراسم‌هایی که مایکروسافت با نام ایگنایت برگزار می‌کند، مخصوص افراد حرفه‌ای حوزه‌ی فناوری اطلاعات (IT)، معماران، توسعه‌دهندگان و فعالان حوزه‌ی داده است تا بتوانند به جدیدترین ابزارهایی که شرکت ردموندی طراحی کرده دسترسی پیدا کنند، آموزش‌های عمیق دریافت کنند و سؤالات مدنظر خود را از متخصصان مایکروسافت بپرسند و جواب را بگیرند.

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، مایکروسافت در جریان برگزاری ایگنایت ۲۰۲۰ اخبار مهم و متعددی درباره‌ی محصولات و سرویس‌های سازمانی خود اعلام کرد. اخبار اعلام‌شده توسط مایکروسافت سرویس‌هایی همچون مایکروسافت تیمز و آژور و مرورگر اج را شامل می‌شود. در ادامه مهم‌ترین اخبار اعلام‌شده در جریان برگزاری همایش ایگنایت را مرور می‌کنیم.

مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز

مایکروسافت طی ماه‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سرویس ارتباطی تیمز نشان داده و این موضوع را در جریان برگزاری ایگنایت ۲۰۲۰ هم شاهد بودیم. شرکت ردموندی در جریان برگزاری همایش امسال اعلام کرد مایکروسافت تیمز قرار است میزبان چند قابلیت جدید شود. این قابلیت‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند جلسات آنلاین را لذت‌بخش‌تر کنند.

مایکروسافت چند ماه پیش قابلیتی تحت عنوان Together Mode برای تیمز معرفی کرده بود که می‌توانست با استفاده از هوش مصنوعی، تصویر را برش و افراد مختلف را به‌صورت دیجیتالی درکنار یکدیگر قرار دهد. این قابلیت باعث می‌شد که حس کنید واقعا در اتاق کنفرانس یا کلاس درس نشسته‌اید. مایکروسافت در مراسم ایگنایت اعلام کرد قابلیت Together Mode تا پیش از پایان سال جاری میلادی میزبان صحنه‌هایی جدید شامل سالن تئاتر، اتاق کنفرانس و کافی‌شاپ می‌شود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد قصد دارد با استفاده از فناوری یادگیری ماشین، شرکت‌کنندگان در جلسه‌های ویدئویی را به‌صورت خودکار روی صندلی‌های مجازی قرار دهد؛ صرف‌نظر از اینکه شرکت‌کنندگان چقدر به دوربین نزدیک یا از دوربین دور باشند. این قابلیت باعث می‌شود برقراری جلسه‌ی ویدئویی ازطریق تیمز، واقع‌گرایانه‌تر باشد. 

شرکت ردموندی همچنین اعلام کرد به کاربران امکان می‌دهد طرح‌بندی داخلی تیمز را سفارشی‌سازی کنند. این قابلیت، کاربر را قادر می‌سازد خودش انتخاب کند که به‌هنگام حضور در جلسه‌ی ویدئویی، چه آیتم‌هایی روی صفحه‌ی اصلی تیمز به‌نمایش دربیایند. برای مثال همان‌طور که در این اسکرین‌شات می‌توانید ببینید، وقتی که یکی از افراد حاضر در جلسه، اسلاید پاورپوینت را نمایش دهد، ویدئوی مربوط به خود فرد، در جلوی اسلاید به‌نمایش درمی‌آید.

مایکروسافت اعلام کرد یکی از موردانتظارترین قابلیت‌های تیمز یعنی اتاق‌های Breakout، ماه آینده‌ی میلادی دردسترس قرار می‌گیرد. برگزارکننده‌ی جلسه می‌تواند شرکت‌کنندگان را به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم کند و در بین این گروه‌ها جابه‌جا شود و درصورتی‌که تمایل داشت، برخی از اخبار را صرفا به یکی از این گروه‌ها اعلام کند. 

مایکروسافت در جریان برگزاری مراسم ایگنایت ۲۰۲۰ اعلام کرد قابلیت برقراری تماس در اپلیکیشن تیمز بهبود پیدا می‌کند. طبق اعلام ردموندی‌ها مخاطبان، پیام‌های صوتی و تاریخچه‌ی تماس‌ها در قالب رابط کاربری ساده‌ به‌صورت یک‌جا نشان داده می‌شود. در این صفحه‌ی جدید می‌توانید با یک کلیک، تماس جدیدی را آغاز کنید یا به تماس پیشین بازگردید. مایکروسافت همچنین از اضافه شدن قابلیت Collaborative Calling به تیمز خبر می‌دهد. Collaborative Calling به کاربران امکان می‌دهد یک صف تماس (Call Queue) را به کانال تیمز اضافه کنند.

