تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار جدید از رضایت بسیار زیاد کاربران اپل خبر می‌دهد

براساس داده‌هایی که نخستین‌بار شاخص رضایت مشتریان آمریکایی به‌اشتراک گذاشته است، رایانه‌های سری مک و تبلت‌های سری آیپد اپل همچنان در سال ۲۰۲۰ بیشترین میزان رضایت را در بین مردم دارند. آمار منتشرشده در گزارش لوازم خانگی و دستگاه‌های الکترونیکی نشان می‌دهد اپل موفق شده است امتیاز ۸۲ را از مؤسسه‌ی ACSI کسب کند که این عدد یک امتیاز کمتر از سال گذشته است. با‌این‌حال، اپل توانست میزان رضایت بیشتری از دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تجهیزات الکترونیکی کسب کند.

اگر وارد وب‌سایت ACSI شوید و به‌دنبال آمار منتشرشده به‌تفکیک هر شرکت بگردید، متوجه می‌شوید محصولات اپل میزان رضایت بیشتری از شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و آمازون دارند. طبق آمار ACSI، سامسونگ، ایسر، آمازون، ایسوس، دل و اچ‌پی به‌ترتیب امتیاز ۸۱، ۷۸، ۷۸، ۷۷، ۷۷ و ۷۷ را کسب کرده‌اند. در جدول زیر، فهرست کامل امتیازات را می‌توانید مشاهده کنید:

نرخ رضایت کاربران اپل / Apple سامسونگ / Samsung در سال 2020

امتیاز میزان رضایتی که شرکت‌ها کسب کرده‌اند، رضایت مردم از محصولاتی همچون لپ‌تاپ و تبلت و رایانه‌های دسکتاپ را شامل می‌شود. با‌این‌حال، وقتی آمار را از یکدیگر تفکیک کنید، اپل و سامسونگ ازلحاظ رضایت مشتریان تبلت‌ها عملکرد مشابهی داشته‌اند. همچنین، این دو شرکت فناوری بزرگ توانسته‌اند در رتبه‌های عالی رده‌بندی لپ‌تاپ‌‌ها جای بگیرند؛ باوجوداین، میزان درخشش دو شرکت یادشده در‌زمینه‌ی رایانه‌های دسکتاپ کمی کم‌رنگ‌تر است.

ACSI در گزارشش می‌نویسد تمامی این اعداد و ارقام وقتی در‌کنار‌هم قرار می‌گیرند، وضعیت کلی صنعت موبایل را به ما نشان می‌دهند؛ صنعتی که سال‌ها است ازلحاظ میزان رضایت، دو بازیگر اصلی با نام اپل و سامسونگ دارد و این دو شرکت به‌طور جدی در حال رقابت باهم هستند. با وجود افت ۱ درصدی میزان رضایت مشتریان اپل، این شرکت همچنان در صنعت رایانه‌های دسکتاپ بیشترین میزان رضایت را دارد و امتیاز ACSI آن به ۸۲ می‌رسد. گفتنی است میزان رضایت از گوشی‌های هوشمند اپل نیز همین‌قدر است. سامسونگ باردیگر موفق شد جایگاه دوم جدول را کسب کند و تنها یک امتیاز با اپل اختلاف داشته باشد. ناگفته نماند میزان رضایت از گوشی‌های سامسونگ نیز ۸۱ است. 

در پنج سال اخیر، میزان رضایت مردم از محصولات اپل و سامسونگ همواره روندی باثبات داشته و امتیاز درخورتوجهی به آن تعلق گرفته است. این دو شرکت در چهار سال از این پنج سال، تنها یک امتیاز با یکدیگر فاصله داشته‌اند و این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد کاربران سامسونگ و اپل تا حد زیادی از عملکرد آن‌ها راضی هستند. اپل همچنان به عملکرد موفق خود ادامه می‌دهد و در تلاش است تجربه‌ی کاربری محصولاتش را بهبود بخشد تا درنهایت، میزان رضایت مردم افزایش پیدا کند. ACSI در بیانیه‌اش می‌نویسد وقتی بحث به ارزش خرید می‌رسد، سامسونگ عملکرد درخشانی از خود نشان می‌دهد و در دسته‌ی بهترین شرکت‌های حوزه‌ی PC جای می‌گیرد. 

نیازی به گفتن این موضوع نیست که کسب امتیاز ۸۲ از ACSI موفقیت درخشانی برای اپل به‌حساب می‌آید و نشان می‌دهد سیاست‌های کوپرتینویی‌‌ها برای تولید محصولاتشان تا حد بسیار زیادی جواب داده است. در نظر داشته باشید که اپل در آینده‌ای نزدیک، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را رونمایی می‌کند. تمامی آنچه تاکنون از آیفون‌های جدید شنیده‌ایم، نشان می‌دهند با دستگاه‌های باکیفیتی طرف هستیم.

اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند، امسال اپل آیفون ۵٫۴ اینچی را با قیمت کمتری از نسل قبل به بازار عرضه می‌کند. اگرچه مقایسه‌ی مستقیم آیفون ۵٫۴ اینچی با آیفون ۶٫۱ اینچی ۲۰۱۹، یعنی آیفون ۱۱، ازلحاظ قیمت پایه کار درستی نیست، وقتی معمولی‌ترین گوشی‌های دو خانواده‌ی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ را در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که دسترسی به خانواده‌ی آیفون ۱۲ با قیمت ارزان‌تر امکان‌پذیر است؛ البته درصورتی‌که شایعه‌ها رنگ حقیقت به‌خود بگیرند. آیفون ۱۲ قطعا می‌تواند میزان رضایت مردم را از اپل افزایش دهد. سامسونگ و اپل برای رسیدن به جایگاه امروز مسیری طولانی و دشوار طی کرده‌اند و قطعا به‌مرورِزمان به جایگاه‌های بهتر دست پیدا خواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار جدید از رضایت بسیار زیاد کاربران اپل خبر می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..