تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکذیب هایجک ترافیک گوگل توسط شرکت ارتباطات زیرساخت

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز ۲۹ شهریور ، تصاویر و اطلاعاتی در توئیتر منتشر شد که براساس آن گفته می‌شد که بخشی از ترافیک درخواستی داخل کشور از گوگل، به جای این که به سمت سرورهای گوگل هدایت شود از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به سمت دیگری منحرف یا هایجک می‌شود.  سجاد بنابی نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اما با ارائه توضیحاتی این ادعا را تکذیب کرده است.

از شب گذشته کاربران متعددی در توئیتر یک توئیت و ادعا را دست به دست می‌کنند که مدعی است شرکت ارتباطات زیرساخت با تغییر مسیر برخی از درخواست صادره کاربران به گوگل، آن‌ها را به سمت سرور‌های دیگری هدایت می‌کرده است.

این تکنیک که به اختصار BGP Hijacking نامیده می‌شود عبارت است از فرایندی غیرقانونی که طی آن گروهی از آدرس‌های IP، با تغییر جدول مسیریابی اینترنت، تحت کنترل اشخاص ثالث قرار می‌گیرند. پیش از این یک بار نیز در سال ۲۰۱۸ ادعای BGP Hijacking این بار بر روی درخواست‌های صادره نرم‌افزار تلگرام جهت تغییر مسیر آن‌ها عنوان شده بود که مقامات دولتی هیچ گاه صحت و سقم آن را تایید نکردند.

 نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه معتقد است که یک اشتباه در تنظیمات تجهیزات شبکه برای مقطعی کوتاه باعث اختلال در شبکه شده است و به همین ترتیب دست‌کاری در ترافیک گوگل و هدایت آن به مسیر دیگر را رد کرده و این ادعا را اشتباه می‌داند.

تیم فنی باید نسبت به پیش‌گیری از رخ دادن مجدد این اتفاق اقدام کند

سجاد بنابی بروز اشتباه در تنظیمات زیرساخت شبکه را اتفاق طبیعی می‌داند و اعلام می‌کند که Misconfiguration یا به نوعی ایراد در تنظیمات شبکه مشکلی است که در بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی دنیا هم اتفاق میافتد و سایت‌ها نیز آن را اعلام می‌کنند:
اینکه یک Misconfiguration یا ایراد در تنظیمات در شبکه اتفاق افتاده درست است و تیم فنی ما باید با بررسی موضوع نسبت به پیش‌گیری از رخ دادن مجدد این اتفاق اقدام کند.

آنطور که بنابی توضیح می‌دهد اشتباه ایجاد شده روی تنظیمات شبکه باعث از دست رفتن ترافیک اینترنت کشور نشده است. در ادامه بنابی برای روشن شدن ابعاد فنی این مسئله توضیحاتی ارائه داده که به شرح زیر است:
IP متعلق به گوگل برای چند ساعت در ارتباط Peering به صورت اشتباه advertise شده است. این اتفاق هم تاثیر ناچیزی روی شبکه داشته و با توجه این که این رنج‌ها جزء پریفیکس‌های پرکاربرد گوگل نبوده، باعث نشده ترافیک در جایی افت کند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکذیب هایجک ترافیک گوگل توسط شرکت ارتباطات زیرساخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..