تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل مجوز همکاری با هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد

تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا مشکلات متعددی پیش روی هواوی گذاشته‌اند و جدیدترینِ این تحریم‌ها که زمان زیادی از آغاز آن‌ها نمی‌گذرد، قدرت تولید تراشه را از هواوی گرفته‌اند. به‌موجب تحریم‌های جدید ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی و دیگر شرکت‌هایی که از فناوری‌ها و تجهیزات ساخت آمریکا استفاده می‌کنند، اجازه‌ی همکاری با هواوی را ندارند و اگر در پی همکاری هستند، باید مجوز مکتوب و رسمی از دولت دریافت کنند. در پی آغاز تحریم‌ها، هواوی اعلام کرد توان تولید تراشه‌های پرچم‌دار سری کرین را از دست داده‌ است.

هواوی همکاری گسترده‌ای با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) داشت؛ با‌این‌حال، TSMC از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کند و به‌دلیل تحریم‌های جدید، ارتباطات تجاری خود را با هواوی قطع کرد. هواوی برای ادامه‌ی تولید گوشی به تراشه نیاز دارد؛ به‌همین‌دلیل، در حال بررسی چند گزینه است. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، اوضاع قرار است کمی مساعد شود. افرادی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، به یکی از رسانه‌های دولتی چین با نام China Securities Journal گفته‌اند اینتل مجوز رسمی از دولت آمریکا را برای همکاری با هواوی دریافت کرده است.

همچنین به‌نوشته‌ی خبرگزاری روئیترز، شرکت چینی SMIC درخواست مجوز همکاری با هواوی را ثبت کرده است. SMIC از تجهیزات ساخت شرکت‌های آمریکایی به‌منظور تولید تراشه برای هواوی و شرکت‌های دیگر استفاده می‌کند. روئیترز حتی از ثبت درخواست مجوزِ SK Hynix، شرکتی فعال در حوزه‌ی تولید تراشه‌ی حافظه، خبر می‌دهد؛ با‌این‌حال، ظاهرا SK Hynix هنوز موفق‌ نشده است مجوز دریافت کند. SK Hynix فعلا به‌ درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی در‌این‌باره پاسخ نداده است. 

براساس قوانین ایالات متحده، شرکت‌هایی که قصد دارند با هواوی همکاری کنند، درخواست خود را ثبت می‌کنند و دولت آمریکا با بررسی درخواست آن‌ها، تصمیم نهایی را می‌گیرد. تاکنون، شرکت‌های زیادی درخواست ثبت کرده‌اند و این درخواست‌ها عموما رد شده‌اند. در‌حال‌حاضر، ‌چیزی رسما اعلام نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد، اینتل با طرح دلایل کافی توانسته نظر دولت آمریکا را جلب کند تا بتواند با هواوی وارد همکاری تجاری مستقیم شود.

هواوی مدتی پیش رسما اعلام کرد کوالکام درخواست صدور مجوز ثبت کرده؛ اما این مجوز هنوز صادر نشده است. هواوی گفته بود به‌محض اعطای مجوز به کوالکام، فرایند سفارش تراشه را شروع می‌کند تا از تراشه‌های سری اسنپدراگون در گوشی‌های آینده‌‌اش بهره بگیرد. 

در نگاه اول، انتشار این خبر چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا کوالکام مدت‌ها است وارد مذاکره با دولت آمریکا شده تا شاید بتواند مجوز کار با هواوی را دریافت کند. کوالکام به‌خوبی از ظرفیت بازار هواوی آگاه است و می‌داند که درصورت همکاری با این شرکت، سود سرشاری کسب خواهد کرد. برخی گزارش‌ها به‌نقل از منابع غیررسمی اعلام کردند مدتی پیش، AMD بیش از یک درخواست صدور مجوز برای فروش تراشه به بیش از یک شرکت چینی ثبت کرده است. شکی نداریم که هواوی در فهرست این شرکت‌های چینی قرار دارد.

فردی که نخواسته نامش فاش شود، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی روئیترز اعلام کرد شرکت‌های فعال در خارج از ایالات متحده بخت کمی برای دریافت مجوز همکاری با هواوی دارند. از مدیاتک به‌عنوان یکی دیگر از شرکت‌های یاد می‌شود که به‌دنبال کسب مجور همکاری با هواوی است.

اوضاع برای هواوی به‌شدت بحرانی است. تحریم‌های آمریکا در وهله‌ی اول،‌ گوشی‌های هواوی را ازلحاظ نرم‌افزاری تا حد زیادی فلج کردند. دور اول تحریم‌ها باعث شدند شرکت‌هایی مثل گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کنند که درنتیجه‌ی آن، تمامی گوشی‌های جدیدی که شرکت چینی به بازار عرضه می‌کند، از خدمات موبایلی گوگل موسوم ‌به GMS بی‌بهره‌‌اند. در دور دوم تحریم‌ها، آمریکا تهیه‌ی قطعات سخت‌افزاری را برای هواوی سخت کرد. اصلی‌ترین هدف آمریکا از این تحریم‌ها فلج‌کردن بازوی تراشه‌ساز هواوی بود و به این هدف هم رسید. همچنین، تحریم‌ها باعث شدند شرکت‌هایی مثل سامسونگ‌دیسپلی و ال‌جی‌دیسپلی فروش نمایشگر پریمیوم را به‌ هواوی متوقف کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی همکاری احتمالی بین هواوی و اینتل چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل مجوز همکاری با هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..