ردموندی‌ها درکنار این‌ها از اضافه‌شدن قابلیت‌های محبوب تماس به تماس‌های یک‌درمقابل‌یک خبر می‌دهند که شامل مواردی مثل زیرنویس هم‌زمان و ضبط تماس می‌شوند. مایکروسافت به‌طور کلی در مراسم ایگنایت، اهمیت خاصی برای تیمز قائل بود. تیمز امروزه بستری برای برقراری تماس‌های ویدئویی باکیفیت به‌حساب می‌آید، اما بسیاری از افراد از تیمز به‌عنوان ابزاری برای همکاری نیز استفاده می‌کنند. مایکروسافت در همین راستا قابلیت‌های جدیدی برای تیمز با محوریت همین همکاری‌ها معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین ابزارها، دستیار برنامه‌ریزی شیفت‌های کاری است. 

لوگو مایکروسافت آژور / Microsoft Azure

مایکروسافت آژور

مایکروسافت در جریان برگزاری همایش ایگنایت، سرویسی جدید تحت عنوان «خدمات ارتباطی آژور» (Azure Communication Services) معرفی کرد که از آن به‌‌عنوان پلتفرمی کاملا مدیریت‌شده برای برقراری ارتباطات یاد می‌شود. Azure Communication Services به تمامی توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد قابلیت‌هایی همچون تماس صوتی و ویدئویی، چت و پیامک را با استفاده از تنها چند خط کد، به اپلیکیشن‌های موبایلی، اپلیکیشن‌های دسکتاپ و وب‌سایت‌ها اضافه کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از دیگر سرویس‌های آژور نظیر Azure Cognitive Services برای بهبود تجربه‌ی ارتباطی ارائه‌شده توسط اپلیکیشن‌شان بهره بگیرند.

 قابلیت تماس صوتی و ویدئویی ارائه‌شده توسط Azure Communication Services تأخیر بسیار کمی دارد و دست توسعه‌دهنده را برای طراحی رابط کاربری باز می‌گذارد. مایکروسافت می‌گوید Azure Communication Services این امکان را فراهم می‌کند که توسعه‌دهنده قابلیت جابه‌جایی فوری را در بین تماس صوتی و ویدئویی در اپلیکیشنش بگنجاند. قابلیت چت Azure Communication Services باعث می‌شود امکان چت کردن در هر اپلیکیشنی با استفاده از یک کلیک فراهم شود. مایکروسافت می‌گوید Azure Communication Services ازطریق قابلیت چت، هزینه‌های توسعه‌دهنده را به‌شکلی محسوس کاهش می‌دهد.

مایکروسافت سال گذشته Azure Arc را معرفی کرد؛ Azure Arc قابلیت‌های مدیریتی پلتفرم آژور را به تمامی زیرساخت‌ها اضافه می‌کرد و امکان اجرای سرویس‌های آژور را در همه‌جا ارائه می‌داد. در جریان برگزاری مراسم ایگنایت ۲۰۲۰، مایکروسافت اعلام کرد Azure Arc برخی بهبودها به‌خود می‌بیند و میزبان ابزارهایی نظیر Azure SQL Managed Instance می‌شود تا قابلیت‌های بیشتری ارائه دهد.

مدتی پیش در گزارشی اعلام شد مایکروسافت در حال کار روی سرویس جدید مبتنی‌بر پلتفرم آژور برای رقابت با AWS Ground Station است. در همین راستا مایکروسافت در ایگنایت ۲۰۲۰ سرویسی تحت عنوان Azure Orbital معرفی کرد. Azure Orbital سرویسی مدیریتی است که امکان دسترسی به قابلیت‌های ارتباطی ماهواره‌های فیزیکی را ارائه می‌دهد. Azure Orbital به مشتریان امکان می‌دهد به‌سرعت داده‌هایی را که از فضا به‌دست رسیده است تحلیل کنند. مشتریان با دسترسی به اینترنت فیبر نوری پرسرعت با تأخیر کم و البته سرویس‌های ابری مایکروسافت می‌توانند به مجموعه‌داده‌های عظیم ماهواره‌ای دست پیدا کنند. Azure Orbital فعلا به‌صورت محدود دردسترس برخی مشتریان منتخب مایکروسافت قرار دارد. 

