تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات جدید از رصد ناو آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه

سردار تنگسیری فرمانده نیروی‌دریایی سپاه در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: نیروهای دریایی سپاه و ارتش در راستای همدیگر هستند ما تحت فرمان فرماندهی کل قوا و زیر چتر دو ستاد عملیاتی و ستادی یعنی ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم الانبیا هستیم. 

وی افزود: آنها تقسیم کاری کردند که خلیج فارس در حوزه ماموریتی سپاه است البته ما در دریایی عمان هم پایگاه داریم و در شمال کشور هم یک پایگاه و یک دانشگاه داریم. ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا تقسیم کار مشخصی بین دو نیروی دریایی انجام داده اند و امروز ما ازیک هماهنگی و همدلی بسیار خوب بهره مندیم. 

سردار تنگسیری ادامه داد:در حوزه اشراف اطلاعاتی و فرماندهی و کنترل و بازی جنگ و آموزش های هوایی هماهنگ هستیم و در حوزه زیر سطحی ما از ارتش استفاده کردیم و در حوزه هواپیماهای بال ثابت هم برادران ارتش در دانشگاه ما حضور پیدا کردند و آموزش دیدند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ناوگروهای  بیگانه از دریای عرب توسط نداجا رصد می شوند و در هنگام ورود به خلیج فارس توسط ما رصد میشوند. ناوهایی که در منطقه هستند توسط پهپادها شناسایی می شوند. کاروانی که  ۲۸ شهریور وارد خلیج فارس شد بعد از آن بود که ده ماه آمریکایی ها در خلیج فارس حضور نداشتند. ما این شناورها را صدا کردیم و آنهاجواب دادند و هم رصد هوایی و هم رصد سطحی شدند. ناو هواپیمابر تمامی رادارهایش روشن بود و سه فروند بالگرد به پرواز در آورد و یک فروند هم آماده پرواز داشت. ما این شناروها را رصد کردیم و با ما همکاری کردند و در محل ایستایی اینها روبروی عسلویه آنها را رصد سطحی کردیم. 

سردار تنگسیری تصریح کرد: شناورهای آمریکایی همواره برای ما و سایر کشورها مشکل ایجاد می کنند و تا کنون چند مورد تصادم توسط این شناورهارخ داده است. یک نفتکش ژاپنی با یک‌ ناو آمریکایی برخورد کرد و یک زیردریایی آمریکا هم با یک شناور دیگر برخورد کرد. همچنین یکی از شناورهای آمریکایی به یک قایق تفریحی حمله کرد که موجب کشته شدن یک هندی شد. اعتقاد ما بر این است این حضور آمریکا فردای حمایت و خیانتی است که برخی کشورهای منظقه نسبت به فلسطین انجام دادند آمدند.آمریکایی ها نقش بسزایی در منطقه ندارند و بود و نبودشان فرقی ندارد. منطقه خلیج فارس یک منطقه محدود است و اگر اتفاقی برای یکی از این ناوها بیافتد مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

 فرمانده ندسا عنوان کرد: شناورهای ما در منطقه کاملا حرفه ای عمل می کنند. ما نقاط تیراندازی در خلیج فارس داریم و از فبل هم اعلام می کنیم و آنها نباید در آن منطقه حضور داشته باشند. قایق هایی که اخیرا آمریکایی ها را رصد کردند قایق های مردم پایه است که برای بسیج دریایی پیش بینی شده است. 

وی دریاره الحاق پهپاد به ندسا گفت: پهپادهایی که دیروز الحالق شدند پهپادهای جنگنده و عمود پرواز هستند که موجب می شود برد عملیاتی ما بسیارزیاد شود. این پهپادها قادر به حمل بمب های دقیق زن لیزری هستند و می توانند ۱۵۰۰ کیلومتر برد پروازی داشته باشند و با ورود این پهپاد ها گروه پنجم پهپادی در منطقه سوم دریایی را راه اندازی می کنیم. 

تنگسیری ادامه داد: قایق های پرنده قادر به حمل غواص ها هستند و می توانند موشک حمل کرده و شلیک کنند و عملیات های مهمی انجام دهند و اگرمشکلی برای موتور آنها پیش بیاید مانند قایق عمل می کنند. 

وی عنوان کرد: ما انشا الله در زمان بسیار کوتاه آینده شناورهای اقیانوس پیما در سازمان ندسا خواهیم داشت. همچنین شناورهایی با سرعت ۹۴ نات وموشک انداز با فورس ۴ خواهیم داشت. شناورهای اقیانوس پیما ۶۵ متری در نیروی دریایی سپاه ساخته می شود که قابلیت حمل بالگرد هم دارد. 

وی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه بر ۸ پایه بنا شده است گفت: حوزه شناوری، موشکی، رزمی جهادی( تفنگداران)، هوادریا، پهپاد، جنگ الکترونیک وپدافند هوایی موشکی پایه های اصلی توان رزم نیروی دریایی سپاه است. 

تنگسیری همچنین درباره برخورد با قاچاقچیان اظهار داشت: برخورد شدیدی با کشتی های خارجی صید ترال کردیم و امیدی بین مردم ایجاد شد. در بحث قاچاق ۲۳ کشتی خارجی در توقیف ما است. ما با داده درشت ها برخورد می کنیم و تا کنون ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف کردیم. 

فرمانده ندسا درپایان عنوان کرد: در حوزه کشتی های بالگرد بر و پهپادبر امسال شاهد الحاق این شناور به نیروی دریایی سپاه خواهیم بود. 

2727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات جدید از رصد ناو آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..