تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی موتورولا اج پلاس

پس از سال‌ها تمرکز بر بازار محصولات میان‌رده و اقتصادی، موتورولا مدتی پیش با رونمایی Motorola Edge و Motorola Edge+ بازگشت خود به دنیای محصولات پرچم‌دار را جشن گرفت. مهم‌ترین المان ظاهری اج و اج پلاس به نمایشگر آبشاری‌شان بازمی‌گردد که با انحنای تندوتیزی تا لبه‌های فیزیکی دستگاه پیشروی کرده است و تجربه‌ی بصری فراگیری را به‌ارمغان می‌آورد؛ اما نسخه‌ی پلاس علاوه‌بر ظاهر منحصربه‌فرد، از سخت‌افزاری قدرتمند نیز بهره می‌برد و «پرچم‌دار تمام‌عیار» موتورولا به‌حساب می‌آید.

صفحه نمایش موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus

نمایشگر ۹۰ هرتزی AMOLED، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری 6K، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت نظر هر کاربری را می‌تواند جلب کند؛ اما آیا موتورولا اج پلاس با چنین مشخصاتی در عمل می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی را به‌ارمغان آورد؟ در ادامه با بررسی پرچم‌دار جذاب موتورولا همراه زومیت باشید.

گوشی هوشمند موتورولا اج پلاس از سوی شرکت هما تلکام برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی

«لبه‌ی بی‌‌انتها (Endless Edge)»؛ همان‌طور که از نام تبلیغاتی صفحه‌نمایش اج‌پلاس نیز برمی‌آید، نخستین پرچم‌دار موتورولا طی چند سال اخیر، از نمایشگر خمیده‌ای بهره می‌برد که از دو طرف تا میانه‌‌ی لبه‌های کناری نیز پیشروی کرده است. این لبه‌های آبشاری با انتقال حاشیه‌های کناری به لبه‌های دستگاه، نسبت نمایشگر به بدنه را به عدد فوق‌العاده‌ی ۹۵٫۸ درصد می‌رساند.

لبه‌های کناری فریم اج پلاس براثر پیشروی نمایشگر به‌سمت پایین انتقال یافته و از حالت متقارن خارج شده‌اند. علاوه‌براین، به‌اندازه‌ای باریک هستند که گویی فریم دستگاه یکپارچه نبوده، بلکه بخش‌های بالا و پایین فریم به‌کمک لبه‌های کناری به همدیگر جوش خورده باشند. منطبق‌نبودن سطح پوشش شیشه‌ای نمایشگر با کناره‌های فریم از دیگر موارد ناخوشایند طراحی اج پلاس به‌شمار می‌آید حس پایین‌بودن دقت ساخت محصول را القاء می‌کند.

پشت گوشی موتورولا اج پلاس/ Motorola edge plus

نمایشگر ۶٫۷ اینچی موتورولا اج پلاس از لبه‌های بالا و پایین فاصله‌ی بسیار اندکی دارد؛ به‌گونه‌ای که طراحان دستگاه صرفا موفق به‌ جادادن اسپیکر مکالمه درون لبه‌ی بالا شده و دوربین سلفی تکی را درون حفره‌ی کوچکی در گوشه‌ی سمت چپ نمایشگر جای داده‌اند. مانند هر دستگاه دیگری با نمایشگر خمیده، اج ‌پلاس نیز به‌خوبی حس غوطه‌وری در محتوای بصری را به‌ارمغان می‌آورد؛ اما این لبه‌های خمیده، در تعامل با دستگاه اختلال ایجاد می‌کنند، چراکه گاهی اوقات کف دست کاربر با لبه‌ها منجر به لمس تصادفی نمایشگر می‌شود.