مایکروسافت در سال گذشته‌ی میلادی سرویس واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) جدیدی را برپایه‌ی آژور معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌داد اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی میان‌‌پلتفرمی بسازند. Azure Spatial Anchors و Azure Remote Rendering دو سرویسی هستند که از مدت‌ها پیش توسط مایکروسافت ارائه می‌شوند.

شرکت ردموندی در جریان برگزاری مراسم ایگنایت، از آغازبه‌کار Azure Object Anchors هم خبر داد. Azure Object Anchors به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد به‌صورت خودکار، اشیاء دنیای واقعی را در قالب فناوری واقعیت ترکیبی تشخیص دهند و ردیابی کنند. این سرویس جدید امکان ردیابی یک شیء به‌خصوص یا مجموعه‌ای از آن‌ها را ارائه می‌دهد. تا پیش از ارائه‌ی سرویس جدید، توسعه‌دهندگان به‌طور معمول به کدهای QR وابسته بودند.

مایکروسافت مدت‌ها پیش سرویسی تحت عنوان Microsoft Premonition راه‌اندازی کرده بود. Microsoft Premonition بخشی از پروژه‌ی Microsoft Research به‌حساب می‌آمد که هدف مهمی دنبال می‌کرد؛ شرکت ردموندی ازطریق سرویس موردبحث به‌دنبال نظارت دقیق و مقیاس‌پذیر بر محیط‌زیست بود تا تهدیدات مربوط به بیماری‌ها را زودتر از فرا رسیدن بیماری، متوجه شود. Microsoft Premonition را می‌توانیم ترکیبی از نرم‌افزار و سخت‌افزار و فناوری‌ها و سرویس‌ها به‌حساب بیاوریم.

مایکروسافت در بخشی از مراسم ایگنایت اعلام کرد Microsoft Premonition را از حالت تحقیقاتی خارج می‌کند و به‌زودی آن را دردسترس شرکای تجاری قرار می‌دهد. Microsoft Premonition قرار است با مؤسسه‌های دانشگاهی معتبر همکاری کند. Microsoft Premonition را می‌توانیم سیستمی خطاب کنیم که می‌تواند عوامل بالقوه‌ی بیماری‌زا را پیش از اینکه باعث ایجاد بیماری‌های گسترده شوند،‌ شناسایی کند. این سیستم شامل پلتفرم‌های رباتیک برای نظارت و نمونه‌برداری هوشمند از ناقلین بیماری نظیر پشه‌ها می‌شود.

یکی دیگر از اخبار مهمی که در جریان برگزاری کنفرانس ایگنایت ۲۰۲۰ اعلام شد، این بود که مایکروسافت توانسته مجوز انحصاری مدل پردازش زبان GPT-3 را که یکی از دستاوردهای انقلابی شرکت OpenAI با اتکا بر هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید دریافت کند. GPT-3 برنامه‌ی خلق خودکار متن است. مایکروسافت در تلاش است از توانایی‌های فوق‌العاده‌ی GPT-3 برای بهبود پلتفرم آژور استفاده کند.

نمای جلو سرفیس هاب 2 اس 85 اینچ / Surface Hub 2S

سخت‌افزار

هولولنز یکی از مهم‌ترین محصولات سخت‌افزاری ساخته‌شده توسط مایکروسافت است. در مراسم بیلد ۲۰۲۰ بود که مایکروسافت اعلام کرد هولولنز ۲ در پاییز ۲۰۲۰ روانه‌ی ۱۵ کشور جدید می‌شود. پس از مدت‌ها انتظار، شرکت ردموندی در جریان برگزاری ایگنایت ۲۰۲۰ اعلام کرد که هولولنز ۲ اکنون در ایتالیا، هلند، سوئیس، اسپانیا، اتریش، سوئد، فنلاند، نروز، دانمارک، بلژیک، پرتغال، لهستان، سنگاپور، هنگ کنگ و تایوان دردسترس قرار دارد. مایکروسافت همچنین از همکاری تجاری نزدیک با یک شرکتِ به‌خصوص برای تولید دستگاه‌های مجهز به فناوری عمق‌سنجیِ سه‌بعدی Azure Kinect خبر داد. 

نمایشگرهای بزرگ و پیشرفته‌ی خانواده‌ی سرفیس هاب همواره جزو محصولات موردتوجه بوده‌اند. مایکروسافت در جریان برگزاری همایش ایگنایت اعلام کرد سرفیس هاب 2S که نمایشگر ۸۵ اینچ دارد هم‌اکنون برای پیش‌خرید در ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس قرار گرفته است. مشتریان تجاری در آمریکا از ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) به محصول موردبحث دسترسی پیدا خواهند کرد. مایکروسافت همچنین اعلام کرد سرفیس هاب 2S با ویندوز ۱۰ پرو و ویندوز ۱۰ اینترپرایز عرضه می‌شود. شرکت ردموندی همچنین از انتشار به‌روزرسانی Team 2020 ویندوز ۱۰ برای سرفیس هاب 2S خبر داد. قیمت سرفیس هاب 2S برابربا ۲۱٬۹۹۹٫۹۹ دلار است. 

