تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طراحی سیستم خنک‌کننده ایکس باکس سری ایکس به تولید کمترین صدای ممکن کمک می‌کند

مدت زمان بسیار کمی تا عرضه کنسول‌های بازی جدید مایکروسافت به بازار باقی مانده است که شامل ایکس باکس سری ایکس و سری اس می‌شوند. در توضیح دو کنسول باید گفت که هردو بازی‌های یکسانی را دریافت می‌کنند؛ اما ایکس باکس سری اس از سخت‌افزاری تضعیف‌شده بهره می‌برد و درنتیجه قیمت کمتری نسبت به سری ایکس دارد.

استراتژی مایکروسافت در توجه به هردو گروه مخاطبان عمومی و حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی خلاصه می‌شود و سخت‌افزار این دو کنسول با این هدف طراحی شده‌اند. در هر حال، مایکروسافت بعد از ارائه‌ی کلیه‌ی مشخصات مربوط به نسل جدید سیستم‌های خود، این‌بار به بحث میزان نویز یا صدای تولیدی دستگاه در زمان کارکرد با حداکثر توان پرداخته است.

همواره سخت‌افزاری قدرتمند و رده‌بالا، به‌صورت متقابل، سیستم خنک‌کنندگی مناسب و قابل اتکایی را می‌طلبد. همین موضوع در نسل فعلی پلتفرم‌های سونی و مایکروسافت موجب تولید صدای بیش‌ازحد در نسخه اورجینال ایکس باکس وان و برخی از مدل‌های پلی‌استیشن ۴ شده بود. ازاین‌رو، مایکروسافت در توضیحاتی که در ارتباط با سیستم خنک‌کنندگی کنسول ایکس باکس سری ایکس ارائه کرده، اعلام می‌کند که این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده تا در عین عملکرد بهینه و ارائه‌ی بیشترین بازدهی ممکن، بسیار ساکت و کم‌صدا کار کند.

سیستم خنک کننده ایکس باکس سری ایکس

نکته‌ی مهمی که موجب تمایز طراحی این سیستم می‌شود، تقسیم مادربرد به دو بخش و اتصال هریک از قسمت‌ها به دو طرف یک شاسی آلومینیومی مرکزی است

در همین راستا، مقام‌های مایکروسافت توضیح می‌دهند: «تیم توسعه‌دهندگان ایکس باکس، پیشنهاد‌ها و بازخوردهای بسیار مفیدی در ارتباط با نسخه‌های اولیه‌ کنسول سری ایکس دریافت کردند و این امر کمک زیادی به حل مشکلات و چالش‌های فنی پیش رو در طراحی این دستگاه می‌کرد. ایکس باکس سری ایکس از قدرتمندترین پردازنده‌هایی که تاکنون در کنسول‌های ایکس باکس مورد استفاده قرار گرفته، بهره خواهد برد؛ اما درکنار آن، یک سیستم خنک‌کننده خلاقانه نیز به‌کار گرفته‌شده که تنها از یک فن آکسیال برای تهویه هوای سیستم استفاده می‌کند.»

«اما نکته‌ی مهمی که موجب تمایز این سیستم می‌شود، تقسیم مادربرد به دو بخش و اتصال هریک از قسمت‌ها به دو طرف یک شاسی آلومینیومی مرکزی است. تیم طراحان این دستگاه موفق شدند تا با استفاده از این کار، میزان قابل‌توجهی از جریان هوای خنک را با رنج پایینی از صدای تولیدی در سرتاسر سیستم به گردش درآورده و ضمن حفظ عملکرد بهینه دستگاه، کنسول بی‌صدا و کارآمدی را طراحی کنند.»

مقاله‌های مرتبط:

با درنظر گرفتن گفته‌ها ایکس باکس سری ایکس، با وجود استفاده از سخت‌افزاری رده‌بالا و توانمند، کنسولی کم سروصدا نیز محسوب می‌شود. در سمت مقابل می‌توان امیدوار بود که پلی‌استیشن ۵ نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته باشد. ایکس باکس سری ایکس و سری اس از تاریخ ۱۰ نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) به بازار عرضه خواهند شد. فرایند پیش‌فروش این دو کنسول هم‌اکنون در حال اجرا است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طراحی سیستم خنک‌کننده ایکس باکس سری ایکس به تولید کمترین صدای ممکن کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..