کلیدهای پاور و کنترل صدا در لبه‌ی سمت راست فریم قرار دارند و به‌تبعیت از آن بسیار باریک هستند. کلیدها در ارتفاع مناسبی قرار دارند؛ بنابراین دسترسی به آن‌ها به‌سادگی صورت می‌گیرد. سطح مقعر فریم در لبه‌های بالا و پایین ظاهر نامتعارفی به اج پلاس بخشیده است. لبه‌ی پایینی فریم از دریچه‌ی کانال اصلی اسپیکر، پورت USB 3.1 Type-C، درگاه سیمکارت و روزنه‌ی میکروفون میزبانی می‌کند؛ درحالی‌که روی لبه‌ی بالایی فریم در کمال تعجب جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون به‌چشم می‌خورد.

مشخص نیست که پنل پشتی شیشه‌ای موتورولا اج پلاس مانند پوشش گوریلا گلس ۵ نمایشگر، از همین جنس باشد. پرچم‌دار موتورولا در سه رنگ Smokey Sangria, Thunder Grey, Baltic Gray به‌فروش می‌رسد که از بین آن‌ها مدل Thunder Grey مورد بررسی زومیت بیش از آنکه خاکستری باشد، آبی به‌نظر می‌رسد. رنگ آبی روی لبه‌های خمیده‌ی پنل پشتی تیره است؛ اما رفته‌رفته از تیرگی کاسته شده و در میانه‌های پنل به روشنی می‌گراید.

حاشیه بالای نمایشگر موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus پورت USB-C شارژ و اسپیکر موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus لبه خمیده صفحه نمایش موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus دوربین پشتی موتورولا اج پلاس/ Motorola edge plus

روی پنل پشتی اج پلاس تنها لوگوی خاطره‌انگیز موتورولا، دوربین و دو روزنه‌ی کوچک میکروفون در بخش بالایی و پایینی به‌چشم می‌‌خورد. دوربین پشتی سه‌گانه‌ی دستگاه با چینشی عمودی و برآمدگی نسبتا قطوری به‌همراه ماژول سه‌بعدی TOF و فلش LED دوگانه در گوشه‌ی سمت چپ قرار دارد. بدین‌ترتیب امکان استفاده از موتورولا اج پلاس روی میز به‌دلیل لق خوردن آن فراهم نخواهد بود.

پرچم‌دار موتورولا برای احراز هویت کاربر به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال متکی است که در فاصله‌ی مناسبی از لبه‌ی پایین نمایشگر قرار دارد. سرعت و دقت حسگر اثر انگشت اج پلاس مطلوب ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد حسگر همواره در حالت آماده‌به‌کار قرار دارد؛ چراکه بدون ظاهرشدن نشانگر حسگر، با قرار دادن انگشت روی آن می‌توان قفل دستگاه را گشود.

نمایشگر و اسپیکر

همانند دیگر گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار بازار موتورولا اج پلاس با نمایشگر اولد روانه‌ی بازار شده است؛ پنل خمیدگی زیادی در طرفین دارد و رزولوشن FHD+ برای آن در نظر گرفته شده است. رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ نمایشگر این گوشی و تراکم ۳۸۵ پیکسل آن برای ارائه‌ی تصاویر شارپ کافی است. پنل بزرگ و ۶.۷ اینچی اج پلاس با نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتزی تجربه‌ی بصری روانی را همانند دیگر پرچمداران جدید ارائه می‌کند؛ البته تعدادی از رقبا استفاده از پنل ۱۲۰ هرتزی را در پیش گرفته‌اند.

فیلم TENET روی موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus

در آزمایش روشنایی زومیت، اج پلاس با ثبت روشنایی ۸۹۵ نیت در حالت تنظیم خودکار (الگوی ۵۰ درصدی) به اندازه‌ی کافی شما را از این نظر راضی خواهد کرد؛ در حالت دستی نیز روشنایی تا ۶۲۷ نیت افزایش می‌یابد که کاملا قابل قبول است. به‌عنوان یک نکته مثبت، تفاوت روشنایی بین نقاط مختلف نمایشگر کمتر از ۱۰ نیت است. در روشنایی بالا و پس‌زمینه‌ی سفید به خوبی هاله‌‌ی ایجاد شده به دلیل انحنای لبه‌های نمایش مشخص است؛ البته این مسئله در اکثر گوشی‌های با نمایشگر خمیده دیده می‌شود اما شدتی کمتر دارد.