لوگو رنگی مایکروسافت اج / Microsoft Edge در پس زمینه خاکستری

مایکروسافت اج

مایکروسافت از زمان آغازبه‌کار رسمی نسخه‌ی کرومیوم اج همواره در تلاش بوده این مرورگر وب را بهبود بخشد و قابلیت‌هایی جدید به آن اضافه کند. در جریان برگزاری مراسم ایگنایت ۲۰۲۰، مایکروسافت برخی ویژگی‌های جدید برای اج معرفی کرد. به‌لطف تغییرات اعمال‌شده، مایکروسافت اج از این پس می‌تواند به‌شکلی امن‌تر بستر همکاری از راه دور را فراهم کند.

مایکروسافت از اضافه شدن ابزار MAM به اج خبر می‌دهد؛ MAM به مدیران IT امکان می‌دهد به‌طور انتخابی اپلیکیشن‌های جداگانه‌ی مربوط به کار را مدیریت کنند، بدون اینکه نیازی به کنترل کل دستگاه وجود داشته باشد. مدیران IT همچنین می‌توانند جست‌و‌جویی را که کاربر ازطریق پروفایل کاری خود در مایکروسافت اج انجام می‌دهد مدیریت کنند. طبق گفته‌ی ردموندی‌ها،‌ مایکروسافت اج نخستین مرورگر دنیا است که از سیاست‌های Microsoft Endpoint Data Loss Prevention پشتیبانی می‌کند (این سرویس برای شناسایی و محافظت از آیتم‌های حساس در مایکروسافت ۳۶۵ کاربرد دارد).

در آینده‌ای نزدیک مدیران IT خواهند توانست درصورت تمایل به نسخه‌ی پیشین اج بازگردند. مایکروسافت می‌گوید این قابلیت را بدین دلیل دردسترس قرار می‌دهد که ممکن است نصب نسخه‌ی جدید اج، برخی مشکلات برای سازمان‌ها ایجاد کند. درکنار این‌ها WebView2 قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰،‌ به‌صورت عمومی برای ++C و C و دات‌نت دردسترس قرار گیرد. افزون‌بر این‌ها مایکروسافت می‌گوید افزونه‌ی Microsoft Edge DevTools برای ویژوال استودیو کد اکنون به‌صورت عمومی قابل‌دسترس است.

مایکروسافت همچنین از اعمال برخی بهبودهای عمومی در اج خبر داد تا تجربه‌ی وب‌گردی با این مرورگر، لذت‌بخش‌تر شود. ظاهرا به‌زودی کاربران اج خواهند توانست امضاهای دیجیتالی موجود در فایل‌های PDF را مشاهده و اعتبارسنجی کنند. همچنین جدول‌های تعاملی محتوا قرار است در PDFخوان داخلی اج دردسترس قرار گیرد؛ این قابلیت، کاربران را قادر می‌سازد به‌سرعت به بخش خاصی از PDF منتقل شوند.

کاربران مایکروسافت اج همچنین خواهند توانست یادداشت‌های مدنظر خود را به فایل‌های PDF اضافه کنند. هنگامی که کاربر مشغول انجام تحقیق است، یادداشت‌برداری می‌تواند کار بسیار مفیدی باشد. اگر تمایل دارید فایل‌های کاری خود را سریع‌تر از قبل پیدا کنید خبر خوبی برای شما داریم؛ اج قرار است میزبان میانبر Microsoft Search شود. صرفا کافی است عبارت work را در نوار آدرس مایکروسافت اج تایپ و کلید Tab را فشار دهید تا فرایند جست‌و‌جو آغاز شود. 

