تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوشی Nokia 8.3 5G عرضه و گوشی‌های Nokia 2.4 و Nokia 3.4 رونمایی شد

بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام شرکت HMD نخستین گوشی هوشمند خود با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی (5G) را به بازار عرضه و دو مدل گوشی میان‌رده‌ی دیگر، یعنی نوکیا 3.4 و نوکیا 2.4 را رونمایی کرد.

گوشی نوکیا Nokia 8.3 5G

گوشی Nokia 8.3 5G نخستین گوشی هوشمند شرکت اچ‌ام‌دی است که از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی پشتیبانی می‌کند. این گوشی حدودا شش ماه پیش معرفی، اما عرضه‌ی آن به بازار با تأخیر مواجه شد و بالاخره بعداز انتظاری طولانی، امروز در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا دردسترس خریداران قرار گرفت. کاربران می‌توانند این گوشی را که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد، با قیمت ۷۰۰ دلار از آمازون سفارش دهند. همچنین، فروشگاه Best Buy نیز در هفته‌های آینده این گوشی را در فهرست محصولات خود برای سفارش موجود می‌کند.

برخی از مشخصات فنی Nokia 8.3 5G عبارت‌ است از: نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی LCD با وضوح تصویر Full HD پلاس، تراشه‌ی اسنپدراگون 765G، ماژول دوربین دوگانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی زایس و حسگر فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی.

نوکیا ۸٫۳ ۵ جی / Nokia 8.3 5G نوکیا ۸٫۳ ۵ جی / Nokia 8.3 5G نوکیا ۸٫۳ ۵ جی / Nokia 8.3 5G

طبق اطلاعات منتشرشده، احتمالا Nokia 8.3 5G در بازار اروپا نیز به‌زودی عرضه شود. برای مثال، فروشگاه‌های بلژیکی این گوشی را با قیمت ۵۸۰ یورو برای سفارش موجود کرده‌اند و در سوئیس نیز قرار است ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۷ مهر ۱۳۹۹) با قیمت ۶۵۰ فرانک سوئیس دردسترس علاقه‌مندان باشد. بنابر گفته‌ی شرکت HMD، قیمت جهانی گوشی Nokia 8.3 5G تقریبا ۶۰۰ دلار خواهد بود که اشتراک ۶ ماهه‌ی Google One با حجم ۱۰۰ گیگابایت فضای ابری را نیز به‌همراه خواهد داشت. ناگفته نماند این گوشی هوشمند در فیلم سینمایی جدید جیمز باند با نام No Time To Die نیز حضور خواهد داشت.

گوشی Nokia 3.4

گوشی Nokia 3.4 به‌همراه Nokia 8.3 5G رونمایی شد. این گوشی به تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۴۶۰ مجهز است که به‌ادعای HMD، حداکثر ۷۰ درصد سریع‌تر از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای گوشی Nokia 3.2 خواهد بود. درحال‌حاضر، این گوشی با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و به‌احتمال زیاد به اندروید ۱۱ نیز به‌روز خواهد شد.  برای این گوشی میان‌رده‌ی Nokia 3.4 سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارتقاپذیر تا ۵۱۲ گیگابایت ازطریق حافظه‌ی جانبی microSD در نظر گرفته شده است. اندازه‌ی نمایشگر گوشی نوکیا 3.4 اندکی از نسل قبلی خود بزرگ‌تر است و به ۶٫۳۹ اینچ می‌رسد. این نمایشگر LCD از نوع حفره‌دار است که محل قرارگیری حسگر دوربین سلفی خواهد بود. وضوح تصویر این نمایشگر 720p+ و نسبت تصویر آن ۱۹.۵:۹ و روشنایی‌اش ۴۰۰ نیت است.

نوکیا ۳٫۴ / Nokia 3.4 نوکیا ۳٫۴ / Nokia 3.4 نوکیا ۳٫۴ / Nokia 3.4

Nokia 3.4 از قابلیت تشخیص چهره برای بازکردن گوشی برخوردار است

دوربین سلفی گوشی Nokia 3.4 به حسگری ۸ مگاپیکسلی مجهز است و در قاب پشتی نیز دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض و دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به‌چشم می‌خورد. همچنین، با وجود پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره برای بازکردن گوشی، حسگر اثرانگشت نیز در قاب پشتی تعبیه شده است تا درصورت تمایل، کاربر از آن برای بازکردن قفل گوشی استفاده کند.

پورت ورودی گوشی Nokia 3.4 از نوع Type-C است که با اتصال شارژر ۵ واتی موجود در جعبه، می‌توان باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن را شارژ کرد؛ البته به‌یاد داشته باشید که این گوشی از شارژ ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان سرعت شارژ را درصورت نیاز و با استفاده از شارژر سریع‌تر افزایش داد. این گوشی از کدک aptx Adaptive پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید با خاطری آسوده و بدون افت کیفیت از هدفون‌های بی‌سیم استفاده کنید.