نمایشگر این گوشی علاوه بر پشتیبانی HDR10+، فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 را نیز به‌صورت کامل پوشش می‌دهد؛ باتوجه‌به روشنایی نسبتا مناسب نمایشگر قطعا از تماشای محتوای با HDR در یوتیوب و ... لذت خواهید برد. در مجموع سه حالت تصویر زیر در تنظیمات نمایشگر به چشم می‌خورد:

Natural: حالت مبتنی بر فضای sRGB با رنگ‌های طبیعی و دقت بالاتر Boosted: حالت پیش‌فرض با پوشش ۹۱ درصدی DCI-P3 و رنگ‌های زنده‌ Saturated: حالت با پوشش ۱۰۰ درصدی DCI-P3 و رنگ‌های زنده و تاحدی اشباع

هر سه حالت تصویر از نظر تعادل رنگ سفید (وایت بالانس) وضعیت مناسبی ندارند و گرایش به سردی در آن مشهود است. خطای نمایش رنگ در سه حالت بالا به ترتیب ۳.۶، ۳.۹ و ۳.۶ است؛ این خطای برای دو حالت دوم که در فضای گسترده‌تری کار می‌کنند قابل‌قبول و مناسب است اما خطای ۳.۶ برای حالت مبتنی بر sRGB با این برچسب قیمتی مناسب نیست.

* تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل از آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

در آزمایش روشنایی ما،‌ حداقل روشنایی ۴.۴ نیت اندازه‌گیری شد که با از معیار قابل قبول زیر ۳ نیت کمی فاصله دارد. از نظر زاویه‌ی دید نیز اج پلاس همانند اکثر پرچمداران اولد بازار موفق است. در مجموع نمایشگر را نمی‌توان نقطه‌ی ضعفی برای این گوشی دانست اما در عمل نیز در برابر رقبا نکته‌ی مثبت بزرگی را نیز ندارد.

اج پلاس برای تولید صدا به اسپیکرهای استریویی اتکا دارد که به‌ترتیب در لبه‌ی پایین فریم و درون اسپیکر مکالمه قرار گرفته‌ و از سوی شرکتی موسوم به Waves تنظیم شده‌اند. در عمل پرچم‌دار موتورولا از حیث بلندی صدا در سطح بهترین‌های بازار ظاهر می‌شود؛ اما وضوح و کیفیت صدای خروجی آن را نمی‌توان با بهترین‌ها هم‌تراز دانست. خوشبختانه موتورولا محصول گران‌قیمتش را به درگاه جک هدفون نیز مجهز کرده است.

نرم‌افزار و رابط کاربری

موتورولا جزو معدود شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی رابط کاربری سفارشی‌سازی سنگینی پیاده نمی‌کند؛ به‌طوری که حتی آن دسته از محصولات شرکت که عضوی از برنامه‌ی اندروید وان نیستند، حس‌وحالی نزدیک به اندروید خالص دارند. اج پلاس با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ تنها بخش‌های اختصاصی پرچم‌دار موتورولا به اپلیکیشن دوربین و اپلیکیشن دیگری به‌نام Moto App بازمی‌گردد که مورد آخر به مواردی همچون ژست‌های حرکتی یا قابلیت‌های اختصاصی لبه‌های خمیده‌ی نمایشگر شامل اج تاچ (نواری برای میان‌بر اپ‌های دلخواه) یا اج لایتس (نورپردازی لبه‌ها برای اعلانات) مربوط می‌شود.

رابط کاربری موتورولا اج پلاس

اج پلاس برای جابه‌جایی در محیط رابط کاربری به ژست‌های حرکتی اتکا دارد؛ بدین‌ترتیب که با سوایپ به‌ بالا از لبه‌ی پایین نمایشگر می‌توان به صفحه‌ی هوم بازگشت، سوایپ به بالا و مکث، صفحه‌ای با کارت‌های عمودی اپ‌های اخیر را ظاهر می‌کند، سوایپ از چپ یا راست نمایشگر حکم بازگشت به صفحه‌ی قبل را دارد، با سوایپ به چپ یا راست روی نوار باریک موجود در لبه‌ی پایین می‌توان بین اپ‌های در حال اجرا جابه‌جا شد و در نهایت با سوایپ از گوشه‌ها می‌توان به گوگل اسیستنت دسترسی داشت. 