مایکروسافت 365 / Microsoft 365

مایکروسافت ۳۶۵

مایکروسافت ماه‌ها پیش اعلام کرد تغییراتی عمده در دستیار صوتی کورتانا ایجاد و وظایف جدیدی برای آن تعریف می‌کند. یکی از اصلی‌ترین اهداف جدیدی که مایکروسافت با کورتانا دنبال می‌کند، ادغام این دستیار صوتی با اپلیکیشن‌های متعددی است که امروزه توسط شرکت ردموندی دردسترس قرار دارند. مایکروسافت قصد دارد کورتانا را به‌شکلی گسترده‌تر به تیمز اضافه کند. به‌لطف کورتانا کاربران می‌توانند ازطریق دستور صوتی وارد کنفرانس‌های مجازی شوند، تماس برقرار کنند، پیام متنی بفرستند، فایل به‌اشتراک بگذارند و کارهای دیگر انجام دهند. با درنظرگرفتن الزامات بهداشتی امروزی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، دستیار صوتی کورتانا اهمیت دوچندانی برای مایکروسافت تیمز پیدا می‌کند.

کورتانا می‌تواند ایمیل‌های روزانه‌ی کاربران سازمانی مایکروسافت ۳۶۵ را خلاصه کند (این قابلیت فعلا مخصوص زبان انگلیسی است). کورتانا همچنین به‌زودی با Microsoft To Do ادغام خواهد شد. Play My Emails قابلیتی در او‌ت‌لوک است که به‌لطف کورتانا به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های دریافتی را بشنوید. مایکروسافت اعلام کرد قابلیت Play My Emails از ماه‌های آینده در استرالیا و کانادا و ایالات متحده و هند دردسترس قرار می‌گیرد (فعلا به‌زبان انگلیسی).

کورتانا در ابتدا به‌عنوان دستیار صوتی ویندوز ۱۰ آغازبه‌کار کرد و گرچه امروزه نقشش در ویندوز ۱۰ کمرنگ شده، اما مایکروسافت هنوز هم توجهی خاص به آن نشان می‌دهد. شرکت ردموندی‌ در همین راستا از اعمال برخی به‌روزرسانی‌ها در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ کورتانا خبر داد. مایکروسافت در کنفرانس ایگنایت قابلیت‌های جدیدی برای Microsoft Endpoint Manager معرفی کرد که یکی از آن‌ها Microsoft Tunnel نام دارد. Microsoft Tunnel را می‌توانیم راهکاری مناسب و امن برای برقرای ارتباط بین دستگاه‌های اندروید و iOS با برخی اپلیکیشن‌ها به‌حساب بیاوریم. Microsoft Tunnel از VPNهایی که کل دستگاه را پوشش می‌دهند یا اینکه صرفا در برخی اپلیکیشن‌های خاص به‌کار می‌افتند پشتیبانی می‌کند.

ردموندی‌ها همچنین اعلام کردند از Shared iPad for Business پشتیبانی می‌کنند. یکی دیگر از اخباری که مایکروسافت اعلام کرد، اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به نسخه‌ی اندروید و iOS آگوست‌لوک بود. قابلیت‌های جدید شامل مواردی مثل نوشتن ایمیل‌های جدید ازطریق دستور صوتی، امکان واکنش‌نشان‌دادن به ایمیل‌ها و امکان راه‌اندازی حساب‌های کاری به‌شکلی ساده ازطریق کد QR می‌شود.

 SharePoint Syntex سرویس جدیدی از سوی مایکروسافت است که از هوش مصنوعی برای ارائه‌ی امکاناتی همچون درک محتوا استفاده می‌کند. مایکروسافت در ایگنایت اعلام کرد SharePoint Syntex نخستین زیرمجموعه‌ی پروژه‌ی Cortex به‌حساب می‌آید که به‌صورت عمومی دردسترس قرار می‌گیرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد Microsoft Defender قرار است راهکار امنیتی یکپارچه‌ی ارائه‌شده توسط شرکت ردموندی باشد که شامل قابلیت‌های امنیتی مایکروسافت ۳۶۵ و آژور خواهد بود. Microsoft Defender می‌تواند تهدیدهای امنیتی را شناسایی و از آن‌ها جلوگیری کند.

ردموندی‌ها همچنین نام برخی از سرویس‌های امنیتی خودشان را تغییر دادند؛ بدین ترتیب Microsoft Threat Protection از این پس Microsoft 365 Defender نام دارد، Microsoft Defender Advanced Threat Protection با نام Microsoft Defender for Endpoint شناخته می‌شود و Office 365 Advanced Threat Protection را از این پس باید Microsoft Defender for Office 365 خطاب کرد. مایکروسافت درکنار این‌ها ویجت جدید وان‌درایو را برای کاربران iOS 14 معرفی کرد. نسخه‌ی iOS وان‌درایو همچنین به صفحه‌ی هوم جدیدی مجهز شده است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی همایش ایگنایت ۲۰۲۰ چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع‌بندی مراسم ایگنایت 2020 مایکروسافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..