تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتباه‌های خودمان در جنگ را نقد کنیم، مطمئن باشید به قداست رزمندگان آسیب نخواهد زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جعفر شیرعلی‌نیا، ۲۴ جلد کتاب درباره تاریخ ایران در سال‌های پس از انقلاب دارد که بخش عمده آن مربوط به جنگ هشت ساله ایران و عراق است.

او به عنوان یک پژوهشگر، نگاهی دقیق و موشکافانه به تاریخ جنگ دارد و تاکید می‌کند وقت آن رسیده است آمار، سندها و مدرک‌های مربوط به آن دوران، در اختیار محققان قرار بگیرد.

شیرعلی‌نیا همچنین با اشاره به کاستی‌ها، مشکلات و اشتباه‌های جنگ تحمیلی و در پاسخ به کسانی که نقدِ این موارد را برنمی‌تابند و آن را خدشه به قداست رزمندگان می‌دانند، می‌گوید: «ببینید، در جنگ، ما جمعیتی نوجوان و جوان داریم که جان‌شان را خالصانه فدا کردند و بسیار هم مورد احترام تمام طیف‌ها هستند، ولی این موضوع نباید باعث شود تا ما مدیریت جنگ را نقد نکنیم و کاستی‌ها و اشتباهات را مورد اشاره و تحلیل قرار ندهیم.»

او ادامه می‌دهد: «در مقابل رزمندگانی که برای حقیقت جان‌شان را فدا کرده‌اند، بزرگ‌ترین توهین به آن­‌ها این است که بگویی مصلحت‌شان در این روزها این است که برخی حقایق گفته نشود. در حالی که بیشترین تشویق در پیام­‌هایی که از طرف خوانندگان آثارم برای من می­‌رسد، از رزمندگان جنگ و خانواده‌ها­ی شهدا است که خواستار تجزیه و تحلیل زوایای پنهان و ناپیدای هشت سال دفاع مقدس هستند.»

این پژوهشگر توضیح می‌دهد: «آن چیزی که مورد علاقه و احترام تمام گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و عقیدتی داخل و خارج از کشور است، پاکی آن رزمندگان و شهدا است. اما بعضی از افراد می‌گویند چون آن جوان‌ها پاک بودند، تقدس‌شان به همه وجوه جنگ می‌رسد و نمی‌توان دست به نقد دیگر مسائل زد. من پیام‌های زیادی از خانواده‌ جانبازان و شهدا دارم که به من می‌گویند دلسرد نشو و واقعیت را مطرح کن. در حال حاضر ممکن است برخی موضوعات تلخ باشد، ولی همه دوست دارند واقعیت را بدانند. هفته گذشته یکی از جانبازان به من پیام داد و گفت ما همیشه روایت فتح را داشتیم و آرزو می‌کردیم یک نفر هم روایت درد را بگوید.»

متن کامل این گفت‌وگو را بخوانید: دست‌خالی نجنگیدیم، رزمندگانی داشتیم که هیچ کشوری نداشت

۵۷۵۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتباه‌های خودمان در جنگ را نقد کنیم، مطمئن باشید به قداست رزمندگان آسیب نخواهد زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..