دوربین

پس از پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی اکنون نوبت موتورولا است تا حسگر غول‌آسای ۱۰۸ مگاپیکسلی را در دوربین اصلی محصول خود به‌کار گیرد. موتورولا اج پلاس با مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ی واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ برابری و اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی به‌همراه ماژول تشخیص عمق TOF روی کاغذ با محصولات شاخص بازار در یک سطح قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن دوربین اج پلاس جزو معدود بخش‌های سفارشی‌شده از رابط کاربری آن به‌حساب می‌آید. با سوایپ به‌سمت دو طرف می‌توان بین عکاسی و فیلم‌برداری و منو شامل سایر حالت‌ها نظیر پرتره، نایت‌ویژن (حالت شب)، حالت اولترا (۱۰۸ مگاپیکسلی)، سینماگراف، کات‌آگوست و لایو فیلتر جابه‌جا شد؛ در‌حالی‌که سوایپ به بالا یا پایین، امکان بزرگ‌نمایی دیجیتال را به‌ کاربر می‌دهد. در لبه‌ی بالا نیز میان‌برهایی برای منو تنظیمات، HDR، فلش، تایمر، عکاسی Auto / Manual و عکس‌های زنده به‌چشم می‌خورد. از سوی دیگر کنار میان‌برهای لبه‌ی بالایی، سوئیچی برای جابه‌جایی بین حالت‌های 1X، 3X و 0.5X وجود دارد.

رابط کاربری دوربین موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus

در حالت Manual موتورولا اج پلاس امکان دسترسی به هر سه دوربین را صرف‌نظر از شرایط نوری محیط دراختیار کاربر می‌گذارد؛ از سوی دیگر می‌توان به پارامترهای عکاسی شامل حالت فوکوس، تراز سفیدی، سرعت شاتر (۱/۶۰۰۰ تا ۳۲ ثانیه)، سطح ایزو (۱۰۰ تا ۳۲۰۰) و میزان نوردهی (۲- تا ۲+) دسترسی داشت.

دوربین واید موتورولا اج پلاس درست‌مانند شیائومی می نوت ۱۰ و خانواده‌ی می ۱۰ از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی و 1/1.33 اینچی ISOCELL Bright HMX سامسونگ بهره می‌برد. این حسگر برخلاف نمونه‌ی HM1 به‌کاررفته در گلکسی نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا از نوناسل نیست؛ بدین‌ مفهوم که به‌جای تجمیع ۳×۳، پیکسل‌ها به‌صورت ۲×۲ تجمیع می‌شوند و تصویری با وضوح ۲۷ مگاپیکسل شکل می‌دهند. نتیجه‌ی تجمیع، پیکسل‌هایی با ابعاد ۱٫۶ میکرومتری و توانایی جذب نور بیشتر خواهد بود.

پشت گوشی موتورولا اج پلاس / Motorola edge plus

دوربین اصلی نور را ازطریق لنزی با دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال به‌سمت حسگر انتقال می‌دهد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند؛ بنابراین از فوکوس خودکار لیزری برای فواصل نزدیک نیست. موتورولا درباره‌ی فاصله‌ی کانونی معادل لنز اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد؛ اما بنابر بزرگنمایی ۳ برابری دوربین تله‌فوتو و فاصله‌ی کانونی ۸۱ میلی‌متری‌اش، می‌توان تخمین زد که فاصله‌ی کانونی دوربین اصلی معادل ۲۷ میلی‌متر باشد.