گوشی نوکیا 3.4 قرار است با رنگ زغالی در ابتدای اکتبر و با قیمت پایه‌ی ۱۶۰ یورو برای مدل مجهز به سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه شود. همچنین، این گوشی نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی خواهد داشت که با سه یا چهار گیگابایت حافظه‌ی رم دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

گوشی Nokia 2.4

گوشی Nokia 2.4 دیگر گوشی میان‌رده‌ای است که همراه‌با عرضه‌ی Nokia 8.3 5G رونمایی شد. گوشی نوکیا 2.4 هم از نسل قبلی خود، یعنی نوکیا 2.3 و هم از برادرش Nokia 3.4 بزرگ‌تر است. این گوشی از نمایشگر ۶٫۵ اینچی LCD با وضوح تصویر 720p+ و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. باتری این مدل نیز بزرگ‌تر و ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است؛ ولی با پورت قدیمی microUSB و شارژر ۵ واتی شارژ می‌شود که به افزایش زمان شارژ مجدد باتری آن منجر خواهد شد.

در این گوشی، از تراشه‌ی مدیاتک Helio P22 استفاده شده است که تا حدی مشابه تراشه‌ی A22 به‌کاررفته در نوکیا ۲٫۳ است؛ البته با این تفاوت که تراشه‌ی جدید P22 هشت هسته‌ی پردازشی دارد. گوشی Nokia 2.4 به دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارتقادادنی ازطریق حافظه‌ی جانبی microSD مجهز است.

نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4 نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4 نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4

مانند گوشی Nokia 3.4، این گوشی نیز با اندروید ۱۰ عرضه خواهد شد و به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را نیز دریافت خواهد کرد. گفتنی است برای این گوشی دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و یک سال به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه خواهد شد. قاب پشتی گوشی نوکیا 2.4 میزبان دوربین دوگانه با چینش خطی عمودی در نیمه‌ی فوقانی شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربنی دوم ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. البته گفته می‌شود برخی پارت‌نامبرهای این گوشی با حسگر ۸ مگاپیکسلی اصلی در دوربین پشتی عرضه می‌شوند. دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسلی است که در بریدگی قطره‌ای شکل صفحه‌نمایش جا خوش کرده.

نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4 نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4 نوکیا ۲٫۴ / Nokia 2.4

پایین‌تر از دوربین پشتی، حسگر اثرانگشت طراحی شده است. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم Nokia 2.4 درمقایسه‌با نسل قبلی، پشتیبانی از NFC است. این گوشی در سه رنگ بنفش و زغالی و Fjord تا پایان سپتامبر عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه‌ی نوکیا 2.4 با دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۰ یورو است. مدل دیگر این گوشی هوشمند با سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار خواهد شد که هنوز قیمتش مشخص نیست.

هدفون نوکیا Power Earbuds

شرکت HMD اعلام کرده است که هدفون‌های Nokia Power Earbuds را نیز به بازار ایالات متحده عرضه می‌کند. این هدفون‌ها جدید نیستند؛ اما به‌دلیل وجود باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کیس شارژ خود، همچنان در کانون توجه کاربران قرار دارند. هر گوشی هدفون می‌تواند حداکثر پنج ساعت به‌طور مداوم شارژدهی کند؛ اما با وجود کیس شارژ، می‌توان هر گوشی هدفون را تا ۱۵۰ ساعت در حال پخش نگه داشت.

هدفون بی‌سیم نوکیا Power Earbuds تا ۱۵۰ ساعت شارژدهی می‌کند

هدفون پاور ایرباد نوکیا / Nokia Power earbuds هدفون پاور ایرباد نوکیا / Nokia Power earbuds هدفون پاور ایرباد نوکیا / Nokia Power earbuds هدفون پاور ایرباد نوکیا / Nokia Power earbuds مقاله‌های مرتبط:

همچنین، گواهی مقاومت دربرابر آب IPX7 این هدفون‌ها نشان می‌دهد نه‌تنها باران، بلکه قرارگیری آن‌ها در عمق یک‌متری برای ۳۰ دقیقه تضمین می‌شود؛ البته برای شنا توصیه نشده‌اند. درحال‌حاضر، هدفون Power Earbuds نوکیا با قیمت ۸۰ یورو عرضه شده است.

ناگفته نماند ماه اکتبر قرار است نسخه‌ی Lite این هندزفری‌ها با قیمتی ارزان‌تر از ۶۰ یورو عرضه شود. بنابر اطلاعات منتشرشده، نسخه‌ی جدید گواهی IPX7 را حفظ می‌کند؛ اما کیس شارژ آن به باتری ۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی مجهز خواهد شد که می‌تواند برای ۳۵ ساعت شارژ هدفون را تأمین کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوشی Nokia 8.3 5G عرضه و گوشی‌های Nokia 2.4 و Nokia 3.4 رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..