تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آسوشیتدپرس:سخنرانی روحانی آتشین بود،آمریکا به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شب گذشته هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور رسمی با سخنرانی آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان افتتاح شد. در طی این سخنرانی ها که به صورت ضبط شده پخش می شد روسای جمهور کشورهای مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. همانطور که پیش بینی می شد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم طی سخنرانی خود در بخش هایی به موضوع ایران اشاره داشت. وی با تکرار مواضع قبلی خود مبنی بر فاجعه بار بودن توافق هسته ای از اینکه ایالات متحده آمریکا را از این توافق خارج کرده است دفاع کرد و همچنین اظهار داشت که تحریم های فلج کننده ای علیه کشورمان اعمال کرده است. رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنان اهانت آمیزش بار دیگر بحث ترور ناجوانمردانه و بزدلانه سردار شهید قاسم سلیمانی را پیش کشید و از اقدام خود بار دیگر دفاع کرد.

سخنرانی ها بین روسای جمهور دیگر ادامه یافت که در نهایت نوبت به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران رسید. روحانی  بیان اینکه "آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را"،  تاکید کرد که برای جهان نیز امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است. دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است و ملت‌ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن‌تر و قانون‌ مدارترند. امروز زمان تصمیمِ صحیح و درست است. رئیس جمهور با اشاره به اینکه "برای ما عزت و آسایش ملت‌مان مهم است که با دیپلماسی متکی بر اراده ملی و همراه با مقاومت به دست می‌آید" ، تصریح کرد: ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم و هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد.

روحانی همچنین تاکید کرد که دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است. این سخنان روحانی در رسانه های مختلف با بازتاب های متعددی مواجه شد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به آتشین بودن سخنرانی حسن روحانی این جمله از وی را نقل کرد که آمریکا  به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز از قول روحانی نوشت که "آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را". این رسانه انگلیسی همچنین نوشت: مخالفت قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا از این شورا و  قطعنامه ۲۲۳۱، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود.

فاکس نیوز نیز به صحبت های روحانی درباره قتل جورج فلوید اشاره کرد و از قول او  نوشت: ملت ایران دهه‌هاست این‌گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت نموده است.

نشریه صهونیستی تایمز آو اسرائیل نیز نوشت که حسن روحانی با انتقاد از تحریم های جدید آمریکا و عادی سازی روابط دو کشور عربی با اسرائیل انتقاد کرد و گفت که ایران برسرِ قدس شریف و حقوقِ مردم  فلسطین، هرگز معامله نخواهد کرد. در ادامه این نشریه از قول روحانی نوشت که رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید با شروط ایران را بپذیرد.

وبسایت شبکه خبری الجزیره نیز با تیتر ایران در سازمان ملل پیام مقاومت را به گوش آمریکا رساند نوشت: ایران با فشارهای اقتصادی آمریکا تصمیمش تغییر نخواهد کرد. این رسانه در بخش دیگری به اظهارات روحانی اشاره کرد که گفت: زندگی با تحریم سخت است اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است.

یو ان نیوز نیز نوشت که حسن روحانی در سخنرانی خود گفت: برای جهان نیز امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است. دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. این رسانه نوشت: روحانی از رؤسای دوره‌ای شورای امنیت در ماه‌های اوت و سپتامبر قدردانی کرد و اظهارداشت: دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا از این شورا و  قطعنامه ۲۲۳۱، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود.

زی نیوز نیز به نقل رئیس جمهور کشورمان نوشت: آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را. این رسانه در ادامه نوشت: ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم و هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد.

کره تایمز نیز به نقل از روحانی نوشت: هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد. این رسانه همچنین به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: پایان دوران سلطه و هژمونی؛ برای جهان، امروز زمان تصمیم درست و "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است.