گالری عکس‌های دوربین اصلی نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - ساختمان نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - میدان مشاهیر پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - بوستان نهج البلاغه نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - فضا سبز بوستان نهج البلاغه نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - بزرگراه همت نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - پل کابلی پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - بزرگراه مدرس نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - گنبد مینا پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - گیاه بوستان نهج البلاغه نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - فشارسنج نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اصلی موتورولا اج پلاس - درخت بوستان نهج البلاغه

عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی دوربین اصلی در روشنایی روز جزئیات بسیار زیاد، گستره‌ی دینامیکی وسیع و رنگ‌هایی طبیعی دارند. موتورولا اج پلاس امکان عکاسی با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی را نیز در قالب حالت عکاسی جداگانه‌ای فراهم می‌سازد که نتیجه‌ی آن بهبود ناچیز جزئیات و محدودتر شدن گستره‌ی دینامیکی عکس‌ها است.

تفاوت جزئیات عکس‌های ۲۷ و ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی در برابر دوربین تله‌فوتو

مقایسه‌ جژئیات عکس‌های ۲۷، ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار دوربین تله‌فوتو

از تصمیم‌های عجیب و غیرمنطقی موتورولا می‌توان به Upscale کردن تصاویر ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی دوربین‌های اولتراواید و تله‌فوتو در حالت Auto به عکس‌هایی با وضوح ۲۷ مگاپیکسل اشاره کرد؛ البته امکان عکاسی با وضوح اصلی دو دوربین یادشده در حالت Manual وجود دارد، اما در این حالت براثر فقدان Auto HDR گستره‌ی دینامیکی عکس‌ها افت خواهد کرد.

تفاوت گستره‌ی دینامیکی عکس‌های دوربین تله‌فوتو در دو حالت Auto و Manual

تفاوت گستره دینامیکی دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto و Manual

در دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو خبری از لنز پریسکوپی با بزرگنمایی ۵ یا ۱۰ برابری نیست. این دوربین از حسگر OmniVision با مدل OV08A10، ابعاد بسیار کوچک 1/4.4 اینچی و پیکسل‌های یک میکرومتری به‌همراه لنز f/2.4 با فاصله‌ی کانونی معادل ۸۱ میلی‌متری بهره می‌برد که بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری را به‌ارمغان می‌آورد.

گالری عکس‌های دوربین تله‌فوتو نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - فانوس دریایی پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - تقاطع نلسون ماندلا و میرداماد نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - جرثقیل تصاویر دوربین تله‌فوتو در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل و بزرگنمایی حدود ۶ برابر نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Manual با وضوح ۸ مگاپیکسل - منظره تهران از پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Manual با وضوح ۸ مگاپیکسل - پل طبیعت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Manual با وضوح ۸ مگاپیکسل - گربه بوستان نهج البلاغه نمونه عکس دوربین تله فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - پارک آب و آتش تصاویر دوربین تله‌فوتو در حالت Manual با وضوح ۸ مگاپیکسل و بزرگنمایی ۳ برابر

اج پلاس در حالت عکاسی Auto با دوربین تله‌فوتو رفتار بسیار عجیبی دارد: عکس‌ها به‌جای ۳ برابر به‌صورت حدودی تا ۶ برابر بزرگ‌نمایی شده، سپس از وضوح ۸ به ۲۷ مگاپیکسل Upscale می‌شوند، با انتخاب حالت Manual، می‌توان عکس‌های دوربین تله‌فوتو را با وضوح ۸ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی ۳ برابری گرفت. براساس تجربه‌ی ما، عموما وضوح و گستره‌ی دینامیکی عکس‌ها در حالت Auto بهتر از حالت Manual بود؛ اما در پاره‌ای از موارد، سطح جزئیات در عکس‌های ۸ مگاپیکسلی فراتر از نمونه‌های ۲۷ مگاپیکسلی می‌رفت.

