تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وعده‌های جدید ایلان ماسک برای تحول در خودروهای برقی آینده

رویداد روز باتری تسلا (Tesla’s Battery Day) شب گذشته هم‌زمان با مجمع سالیانه سهام‌دارن تسلا برگزار شد. این مراسم با حضور ایلان ماسک و افشاگری حیرت‌انگیز او در زمینه فناوری‌های جدید مرتبط با خودروهای برقی، بسیاری از علاقه‌مندان خودروسازی و انرژی‌های نو را شگفت‌زده کرد.

مهم‌ترین بخش از صحبت‌های ایلان ماسک در رابطه با خودروهای برقی به ساخت یک مدل خانوادگی با آستانه قیمت ۲۵ هزار دلار و حالت رانندگی بسیار پرشتاب Plaid mode برای مدل S اشاره داشت.

ایلان ماسک در ابتدای سخنان خود به افزایش چشمگیر تولیدات تسلا در سال‌های اخیر پرداخت. براساس صحبت‌های او، کارخانه تسلا در شانگهای، طی ۱۵ ماه ساخته شده است و حالا هزاران دستگاه در سال، تولید دارد. همچنین، تسلا تنها خودروساز امریکا طی ۱۰۰ سال اخیر محسوب می‌شود که هم‌زمان درحال افزایش تیراژ تولید و بهبود سودآوری بوده است.

فناوری تب‌لس

در ادامه مراسم، ایلان ماسک از سرپرست تیم مهندسی پیشرانه تسلا دعوت کرد تا روی استیج بیاید و طرح جدید باتری‌های تسلا را معرفی کند. هدف اصلی تسلا، عرضه خودروهای برقی با قیمت عامه‌پسند و تیراژ بالا به لطف کاهش هزینه تولید باتری‌های جدید عنوان شد. برای رسیدن به این شرایط، تسلا به تولیدکننده باتری‌های خود تبدیل می‌شود و وابستگی به نمونه‌های لیتیوم یون ساخت پاناسونیک را کاهش خواهد داد.

باتری لیتیوم با فناوری تب لس Tabless

معماری جدید در باتری‌های تسلا، اصطلاحا تب‌لس (Tabless) نام دارند. این مدل، به دلیل حذف درگاه‌های اتصال (تب) هزینه ساخت کمتری خواهد داشت و سریع‌تر تولید خواهد شد. همچنین وزن و اندازه این باتری‌ها نیز کوچک‌تر از نمونه‌های قبلی خواهد بود. با این اوصاف، نسبت ظرفیت باتری به وزن، کاهش خواهد یافت که درنتیجه آن، یک مدل برقی می‌تواند انرژی بیشتری ذخیره کند و شعاع حرکتی بالاتر با توانایی حرکتی بهتر داشته باشد.

خودرو ۲۵ هزار دلاری

ایلان ماسک وعده داد طی سه سال آینده، محصولی خانوادگی با قیمت ۲۵ هزار دلار به سبد تسلا اضافه شود. این مدل، احتمالا به فناوری خودران با عملکرد رانندگی کاملا هوشمند (fully autonomous) در سطح ۵ مجهز خواهد شد؛ ضمن اینکه هزینه ساخت موتور برقی آن، کمتر از پیشرانه بنزینی معادل خواهد بود.

اخبار تازه از وانت تسلا سایبرتراک

ایلان ماسک، از پیش‌خرید ۶۰۰ هزار دستگاه وانت تمام برقی تسلا خبر داد؛ درحالی‌که موعد تحویل این خودرو، اواخر سال ۲۰۲۱ خواهد بود و تیراژ تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد داشت. بازار امریکا، به‌شدت علاقه‌مند وانت‌ها است و طی ۱۰ سال اخیر، محصول فورد با کد F-150 پرفروش‌ترین خودرو امریکا بوده است. طی سال ۲۰۱۹، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه از انواع F-150 در امریکا به تولید رسید که بسیار بیشتر از برنامه‌ریزی تسلا برای تولید سایبرتراک برآورد می‌شود. همچنین باید توجه داشت که مبلغ واریزی برای پیش‌خرید وانت تسلا، فقط ۱۰۰ دلار بوده است که می‌تواند هنگام تکمیل وجه نهایی، توسط متقاضی نادیده گرفته شود.

Tesla Cybertruck / تسلا سایبرتراک

بعد از مراسمی رونمایی سایبرتراک و ماجرای خرد شدن شیشه این خودرو (که قرار بود ضد ضربه باشد)، صحبت خاصی پیرامون این پروژه انجام نشد. روز گذشته نیز، ایلان ماسک اشاره دقیقی به روند تولید سایبرتراک نکرد؛ اما جزئیات جالبی از توانایی‌ها و امکانات این خودرو را به اطلاع عموم رساند.

دیگر نکته‌ای که ایلان ماسک راجع به سایبرتراک عنوان کرد؛ عدم فروش این خودو در بازارهای خارج امریکا است که البته به دلیل حجم تقاضا در کشور سازنده و عدم تناسب اندازه سایبرتراک با استانداردهای موردپسند اروپا و آسیا، منطقی به‌نظر می‌رسد. افزون‌بر این، ایلان ماسک احتمال داد در آینده (نامعلوم) نسخه‌ای کوچک از وانت تسلا برای فروش در بازار بین‌المللی آماده شود.

سری پلید و قدرت ۱۱۰۰ اسب‌بخار

سال گذشته در کنفرانس تسلا، نمونه‌ای از مدل S با پیشرانه پلید (Plaid) نمایش داده شد. همچنین حالت رانندگی شگفت‌آور (Ludicrous) با شتاب‌گیری بهتر نسبت به نسخه‌های قبلی به حاظران معرفی شد. براساس اطلاعات منتشر شده، تسلا مدل S پلید مود با مجموع قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار، سریع‌ترین سدان دنیا در پیست‌های مختلف خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو کمتر از دو ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در زمانی کمتر از ۹ ثانیه طی می‌کند. تسلا مدل S پلید مود شعاع حرکتی ۸۳۶ کیلومتر با نهایت سرعت ۳۲۱ کیلومتربرساعت خواهد داشت.

Tesla model S تسلا مدل اس

تسلا مدل S پلید توانسته است پیست لاگونا سکا (Laguna Seca) در کالیفرنیا امریکا را در زمان یک دقیقه و ۳۰/۳ ثانیه طی کند که بهتر از ابرخودرو مکلارن P1 و سوپراسپرت پورشه 911 GT2 RS و تقریبا برابر با پورشه ۹۱۸ و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته است.

ماسک در توصیف توانایی‌های تسلا مدل S پلید می‌گوید:

ما اطیمنان داریم که تسلا مدل S پلید در تمامی پیست‌های دنیا، برتر از خودروهای پرتیراژ دودر و چهاردر جهان خواهد بود.

پیش‌فروش تسلا مدل S پلید با موعد تحویل اواخر سال ۲۰۲۱ از هم‌اکنون آغاز شده است. آستانه قیمت این خودرو برقی، ۱۴۰ هزار دلار خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وعده‌های جدید ایلان ماسک برای تحول در خودروهای برقی آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..