روزنامه واشنگتن اگزمینر بخش هایی از سخنان روحانی درباره قتل وحشیانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس را بازتاب داد و از قول وی نوشت: تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل بود که ما آن را به خوبی می‌شناسیم. ملتِ دلاور ایران دهه‌هاست این‌گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت نموده ولی با ایستادگی، به بالندگی و پیشرفت خود ادامه داده است.

وبسایت دِ نشنال نیز به قدردانی روحانی از روسای دوره ای شورای امنیت و حمایت روسیه و چین و 13 عضو دیگر اشاره کرد و این اظهارات رئیس جمهور کشورمان را مورد بازتاب قرار داد: همه ما در جهان، دوران سختی را سپری می‌کنیم. اما ملت من بجای برخورداری از همکاری جهانی، با سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ، در نقض آشکار و اساسیِ منشور ملل متحد، توافقات بین‌المللی و قطعنامه 2231 شورای امنیت، مواجه است.

نیویورک تایمز نیز از به نقل روحانی نوشت که این آمریکا است که منطقه را بی ثبات کرده نه ایران. این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از رئیس جمهور کشورمان نوشت: ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم.

گاردین نیز نیز به نقل از روحانی نوشت: دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است.

ای بی سی نیوز نوشت: روحانی گفت: ملت ایران سزاوار تحریم ها نیست. در بخش دیگر به این اظهارات روحانی اشاره شد که وی آمریکا را تروریست بیگانه نامید و به دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد اشاره کرد.

ریپابلیک ورد نیز در بازتاب اظهارات روحانی نوشت: ما هرگز اشغال‌گری، نسل‌کشی، آواره‌سازی و نژاد پرستی را نادیده نگرفتیم و برسرِ قدس شریف و حقوقِ مردم  فلسطین، هرگز معامله نکردیم و در سال 2012 راه حل دموکراتیک مسأله فلسطین را از طریق همه‌پرسی ارائه کردیم.

فرانس 24 نیز نوشت که روحانی در سخنرانی مجمع عمومی گفت: دولت بعدی آمریکا باید خواسته های ایران را بپذیرد و ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم.

سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در رسانه های متعدد دیگری نیز بازتاب یافته است. شب گذشته برخی از رهبران دنیا در سخنرانی خود به ایران نیز اشاره کردند و به نوعی سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا را نیز محکوم کردند که به نوعی می تواند تداعی کننده انزوای آمریکا در یک عرصه دیگر باشد. (اینجا)

در همین باره روزنامه ایران می‌نویسد: در حقیقت پیامی که آقای روحانی در آخرین سخنرانی خود و در بحبوحه شدیدترین فشارهای دولت امریکا علیه ایران، به جامعه بین‌الملل ارسال کرد، این بود که ایران توانسته با گذر از طوفان فشارها و در عین پایبندی به تعهدات و قوانین بین‌المللی مقاومت کند و بکوشد با حفظ استقلال خود از یک موقعیت برابر سر میز گفت‌وگو بنشیند.

واقعیتی که آقای روحانی با اشاره به آن عملاً توپ را در زمین امریکا می‌اندازد؛ به این معنا که این کشور عملاً در پیگیری و نتیجه بخشی فشارهای حداکثری خود شکست خورده است. این پیامی بود که بی‌تردید رئیس جمهوری ایران به جامعه امریکای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا فرستاد و خواست روشن کند که فارغ از آنکه چه کسی در امریکا رئیس جمهور می‌شود، باید برای مذاکره با ایران به قوانین و مقررات بین‌الملل بازگردد.

*ترجمه و گزارش از ابوالفضل خدائی

بیشتر بخوانید:

سورپرایز اکتبر ترامپ علیه ایران چیست؟
این چرایی آنها برای شروع فشار حداکثری و خروج از برجام است!
جهان علیه آمریکا یکصدا شد؛هفت سال پیش جهان علیه ایران یکصدا بود!

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آسوشیتدپرس:سخنرانی روحانی آتشین بود،آمریکا به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..