تفاوت میدان دید عکس‌های دوربین تله‌فوتو در حالت Auto و Manual

تفاوت میدان دید دوربین تله‌فوتو موتورولا اج پلاس در حالت Auto و Manual

موتورولا اج پلاس در حالت عکاسی Auto بسته به شرایط نوری و محیطی، بزرگ‌نمایی را به‌صورت اپتیکال با دوربین تله‌فوتو یا به‌صورت کراپی از تصویر دوربین اصلی انجام می‌دهد؛ اما متأسفانه گوشی صرف‌نظر از مشکل میزان بزرگ‌نمایی که پیش‌تر اشاره شد، در زمینه‌ی تشخیص شرایط نوری و کراپ مناسب تصویر نیز عملکرد صحیحی ندارد. عکس‌‌های زیر در طول روز و از یک زاویه‌ی یکسان ثبت شده‌اند؛ در حالت Auto گوشی عکس را با کراپی نامناسب از تصویر دوربین اصلی ثبت کرده؛ اما در حالت Manual، عکس با دوربین تله‌فوتو ثبت شده است.

مشکل کراپ نادرست عکس‌های 3X از تصویر دوربین اصلی

مشکل کراپ نادرست عکس 3X موتورولا اج پلاس از تصویر دوربین اصلی

دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی Motorola Edge+ از لنزی با فاصله‌ی کانونی معادل ۱۳ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند و برخلاف پرچم‌داری همچون گلکسی نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند. به‌لطف فوکوس خودکار می‌توان با دوربین اولتراواید عکس‌های ماکرو نیز ثبت کرد. توجه داشته باشید که برخی از عکس‌های اولتراواید زیر با وضوح ۲۷ و برخی دیگر با وضوح ۱۶ مگاپیکسل ثبت شده‌اند.

گالری عکس‌های اولتراواید نمونه عکس دوربین اولتراواید در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اولتراواید در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - ساختمان نمونه عکس دوربین اولتراواید در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - پارک ژوراسیک نمونه عکس دوربین اولتراواید در حالت Auto با وضوح ۲۷ مگاپیکسل - پارک ژوراسیک تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی ثبت‌شده با دوربین اولتراواید نمونه عکس دوربین اولترواید با وضوح ۸ مگاپیکسل - بوستان نهج البلاغه نمونه عکس دوربین اولتراواید با وضوح ۸ مگاپیکسل - درخت پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید با وضوح ۸ مگاپیکسل - فانوس دریایی پارک آب و آتش نمونه عکس دوربین اولتراواید با وضوح ۸ مگاپیکسل - بزرگراه مدرس تصاویر ۸ مگاپیکسلی ثبت‌شده با دوربین اولتراواید

عکس‌های حاصل از دوربین اولتراواید در طول روز از نظر گستره‌ی دینامیکی و رنگ‌ با دوربین اصلی برابری می‌کند؛ اما سطح جزئیات پایین‌تر است. از سوی دیگر به‌لطف وجود قابلیت فوکوس خودکار، می‌توان عکس‌های ماکروی جذابی نیز با دوربین اولتراواید گرفت. ناگفته نماند که دوربین اولتراواید نیز به‌صورت جزئی از مشکل بزرگ‌نمایی تصویر در حالت Auto رنج می‌برد.

گالری عکس‌های ماکرو نمونه عکس ماکرو دوربین اولتراواید موتورولا اج پلاس - شیشه خرد شده نمونه عکس ماکرو دوربین اولتراواید موتورولا اج پلاس - کابل نمونه عکس ماکرو دوربین اولتراواید موتورولا اج پلاس  - ساعت مچی G-Shock نمونه عکس ماکرو دوربین اولتراواید موتورولا اج پلاس - گل

پرچم‌دار موتورولا عکس‌های پرتره را با دوربین اصلی به‌صورت کراپی ۲۷ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۲ برابری می‌گیرد. به‌لطف وجود ماژول TOF، عکس‌های پرتره‌ی در زمینه‌ی تشخیص سوژه از پس‌زمینه و پیاده‌سازی افکت بوکه مطلوب هستند. اج پلاس امکان استفاده از حالت پرتره در مورد سوژه‌های بی‌جان را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد.

گالری عکس‌های پرتره



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی موتورولا اج پلاس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..