تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داینتیکس از ماکت ماه‌نشین خود رونمایی کرد

شرکت داینتیکس، هفته گذشته از طرح پیشنهادی ماه‌نشین خود رونمایی کرد. این نمونه اولیه دارای یک ماژول خدمه، آرایه‌های خورشیدی تاشو و مخزن‌های پیشرانه برای فرود و برخاست ماه‌نشین است. این ماکت که در اندازه واقعی ساخته شده، حکم پیش‌نمایش‌ واقع‌نمایانه‌ای را دارد که برای اصلاح، بازنگری و بهبود طراحی نهایی ماه‌نشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیم دورینگ، معاون بخش سامانه‌های فضایی شرکت داینتیکس در این خصوص ابزار داشت:

از اینکه تیم ما توانایی طراحی این سامانه را داشته، مفتخریم. ما با رویکرد استفاده مجدد و پایدار خود آماده‌ایم تا وظیفه تحویلِ سخت‌افزارهای مأموریت ناسا را با موفقیت و ایمنی کامل برعهده گیریم.

مأموریتی که دورینگ در صحبت‌های خود به آن اشاره داشت، همان «مأموریت آرتمیس» ناسا در کره ماه است. در مأموریت آرتمیس ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ دو فضانورد را در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود بیاورد و تا سال ۲۰۲۸ نیز یک پایگاه دائمی را در آنجا بسازد تا این بار فضانوردان در قمر طبیعی زمین حضوری مستمر داشته باشند. ناسا قصد دارد فضانوردان مأموریت آرتمیس را با استفاده از فضاپیمای اوریون و سامانه پرتاب فضایی خود به ماه برساند.

بااین‌حال، ناسا برای رساندن فضانوردان خود از مدار ماه به سطح آن و بازگرداندن آن‌ها به خدمات شرکت‌های خصوصی متکی است. آژانس فضایی مدت زیادی است که می‌خواهد این سفرها به سطح ماه را از ایستگاه مداری کوچکی به‌نام «گیت‌وی» انجام دهد. بااین‌حال، ممکن است که در مأموریت سال ۲۰۲۴ از این ایستگاه مداری استفاده نشود.

طرح مفهومی از ماه‌نشین داینتیکس روی کره ماهطرح مفهومی از ماه‌نشین داینتیکس روی کره ماه

فروردین‌ماه بود که ناسا اعلام کرد، قراردادی را با سه گروه صنعتی عمده متشکل از داینتیکس، اسپیس ایکس و نشنال تیم (متشکل از شرکت‌های مختلف به رهبری بلو ارجین) به امضا رسانده است. این قرارداد در مجموع ۹۶۷ میلیون دلار ارزش داشته و برای مدت ۱۰ ماه کاری منعقد شده است.

ناسا تا اوایل سال آینده میلادی یکی از ماه‌نشین‌ها را برای ساخت و آزمایش انتخاب می‌کند. آژ‌انس فضایی انتظار دارد که حداقل تا سال ۲۰۲۴ که مأموریت آرتمیس ۳ فرود تاریخی خود روی ماه را انجام می‌دهد، آماده به کار باشد. مأموریت آرتمیس ۳، قرار است که اولین مأموریت سرنشین‌دار پس از بیش از نیم‌قرن در ماه باشد. مأموریت‌های آرتمیس ۱ و ۲ هم به‌ترتیب مأموریت‌های بدون سرنشین و مأموریت‌هایی به دور ماه خواهند بود. این دو مأموریت به ترتیب در اواخر سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ انجام می‌گیرند.

ناسا خدمات فرود ماه را نیز از شرکت یا شرکت‌هایی تهیه خواهد کرد که ماه‌نشین‌هایشان بتواند به‌صورت کامل به مرحله عملیاتی برسد. این قرارداد نیز مشابه «برنامه خدمه تجاری» ناسا است که در آن پروازهای فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بالعکس به وسیله شرکت‌های خصوصی انجام می‌گیرند.

مقاله‌های مرتبط:

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد از فضاپیمای استارشیپ خود برای فرود روی ماه استفاده کند. استارشیپ همان فضاپیمایی است که شرکت فضایی ایلان ماسک برای سفر به مریخ در حال ساخت آن است. در طرح پیشنهادی نشنال تیم اِلمان‌هایی از طراحی فضاپیمای بلو ارجین، فضاپیمای حمل محموله سیگنوس از نورثروپ گرومن و کپسول فضایی اوریون ناسا بهره برده شده که پیمانکار اصلی آن لاکهید مارتین است. ماه‌نشین چهار سرنشینه‌ای که داینتیکس طراحی کرده به اندازه ماه‌نشین مأموریت آپولو است.

این فضاپیما به‌وسیله یک موشک ولکان سانتاور متعلق به شرکت یونایتد لانچ الاینس به فضا پرتاب می‌شود. برای هر مأموریت نیاز به پرتاب ۳ موشک ولکان سانتاور است، یک پرتاب برای خود ماه‌نشین و دو پرتاب دیگر هم برای دو مخزن سوخت. شرکت داینتیکس قصد دارد پیش از مأموریت آرتمیس ۳ یک مأموریت آزمایشی را برای اثبات قابلیت‌های سامانه خود از جمله سوخت‌گیری خارج از جو انجام دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داینتیکس از ماکت ماه‌نشین خود رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..