تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افت و خیز نرخ‌ها ذات &#1

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در این نشست خبری که به همت موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه و حضور جمعی از کارشناسان اقتصادی و مدرسان بازار بورس برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم صبر و شکیبایی سهامداران برای بازگشت آرامش به این بازار،‌ عنوان شد که بر اساس تحلیل های آماری،‌ریزش اخیر طبیعی و در راستای اصلاح بازار بورس بوده است.
بازار بورس سودآورترین محل سرمایه گذاری است/ سهام خود را ارزان نفروشید
دکتر سید احمد شکوری،‌ متخصص بورس و مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه در این نشست خبری با بیان اینکه تجمیع ترس و طمع باعث ایجاد مشکلات اخیر در بورس شده است افزود: اگر سهام خود را با سود بانکی در مدت یکسال مقایسه کنید، مشخص می شود سود بازار سرمایه به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.
این متخصص بازار بورس دلیل اضطراب و آشفتگی ذهنی مردم در هفته های اخیر را عدم آشنایی آنان با ویژگی های این بازار دانست و افزود: وظیفه کارشناسان اقتصادی و نیز رسانه های جمعی،‌ اطمینان خاطر و بازگرداندن آرامش نزد افکار عمومی است.
وی ضمن تاکید بر اینکه مردم باید پول های مازاد خود را وارد بازار بورس کنند هشدار داد که هرگز دار و ندار خود را وارد این عرصه نکنید که ممکن است در نوسانات بازار سرمایه، خسارات بسیاری متحمل شوید.
این کارشناس اقتصادی دلیل نوسانات اخیر بورس را "اصلاح شاخص رشد" عنوان کرد و افزود: بر اساس تکنیک های تحلیل بورس، کاملا مشخص بود وقتی شاخص بورس از ۱۵۰ هزار واحد به دو میلیون واحد رشد کند، در مقطعی دچار اصلاح خواهد شد.
به گفته وی، ‌از نگاه تخصصی، شاخص بورس ایران به دلیل تزریق پول از بازارهای ارز و طلا و بانک، شاهد حرکت در موج سوم رشد بود که امروز موج چهار نزولی را تجربه می کند.
مدیرعامل موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار بورس دوباره به حال طبیعی خود بازخواهد گشت تصریح کرد: نوسانات اخیر طبیعی بوده و طی ماه های آتی بازار سرمایه به مرحله سوددهی بازگردد. لذا به عموم مردم توصیه می کنیم هرگز سهام خود را در این وضعیت به فروش نرسانند.
وی یادآور شد: متضررها کسانی هستند که از خرداد اقدام به خرید سهام کرده بودند وگرنه سهامداران پیش از آن از سود خود متضرر شده اند.
وی یادآور شد: همین بورس از دیماه گذشته تا فروردین امسال، تا ۳۰۰ درصد برای سهامداران خود سوددهی داشتند که رقمی کم سابقه است.
دکتر شکوری با یادآوری ریزش بورس در مهرماه سال ۹۷ ادامه داد:‌همان سال نیز با بازگشت بورس به روال طبیعی، در پایان سال ارزش سهام ۱۵ برابر شد.
 وی در عین حال با تاکید بر اینکه دولت در این مقطع باید ورود کرده و به رشد شاخص بازار کمک کند همچنین یادآور شد: علاوه بر حمایت دولت،‌نقش آفرینی شرکت های حقوقی، بازیگردانها و عمده سهامداران می تواند در بازگشت آرامش به این عرصه مفید واقع گردد.

ریسک بالا، سود بالا می دهد/ بازار بورس سود بانکی را در یک هفته می دهد
دکتر کریم پورعلیرضا، متخصص بورس هم در این نشست تاکید کرد: در بازار بورس،‌ کسانی بازدهی بالا دارند که ریسک بالایی تجربه کنند در غیر اینصورت، نه تنها سود نمی برند بلکه ممکن است متضرر شوند.
وی با بیان اینکه نرخ سود بانکی در حال حاضر سالانه فقط ۱۸ درصد است گفت: این درحالی است که بازار بورس این مقدار سود را در یکماه نصیب سهامداران می کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به عدم آشنایی و نداشتن آموزش های لازم توسط سهامداران گفت: در این وضعیت، وقتی بازار صعودی است همه خوشحال می شوند ولی وقتی با ریزش مواجه می شود، کسی صبر نمی کند.
پورعلیرضا، ضمن تاکید بر اینکه بازار ارز و طلا خطرناک و غیرقابل اطمینان است تاکید کرد: تنها بازاری که سهامداران می توانند در کمال آرامش از سود خود مطمئن باشند، بازار بورس است.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد مردم در بازار بورس فعالیت دارند و سهامدار شرکت های فعال در بورس هستند توصیه کرد تا مردم در نوسانات اخیر حوصله کرده و نسبت به سوددهی بازار بورس اطمینان داشته باشند.

لزوم خرید سهام بنیادی توسط سهامداران غیرمتخصص
دکتر فیروز قاسم زاده،‌مدرس دانشگاه و متخصص بازار بورس هم با تاکید بر اینکه سهامداران بهتر است در "سهام های بنیادی" سرمایه گذاری کنند افزود: گروه سهام شرکت های پتروشیمی، سهام معدنی، شرکت هایی با تولیدات صادراتی، شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های عمرانی 
وی با بیان اینکه سهام شرکت های خودرویی به کمترین رقم ممکن رسیده است، این رقم را غیرواقعی خواند و گفت:‌ ارزش سهام شرکت هایی مانند سایپا و ایران خودرو نیز با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی با رد تبلیغات منفی برخی محافل برای تخریب بورس ایران گفت: برخلاف ادعاهای موجود، بورس ایران روابط طبیعی خود را طی کرده و تحلیل های تکنیکال هم در آن جواب داده است.
وی بروز برخی از مشکلات اخیر را ناشی از ورود حجم انبوهی از سهامداران ناوارد به قواعد بازار سرمایه خواند و افزود: اغلب این سهامداران با یک جو روانی می خرند و با یک جو روانی می فروشند که در این وضعیت، متضرر شدن آنان دور از ذهن نیست.

ارائه آموزش مجازی دوره های بورس به ۱۰ هزار نفر/ بدون تخصص وارد بورس نشوید
دکتر حامد قدس، مدرس اقتصادی و عضو هیئت مدیره موسسه ارزش آفرینان بازار سرمایه نیز در این نشست خبری با تاکید بر اینکه ورود به بازار بورس بدون تخصص و آشنایی با قواعد آن ممکن است باعث بروز مشکل برای سهامداران گردد گفت: این موسسه دوره های آموزش مجازی بورس را با هدف ارائه آموزش به عموم مردم راه اندازی کرده است.
وی اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار نفر از هموطنان در شهرهای تبریز، تهران، شیراز، اصفهان و ... تاکنون از آموزش های مجازی این موسسه استفاده کرده و دوره های بورس و بیمه را فرا گرفته اند.
دکتر قدس با بیان اینکه گواهی نامه های این موسسه مورد تائید سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بورس است گفت: ۳۵ استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی به عنوان مدرس در این مجموعه به تدریس دوره های مختلف مشغول هستند.
به گفته وی، دوره های برگزار شده در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی برای دانش پذیران نتایج درخشانی داشته است.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افت و خیز نرخ‌ها ذات &#1»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..